Ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με τελική 194χλμ/ω και 570 χιλιόμετρα αυτονομία;
Η ινδική OLA Electric στοχεύει στα 10 εκατομμύρια δίκυκλα ετησίως
Σε 3 εκδόσεις θα βγαίνει το Roadster από 15 έως 70 άλογα
Με τιμές που ξεκινούν από τα 800 ευρώ στην Ινδία
Μέχρι στιγμής γνωρίζαμε μόνο για ηλεκτρικά scooter από την ινδική Ola Electric τα οποία μάλιστα παράγει και σε μεγάλη κλίμακα. Χάρη στο νέο της εργοστάσιο, με ανθρώπινο δυναμικό 10.000 εργατών και 3.000 ρομπότ, η εταιρεία θα μπορεί να παράγει 10.000.000 δίκυκλα ετησίως, μεταξύ τον οποίων και ισχυρές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες όπως το Ola Roadster Pro. Το καλοκαίρι του 2023 η Ola παρουσίασε κάποια concept σχετικά με το όραμα της εταιρείας για τα ηλεκτρικά δίκυκλα του μέλλοντος. Παρουσίασε μία E-Sport μοτοσυκλέτα, ένα E-Cruiser, ένα E-Adventure και ένα E-Roadster. Όπως φαίνεται μάλιστα η εταιρεία σκοπεύει σύντομα να βγάλει στην παραγωγή το Roadster, αφού μέσα στον Αύγουστο παρουσίασε τις τρεις εκδόσεις του μοντέλου που αναπτύσσει: το Roadster X, Roadster και Roadster Pro με το πρώτο να αποτελεί commuter και το τελευταίο μία γρήγορη, σπορ μοτοσυκλέτα που διψάει για στροφές.
Το Ola Roadster X, η εισαγωγή στην οικογένεια Roadster ανήκει στην Α1 κατηγορία και αποδίδει 11kW (15 άλογα δηλαδή). Η επιτάχυνσή του στα 40 χλμ/ω από στάση επιτυγχάνεται σε 2,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 124 χλμ/ω. Ο κατασκευαστής αναφέρει πως η μέγιστη δυνατή αυτονομία του είναι στα 200 χιλιόμετρα με την επιλογή της μπαταρίας με χωρητικότητα 4,5kWh, ενώ υπάρχουν και άλλες δύο επιλογές με μπαταρίες 2,5kWh και 3,5kWh. Η πιο μικρή έκδοση κοστίζει 74.999 ρούπια (αντίστοιχο ποσό των 800 ευρώ), ενώ οι άλλες δύο είναι στα 900 και 1.000 ευρώ σε αντιστοιχία. Το Roadster X ταιριάζει γάντι με την ευρωπαϊκή κατηγορία διπλώματος Α1 καθώς εξοπλίζεται με συνδυασμένο σύστημα πέδησης CBS και θα μπορούσε να ικανοποιήσει μία μεγάλη μερίδα αγοραστών με τα χαρακτηριστικά του εάν η τιμή του μπορεί να κρατηθεί όσο το δυνατό πιο χαμηλά γίνεται.
Όσον αφορά τις επιδόσεις και την χωρητικότητα της μπαταρίας η έκδοση Roadster (παρά το πιο από της όνομα) πάει ένα βήμα παρακάτω αφού αποδίδει 15kW (ή 20,4 άλογα), επιταχύνει από στάση στα 40 χλμ/ω σε 2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι ελάχιστα αυξημένη σε σχέση με την έκδοση Χ στα 126 χλμ/ω. Με την μπαταρία των 6kWh η μέγιστη αυτονομία του φτάνει τα 248 χιλιόμετρα ενώ οι εκδόσεις 3,5kWh, 4,5kWh και 6kWh κοστίζουν 104.999, 119.999 και 139.999 ρούπια αντίστοιχα (ή περίπου 1.100, 1.300 και 1.500 ευρώ). Το Roadster κάνει χρήση μονάδας ABS στον εμπρός τροχό μόνο.
Η έκδοση Pro του Ola Roadster φέρνει τα πάνω κάτω με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της. Αποδίδει 52kW (70 άλογα) και 105 Nm ροπής, χρειάζεται 1,2 δευτερόλεπτα μόλις για να επιταχύνει από στάση στα 40 χλμ/ω και η τελική του φτάνει τα 194 χλμ/ω. Αυτή η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα έχει την εντυπωσιακή αυτονομία των 579 χιλιομέτρων στην έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία σύμφωνα με την Ola Electric. Οι επιλογές μπαταρίας είναι δύο στις 8kWh και 16kWh. Η έκδοση με τις 8kWh κοστίζει περίπου 2.150 ευρώ σε αντιστοιχία, ενώ η «μεγάλη» 2.700 ευρώ. Το Ola Roadster Pro εξοπλίζεται με δικάναλο ABS.
Στον πίνακα οργάνων συναντάμε μία LCD οθόνη 4,3 ιντσών για το πιο μικρό μοντέλο, το Roadster X. Η Roadster κάνει χρήση μίας TFT οθόνης με λειτουργία touch και διαγώνιο 6,8 ιντσών, ενώ η τοπ έκδοση Roadster Pro διαθέτει μία TFT οθόνη αφής 10 ιντσών. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν διαφορετικά Riding Modes ενώ αποκτούν συνδεσιμότητα με Bluetooth. Η έκδοση Pro αποκτά επίσης Traction Control και Wheelie Control, συστήματα ασφαλείας που είναι απαραίτητα για την ισχύ του μοντέλου. Οι προπαραγγελίες για τα Roadster και Roadster X έχουν ανοίξει από τις 15 Αυγούστου και αναμένεται να φτάσουν στους ιδιοκτήτες τους από τον Ιανουάριο του 2025. Η τοπ έκδοση Roadster Pro θα είναι διαθέσιμη το 2026.