Η Ευρώπη “ξεμπλοκάρει“ τις μοτοσυκλέτες από το μποτιλιάρισμα

Η Ευρώπη “ξεμπλοκάρει“ τις μοτοσυκλέτες από το μποτιλιάρισμα

Εξακολουθεί να μην επιτρέπεται η διήθηση στην Ελλάδα
Αναθεωρήσεις του ΚΟΚ στο Βέλγιο
Αναζητούν λύσεις για το μποτιλιάρισμα
Θέμα χρόνου να γίνει και στην Ελλάδα

Εξακολουθεί να μην επιτρέπεται η διήθηση στην Ελλάδα

Νέοι κανονισμοί στον ΚΟΚ του Βελγίου έχουν τραβήξει την προσοχή των μοτοσικλετιστών από όλη την Ευρώπη μιας και από ότι φαίνεται σε πολλές χώρες της ηπείρου γίνονται αλλαγές που ενδέχεται να επηρεάσουν την κίνηση των μοτοσικλετιστών στους δρόμους. Μέχρι στιγμής στην Ελλάδα ο ΚΟΚ λέει ρητά: «σε οδοστρώματα που είναι χωρισμένα σε δύο ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, κατά κατεύθυνση με κατά μήκος διαγραμμίσεις, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται να οδηγούν αυτά μέσα στα όρια μιας λωρίδας και κατά το δυνατόν στο μέσο αυτής… Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ». Στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα και η κίνηση των μοτοσυκλετών ακολουθεί άλλους “κανόνες“ στους ελληνικούς δρόμους με την διήθηση να είναι καθημερινό (και αναγκαίο;) φαινόμενο. 
 

Αναθεωρήσεις του ΚΟΚ στο Βέλγιο

Οι νέοι κανονισμοί οδικής κυκλοφορίας στο Βέλγιο φέρνουν σημαντικές αλλαγές για τους μοτοσικλετιστές, με κυριότερη την εφαρμογή της απαγόρευσης προσπεράσματος και στις μοτοσικλέτες. Μέχρι τώρα, η απαγόρευση προσπεράσματος στο Βέλγιο σήμαινε ότι τα οχήματα, είτε αυτοκίνητο είτε μοτοσυκλέτα, δεν επιτρεπόταν να προσπεράσουν άλλα οχήματα διπλού ίχνους (πχ αυτοκίνητο, φορτηγό κτλ). Ωστόσο τα οχήματα μονού ίχνους (δίκυκλα) επιτρεπόταν να προσπεραστούν. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2026, αυτό αλλάζει, καθώς οι μοτοσικλέτες θα υπόκεινται στους ίδιους περιορισμούς με τα αυτοκίνητα δηλαδή δεν θα επιτρέπεται να προσπεραστούν σε συνθήκες που απαγορεύεται η προσπέραση. 
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αναζητούν λύσεις για το μποτιλιάρισμα

Σε ότι αφορά το “καυτό“ θέμα του μποτιλιαρίσματος, οι νέοι κανονισμοί οδικής κυκλοφορίας στο Βέλγιο επιτρέπουν στους μοτοσικλετιστές να χρησιμοποιούν τη λωρίδα διάσωσης μεταξύ δύο λωρίδων. Σε αρκετές χώρες της Ευρώπης σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, σε δρόμους με τουλάχιστον δύο λωρίδες, τα οχήματα είναι υποχρεωμένα να δημιουργούν μια λωρίδα διάσωσης. Στη Γερμανία από την άλλη, όπως και στην Ελλάδα, απαγορεύεται η χρήση της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης από τα οχήματα ακόμα και σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος και ο παραβάτης τιμωρείται με πρόστιμο. Σε άλλη μια ευρωπαϊκή χώρα,  τη Γαλλία, ολοκληρώνεται φέτος ένα τριετές “πείραμα“ σχετικά με την κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στο μποτιλιάρισμά και στο πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί μια βιώσιμη λύση για όλους. 
 
 

Θέμα χρόνου να γίνει και στην Ελλάδα

Οι νέοι βελγικοί κανονισμοί τίθενται σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου 2026 έτσι ώστε οι πολίτες να μπορούν να προσαρμοστούν σταδιακά. Κατά τη μεταβατική περίοδο, οι κανόνες του παλιού ΚΟΚ παραμένουν σε ισχύ. Η διέλευση των δίκυκλων από το μποτιλιάρισμα είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα που επηρεάζει καθημερινά χιλιάδες πολίτες μιας και η διήθηση είναι καθημερινό φαινόμενο που εξυπηρετεί στην αποσυμφόρηση της κίνησης όμως η απαγόρευση της αφήνει τους μοτοσικλετιστές εκτεθειμένους σε κυρώσεις. Η αναθεώρηση της κίνησης των οχημάτων σε συνθήκες συμφόρησης είναι πολύ πιθανό να μην αργήσει να γίνει και στην Ελλάδα, όπως ήδη συζητείται, φυσικά υπό όρους και με τους μοτοσικλετιστές να οφείλουν να δείξουν τον απαραίτητο σεβασμό πρωτίστως για την δική τους ασφάλεια.