EICMA 2024: Aprilia RSV4
• Κινητήρας V4 1099cc με Euro5+ και 220 ίππους
• Ηλεκτρονικά βοηθήματα με προβλεπτική λειτουργία
• Μεγαλύτερα αεροδυναμικά πτερύγια
• Η έκδοση Factory με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις κλέβει τις εντυπώσεις
APRILIA: Black Friday με όφελος έως 2.000ε
Κινητήρας V4 1099cc με Euro5+ και 220 ίππους
H Aprilia παρουσίασε τη νέα RSV4, τη supersport μοτοσυκλέτα που φέρει τον τετρακύλινδρο V4 κινητήρα των 1099cc. Για το 2025 τα μηχανικά μέρη του κινητήρα παραγμένουν ως επί το πλείστον ίδια, με μόνες αλλαγές στα σώματα ψεκασμού που έχουν διάμετρο 52mm (από 48), την εξάτμιση με τον επανατοποθετημένο καταλύτη (ώστε η ζέστη να απομακρύνεται πιο εύκολο από τον αναβάτη και να είναι ευκολότερη η αλλαγή του τελικού) καθώς και τη χαρτογράφηση που τη συνοδεύει. Παρόλο που πια πληρεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5+, έχει αυξημένη ιπποδύναμη στους 220 ίππους (από 217), αλλά ελάχιστα πιο ψηλά στις 13.100σαλ (από 13.000) και ροπή 125Nm στις 10.800σαλ (από 10.500).
Ηλεκτρονικά βοηθήματα με προβλεπτική λειτουργία
Ένα νέο κεφάλαιο φιλοδοξεί να ανοίξει η Aprilia στον τομέα των ηλεκτρονικών παρουσιάζοντας τα πρώτα συστήματα που λειτουργούν προβλεπτικά. Οι αλγόρυθμοι λαμβάνουν υπόψη ανά πάσα στιγμή τις παραμέτρους του οχήματος (ταχύτητα, γωνία κλίσης, σχέση κιβωτίου, θέση γκαζιού κ.ά.) και ―βάσει της ανάλυσης του οδηγικού στυλ του αναβάτη― έχουν εκπαιδευτεί να αναμένουν κάποια σενάρια περισσότερο από κάποια άλλα και έτσι να επεμβαίνουν πιο γρήγορα.
Τα ηλεκτρονικά χωρίζονται σε πακέτα, τα οποία είναι διαθέσιμα απευθείας στους αναβάτες προς αγορά και εγκατάσταση και αφορούν τους (αγωνιστικούς) τρόπους με τους οποίους θέλουν να παραμετροποιήσουν τη μοτοσυκλέτα τους. Το βασικό πακέτο ηλεκτρονικών είναι το APRC (Aprilia Performance Ride Control) που έρχεται προεγκατεστημένο και περιλαμβάνει:
• ATC (Aprilia Traction Control) 8 σταδίων (ρυθμιζόμενο χωρίς κλείσιμο του γκαζιού)
• AWC (Aprilia Wheelie Control) 3 σταδίων (με προβλεπτικό αλγόρυθμο)
• AEM (Aprilia Engine Map) 3 σταδίων
• AEB (Aprilia Engine Brake) 3 σταδίων
• AQS (Aprilia Quick Shift) που επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων και στις δύο κατευθύνσεις χωρίς κλείσιμο του γκαζιού
Ακολουθούν τα τρία έξτρα πακέτα που ο αναβάτης μπορεί να αγοράσει αυτόνομα ή συνδυαστικά:
Track Pack:
• Race Dashboard (προφίλ οθόνης για οδήγηση στην πίστα)
• ALC, Aprilia Launch Control 3 σταδίων
• APL, Aprilia Pit Limiter (περιοριστής ταχύτητας για όσο η μοτοσυκλέτα είναι στα pits)
• ASC, Aprilia Slide Control 3 σταδίων (με προβλεπτικό αλγόρυθμο)
Race Pack:
• GPS (για αυτόματη καταγραφή γύρων)
• Corner-by-corner (για ρύθμιση παραμέτρων των ATC και AWC για κάθε στροφή της πίστας ανεξάρτητα)
Comfort Pack:
• Cornering φώτα
• ACC (Aprilia Cruise Control)
Μεγαλύτερα αεροδυναμικά πτερύγια
Η Aprilia έδωσε έμφαση στη σχεδίαση των τομέων του RSV4 που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργικότητα. Η RSV4, η πρώτη που εισήγαγε αεροδυναμικά εξαρτήματα στις superbikes το 2018, επικεντρώνεται πλέον στη βελτίωση της σταθερότητας, της πρόσφυσης και της αξιοποίησης της ισχύος του κινητήρα V4. Η νέα σχεδίαση εισάγει πτερύγια διπλού πάχους από το φέρινγκ και νέους, επανασχεδιασμένους ανεμιστήρες στο ψυγείο. Αυτές οι αλλαγές, επηρεασμένες από τους αγώνες MotoGP, ενισχύουν την ακρίβεια στις στροφές και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ παράλληλα μειώνουν τη θερμότητα προς τον αναβάτη. Όλα τα παραπάνω μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά 6% και την αρνητική άντωση κατά 8%, βελτιώνοντας την επιτάχυνση με λιγότερη σωματική προσπάθεια. Επιπρόσθετα η οθόνη τεχνολογίας TFT και διαμέτρου 5 ιντσών έμεινε ίδια σε μέγεθος αλλά έχει πια ανανεωμένα γραφικά και οι διακόπτες σε κάθε πλευρά του τιμονιού είναι φωτιζόμενοι.
Η έκδοση Factory με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις κλέβει τις εντυπώσεις
Η RSV4 του 2025 θα παράγεται όπως και οι προηγούμενες γενιές της σε δύο εκδόσεις: τη βασική και τη Factory. Η πρώτη θα διατίθεται στους χρωματισμούς Poison Yellow (με κίτρινες λεπτομέρειες σε γκρίζο χρώμα) και Stingray Blue (με κόκκινες λεπτομέρειες σε μπλε ελεκτρίκ χρώμα). Η έκδοση Factory θα περιλαμβάνει πιο πλούσιο εξοπλισμό, όπως σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες, ημι-ενεργητικές αναρτήσεις Öhlins Smart EC 2.0, όλα τα πακέτα ηλεκτρονικών, σέλα σε χρωματισμό δύο τόνων και το μοναδικό χρωματισμό Dark Kraken (με κόκκινες λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα).