Έριξες τη μοτοσυκλέτα σου; Αυτά πρέπει να τσεκάρεις.
Το να βρεθεί η μοτοσυκλέτα σου στο έδαφος είναι κάτι που δύσκολα θα αποφύγεις. Δες εδώ τι να κάνεις και τι να ελέγξεις όταν σου συμβεί.
Όσα πρέπει να ελέγξεις μετά από πτώση
Η μοτοσυκλέτα μπορεί να πέσει από δικό σου λάθος ή αν κάποιο αυτοκίνητο τη χτυπήσει, ακόμα και σταματημένη. Τι ζημιές όμως να περιμένεις και πότε η μεταφορά με γερανό είναι αναπόφευκτη; Όλα εξαρτώνται από τις εκάστοτε συνθήκες. Αν είχες πτώση με την enduro μοτοσυκλέτα σου στο χώμα, μάλλον δεν έπαθε τίποτα, αν όμως η supersport μοτοσυκλέτα σου βρέθηκε πεσμένη στην άσφαλτο, θα πρέπει να ελέγξεις για ζημιές.
Σήκωσέ τη και μην ξεχάσεις να βάλεις σταντ.
Πριν σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα κοίτα σε ποια σημεία έχει έρθει σε επαφή με το οδόστρωμα για να ξέρεις χοντρικά που να ψάξεις για ζημιές. Έχε κατά νου ότι μπορεί να υπάρχει πρόβλημα σε σημείο που δεν φαίνεται. Σήκωσε με προσοχή τη μοτοσυκλέτα και μην ξεχάσεις να ανοίξεις το σταντ γιατί μπορεί να πέσει από την άλλη μεριά. Αν έχεις εμπλακεί σε ατύχημα βγάλε μερικές φωτογραφίες πριν σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα και πάρε τα στοιχεία των εμπλεκόμενων και των μαρτύρων.
Μανέτες, λεβιέδες, αντίβαρα τιμονιού, φλας και βαλίτσες είναι τα σημεία που μπορεί να έχουν «πληγωθεί».
Αν η μοτοσυκλέτα ήταν στο σταντ, την έσπρωξε αυτοκίνητο και έπεσε από τη δεξιά μεριά, πολύ πιθανόν το σταντ ή η βάση του να έχουν στραβώσει. Επίσης, δες αν έχει στραβώσει η μανέτα του συμπλέκτη και ο λεβιές των ταχυτήτων. Σε κάποιες μοτοσυκλέτες υπάρχει περίπτωση ο λεβιές των ταχυτήτων να ακουμπήσει στο κάρτερ και να κάνει ζημιά κι εκεί. Αν η μοτοσυκλέτα πέσει από την άλλη μεριά η μανέτα του εμπρός φρένου και το πεντάλ του πίσω, είναι εκτεθειμένα και μπορεί να στραβώσουν ή να σπάσουν. Σε κάθε περίπτωση ψάξε για διαρροή λαδιού από τα κάρτερ του κινητήρα και μην οδηγήσεις τη μοτοσυκλέτα αν χάνει λάδι γιατί μπορεί να κάνεις μεγαλύτερη ζημιά στον κινητήρα.
Ρίξε μια ματιά στα μαρσπιέ, μπορεί να έχουν στραβώσει ή ακόμα και να έχουν σπάσει. Αν η μοτοσυκλέτα έχει πλαστικά φαίρινγκ, το πιθανότερο είναι να έχουν γρατζουνιστεί, ενώ ζημιά μπορεί να εντοπίσεις στα φλας και τα αντίβαρα του τιμονιού. Γρατζουνιά, ράγισμα ή σπάσιμο μπορεί να βρεις και στους καθρέπτες, ενώ η αντικατάσταση όσων έχουν ενσωματωμένα φλας είναι πιο ακριβή. Αν οι καθρέπτες στηρίζονται στο φαίρινγκ, δεν αποκλείεται να υπάρχει ζημιά και σε εκείνο το σημείο. Τέλος, αν είχες τοποθετημένες βαλίτσες, μάλλον κάποια θα ακούμπησε στο έδαφος, ενώ μπορεί να υπάρχει ζημιά και στις βάσεις τους.
Ρίξε μια ματιά στα μαρσπιέ, μπορεί να έχουν στραβώσει ή ακόμα και να έχουν σπάσει. Αν η μοτοσυκλέτα έχει πλαστικά φαίρινγκ, το πιθανότερο είναι να έχουν γρατζουνιστεί, ενώ ζημιά μπορεί να εντοπίσεις στα φλας και τα αντίβαρα του τιμονιού. Γρατζουνιά, ράγισμα ή σπάσιμο μπορεί να βρεις και στους καθρέπτες, ενώ η αντικατάσταση όσων έχουν ενσωματωμένα φλας είναι πιο ακριβή. Αν οι καθρέπτες στηρίζονται στο φαίρινγκ, δεν αποκλείεται να υπάρχει ζημιά και σε εκείνο το σημείο. Τέλος, αν είχες τοποθετημένες βαλίτσες, μάλλον κάποια θα ακούμπησε στο έδαφος, ενώ μπορεί να υπάρχει ζημιά και στις βάσεις τους.
Δες αν υπάρχει κάποια διαρροή και σιγουρέψου ότι μπορεί η μοτοσυκλέτα να κυκλοφορήσει με ασφάλεια.
Όπως ήδη αναφέραμε, δεν πρέπει να παραλείψεις να ελέγχεις για διαρροή λαδιού. Τσέκαρε όλα τα εξαρτήματα που έχουν ζημιά και σιγουρέψου ότι είναι ακόμα καλά στερεωμένα και δεν υπάρχει περίπτωση να φύγουν στο δρόμο. Τέλος, δες αν φώτα και φλας λειτουργούν κανονικά για να βλέπεις και να φαίνεσαι. Το πιρούνι μιας μοτοσυκλέτας είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα εξαρτήματα και είναι ιδιαίτερα ευάλωτο σε περίπτωση πτώσης. Μικρές μεταβολές μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά τη συμπεριφορά του δικύκλου και να έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια του αναβάτη. Προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχει γίνει ζημιά κατά την πτώση χρειάζονται ακριβείς μετρήσεις από ειδικούς.
Συνέχεια του άρθρου >>>