Εγκατάσταση 1000 καμερών σε σημεία-κλειδιά της Αττικής

Εγκατάσταση 1000 καμερών σε σημεία-κλειδιά της Αττικής

Θα καταγράφονται οι οδηγοί που δεν θα φοράνε κράνος
Πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης σε θανάτους μοτοσικλετιστών η Ελλάδα
Πιο αυστηρές ποινές προς τη μεριά του οδηγού και όχι του οχήματος
Αναθεωρήσεις και στα όρια ταχύτητας

Θα καταγράφονται οι οδηγοί που δεν θα φοράνε κράνος

Η Ελλάδα προχωρά σε σημαντικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Μία από τις κυριότερες προτάσεις που έχει τεθεί προς διαβούλευση από τον Σεπτέμβριο είναι η εγκατάσταση 1.000 νέων καμερών σε σημεία-κλειδιά του οδικού δικτύου της Αττικής, με ειδική μέριμνα σε δρόμους όπου σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με τις δηλώσεις που έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη ΔΕΘ. Οι οδηγοί οχημάτων που δεν θα συμμορφώνονται με τους κανόνες οδικής ασφάλειας είναι πολύ πιθανό να δεχτούν κλήση από την τροχαία. Ειδικότερα οι οδηγοί αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που δεν θα φορούν ζώνη και κράνος αντίστοιχα θα καταγράφονται από τις καμέρες και θα λαμβάνουν το πρόστιμο που τους αναλογεί.
 

Πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης σε θανάτους μοτοσικλετιστών η Ελλάδα

Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενέστερα στη μη χρήση του κράνους από δικυκλιστές τονίζοντας τα αρνητικά νούμερα που καταγράφει η Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και στους σοβαρότατους τραυματισμούς. Τα νούμερα είναι αρκετά αποκαρδιωτικά μιας και το ποσοστό θανάτων μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα το 2021 ήταν στο 38% ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. ήταν στο 19% με τους αναβάτες που δεν φοράνε κράνος να διατρέχουν τριπλάσιο κίνδυνο σε περίπτωση τροχαίου. Η τεχνολογία αυτών των καμερών επιτρέπει την άμεση επεξεργασία δεδομένων και την αποστολή στιγμιαίων ειδοποιήσεων στις αρχές, ενισχύοντας τον έλεγχο και τη διαχείριση του οδικού δικτύου και των επικίνδυνων πρακτικών πολλών οδηγών.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πιο αυστηρές ποινές προς τη μεριά του οδηγού και όχι του οχήματος

Τα νέα μέτρα που σχεδιάζονται στόχο έχουν την αποτροπή παραβάσεων όπως η μη χρήση κράνους ή ζώνης και στην αυστηροποίηση των ποινών ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα ώστε να επιτευχθεί η συμμόρφωση των οδηγών και της κακής νοοτροπίας και η μείωση των ατυχημάτων. Η επικείμενη αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) προβλέπει μία σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση των ποινών για τις οδικές παραβάσεις. Ενώ οι παραδοσιακοί κανονισμοί τείνουν να επιβάλλουν ποινές που συχνά συνδέονται με το ίδιο το όχημα, όπως η αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας, ο νέος ΚΟΚ αλλάζει τον προσανατολισμό των ποινών πιο έντονα προς την ευθύνη του οδηγού.
 

Αναθεωρήσεις και στα όρια ταχύτητας

Αναθεωρήσεις αναμένονται και στα όρια ταχύτητας όπου προβλέπεται η μείωση του ανώτατου ορίου στις κατοικημένες περιοχές από 50 σε 30 χλμ/ώρα, ειδικά σε περιοχές με συχνή παρουσία παιδιών και πεζών και σε περιοχές με συχνά ατυχήματα. Σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους οι αρχές έχουν αποφασίσει την αύξηση του ορίου ταχύτητας από 120 σε 130 χλμ/ώρα με προϋπόθεση την ύπαρξη κατάλληλων υποδομών. Η μετατροπή αυτή γίνεται με βάση την μείωση των πιθανοτήτων σοβαρών τραυματισμών ή θανάτου που ελαχιστοποιούνται σε μικρότερες ταχύτητες. Η προσθήκη των καμερών θα συμβάλει και στην αποτροπή των τροχαίων με εγκατάλειψη τα οποία παρουσίασαν ραγδαία αύξηση το τελευταίο έτος. Μέχρι στιγμής το 2024 παρουσιάζει αύξηση κατά 10,3% των τροχαίων σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023 εγείροντας ανησυχίες για το πώς θα διαμορφωθεί η φετινή χρονιά στο θέμα των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.