Γιατί αργούν να νομιμοποιήσουν την διήθηση;

Γιατί αργούν να νομιμοποιήσουν την διήθηση;

-Χωρίς την διήθηση δεν θα κινείται τίποτα στις μεγάλες πόλεις.
-Ασαφείς οι έρευνες για την αύξηση ή μείωση των ατυχημάτων.
-Βελτιώνουν τα πράγματα οι κανόνες και η εκπαίδευση, στη Γαλλία διδάσκεται στις σχολές!
-Εδώ είναι ανεκτή η χρήση της, αλλά τυπικά είναι παράνομη.

Χωρίς την διήθηση δεν θα κινείται τίποτα στις μεγάλες πόλεις

Μια εικόνα από την καθημερινότητα των περισσότερων από εμάς είναι οι μεγάλες ουρές αυτοκινήτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες και οι αντίστοιχα μεγάλες ουρές δικύκλων ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Η κλασσική «διήθηση» ή Lane Splitting Αγγλιστί. Η χρησιμότητά της είναι αυταπόδεικτη στην καθημερινότητα. Αν κάθε δίκυκλο που χρησιμοποιεί αυτή την πρακτική στεκόταν κανονικά στην ουρά πίσω από τα αυτοκίνητα, το ήδη βαρύ κυκλοφοριακό των πόλεων θα γινόταν απλά μη βιώσιμο (ήδη κοντεύει να φτάσει εκεί). Οι Γάλλοι – όπως συνηθίζουν να κάνουν – αποφάσισαν να το δείξουν αυτό στην πράξη όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κάνει τη διήθηση παράνομη. Οι μοτοσυκλετιστές λοιπόν μαζεύτηκαν και αποφάσισαν να κάνουν ό,τι ακριβώς είπε η κυβέρνηση. Ένα μεγάλο μέρος του περιφερειακού του Παρισιού (που ήδη από άποψη κίνησης είναι οριακά χειρότερα από την Κηφισίας σε ώρα αιχμής) μπλόκαρε για ώρες, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να αναγκαστεί να ξανασκεφτεί την απόφασή της, όπως θα δούμε και παρακάτω.  

Ασαφείς οι έρευνες για την αύξηση ή μείωση των ατυχημάτων

Το βασικό επιχείρημα όσων αντιτίθενται στην διήθηση είναι ότι αυτή αυξάνει τα ατυχήματα με τις μοτοσυκλέτες. Οι περισσότερες έρευνες που έχουν ασχοληθεί με το θέμα δεν έχουν καταφέρει να φτάσουν σε ασφαλή συμπεράσματα, από τα οποία μπορούμε να αντλήσουμε καθοριστικά στοιχεία. Το NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) της Αμερικής αναφέρει ότι η διήθηση μειώνει ελαφρώς τις περιπτώσεις όπου μια μοτοσυκλέτα χτυπιέται από πίσω και αξίζει να μελετηθεί περισσότερο. Το MAIDS Report, που αναφέρεται σε ευρήματα αντίστοιχης έρευνας στην Ευρώπη έδειξε ότι μόνο το 0,4% των ατυχημάτων μοτοσυκλετών  έγινε λόγω διήθησης, ενώ αγγλική έρευνα αναφέρει ότι το 5% των νεκρών ή βαριά τραυματιών εμπλέκονταν σε ατυχήματα λόγω διήθησης. Η Γαλλία έτρεξε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για 5 χρόνια, για να εξαχθούν συμπεράσματα σε σχέση με την επικινδυνότητα  της διήθησης. Αυτή η έρευνα έδειξε ότι τα ατυχήματα αυξήθηκαν κατά 12%, όμως υπήρχαν κάποια μεθοδολογικά προβλήματα τα οποία αναγνώρισαν και οι ίδιοι οι ερευνητές, φτάνοντας στο συμπέρασμα ότι θα χρειαζόταν ένας δεύτερος πειραματικός κύκλος, με καλύτερα καθορισμένους κανόνες. Η ομοσπονδία μοτοσυκλετιστών Γαλλίας ήταν ένας βασικός παράγοντας του πειράματος και ο Eric Thiollier, μέλος του κεντρικού συμβουλίου ανέφερε: “Η συμπεριφορά και τα στάνταρ ασφαλείας βελτιώθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια αυτών των 5 ετών, δείχνοντας ότι το να μπουν κανόνες για τη διήθηση έχει θετικά αποτελέσματα, δυστυχώς όμως δεν ήταν αρκετά θετικά για να μας ικανοποιήσουν. Βέβαια η αύξηση στα ατυχήματα μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι περισσότερα δίκυκλα χρησιμοποιούσαν την τακτική της διήθησης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Βελτιώνουν τα πράγματα οι κανόνες και η εκπαίδευση, στη Γαλλία διδάσκεται στις σχολές!

Οι δηλώσεις αυτές του Thiollier μας φέρνουν σε ένα βασικό θέμα. Για να γίνει η διήθηση νόμιμη και να είναι ασφαλής, αυτό θα πρέπει να γίνει με κάποιους κανόνες. Δηλαδή, όπως σε πολλά μέρη του κόσμου που είναι νόμιμη, επιτρέπεται να πηγαίνεις μέχρι ένα όριο πάνω από την υπόλοιπη κίνηση όταν κάνεις διήθηση. Θεωρείται επικίνδυνη η διήθηση μόνο αν κινείσαι πολύ πιο γρήγορα από τα ακινητοποιημένα ή κινούμενα αργά αυτοκίνητα. Οι κανόνες αυτοί μειώνουν τις πιθανότητες επαφής ή κάνουν τις επιπτώσεις της σημαντικά λιγότερες. Ένα ακόμα ζήτημα είναι η εκπαίδευση. Εδώ στην Ελλάδα το πιο κοντινό που έχουμε στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι οι δύο διάδρομοι, ο αργός και ο γρήγορος, που προφανώς καμία επαφή δεν έχουν με τις πραγματικές συνθήκες που θα καλεστεί να αντιμετωπίσει ένας μοτοσυκλετιστής. Στην Γαλλία αντίθετα, μετά την περιπέτεια με την παρολίγο απαγόρευση της διήθησης, αποφασίστηκε ότι η έρευνα θα συνεχιστεί μέχρι και το 2024 και ταυτόχρονα η τεχνική της διήθησης και το πότε θα χρησιμοποιείται διδάσκεται πλέον στις σχολές οδήγησης! Περιμένουμε τα αποτελέσματα της νέας έρευνας με αγωνία, αλλά είμαστε σίγουροι ότι τα αποτελέσματα θα είναι θετικά και η διήθηση θα συνεχίσει να είναι νόμιμη με συγκεκριμένους κανόνες και εκπαίδευση.  

Εδώ είναι ανεκτή η χρήση της, αλλά τυπικά είναι παράνομη

Στην Ελλάδα η διήθηση είναι τυπικά παράνομη, όμως στην πράξη έχει νομιμοποιηθεί στους δρόμους. Όλοι χρησιμοποιούν αυτή την τακτική και πραγματικά αυτό βελτιώνει τα πράγματα από άποψη κίνησης αλλά και ρύπων, όπως έχουν δείξει έρευνες σε όλο τον κόσμο. Στο Βέλγιο, ερευνητές αποκάλυψαν ότι για κάθε 8 μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν την τακτική της διήθησης, οι οδηγοί των αυτοκινήτων γλιτώνουν ένα φανάρι. Αν το αντιστρέψουμε, φανταστείτε πόσο μεγαλύτερη θα ήταν η κίνηση, αν όχι 8 αλλά όλες οι μοτοσυκλέτες πιάνανε στο δρόμο σχεδόν το μήκος και τον χώρο που πιάνει ένα αμάξι. Γιατί λοιπόν εφόσον είναι ανεκτή η τακτική χρειάζεται και να γίνει νόμιμη; Γιατί σε περίπτωση ατυχήματος, ο μοτοσυκλετιστής που κάνει τη διήθηση θα βρεθεί απευθείας να φταίει, όντας παράνομος, ακόμα και αν το σφάλμα βαραίνει τον οδηγό του αυτοκινήτου. Έχει έρθει λοιπόν η ώρα να προχωρήσουμε στη νομιμοποίηση της ούτως ή άλλως πραγματοποιούμενης διήθησης με εκπαίδευση και κανόνες.