Κοιτάς μόνο μικρές όταν ψάχνεις μεταπώληση;

Πόση σημασία έχει το μέγεθος, ο κυβισμός ή η κατηγορία στη μεταπώληση; Με τις τιμές των μεγάλων μεταχειρισμένων να πέφτουν, υπάρχει κάποια συγκεκριμένη κατηγορία που είναι καλύτερη σε αυτόν τον τομέα;

Οι μικρές μοτοσυκλέτες εξοστρακίζουν τα μεγαλύτερα μοντέλα, καθώς το κόστος χρήσης σημαδεύει την επόμενη αγορά μας και βάζει σε δεύτερη μοίρα την προσωπική μας επιλογή. Η αλήθεια είναι ότι η αγορά μοτοσυκλέτας διέρχεται μια μεταβατική περίοδο, σημειώνοντας χαμηλά νούμερα ταξινομήσεων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης. Αυτή τη στιγμή το βασικό μέλημα των αγοραστών είναι η χαμηλή κατανάλωση και το μικρό κόστος χρήσης, ενώ τα υπόλοιπα έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Σίγουρα οι μεγάλες μοτοσυκλέτες κινούνται δύσκολα ενώ και μοτοσυκλέτες σπορ κατηγοριών τις σημαδεύεις με το κιάλι.  

Η εικόνα της τρέχουσας κατάστασης επηρεάζει και τον αγοραστή όταν διαλέγει μοτοσυκλέτα. Οι μικρές φτηνές μοτοσυκλέτες, τα παπιά και τα scooter μικρών κυβικών εμπεριέχουν μηδαμινό ρίσκο, καθώς είναι περιζήτητα σαν μεταχειρισμένα, οπότε η απαξίωσης είναι ελάχιστη και σε ποσοστό και σε χρήματα. Αν πας σε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα με περισσότερα κυβικά, η εικόνα αντιστρέφεται. Ο δρόμος είναι καθρέπτης του τι συμβαίνει και αρκεί μια ματιά για αν διαπιστώσει κανείς τι μοτοσυκλέτες προτιμάει σήμερα ο Έλληνας οδηγός.

Από την άλλη πλευρά, η μοτοσυκλέτα πρέπει να μας προκαλεί ενθουσιασμό και αυτό που εμείς αγοράζουμε σήμερα θα το πουλήσουμε ως μεταχειρισμένο, όταν η κατάσταση της αγοράς θα είναι διαφορετική. Στα επόμενα χρόνια κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποια θα είναι η ακριβής κατάσταση, ενώ και οι παράγοντες που έχουν διαμορφώσει τη σημερινή εικόνα θα έχουν ξεπεραστεί. 

Το ερώτημα είναι πώς μπορεί κάποιος να διαλέξει σήμερα να αποκτήσει μια μοτοσυκλέτα με τα τωρινά επίπεδα απαξίωσης, όταν δεν έχει εικόνα του τι θα ισχύει σε 5 χρόνια από τώρα στην αγορά των μεταχειρισμένων. Η μια άποψη είναι πως τα σίγουρα είναι τα ίδια. Οι μικρές μοτοσυκλέτες κυκλοφορούν περισσότερα χρόνια γιατί αποτελούν μια κορυφαία σταθερά και θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση καθώς καίνε λίγο και έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης. Η άλλη άποψη είναι πως οι εταιρίες εξελίσσουν συνεχώς τους κινητήρες μεγαλύτερων κυβικών κάνοντας τους οικονομικότερους. Σε συνδυασμό με τα αραιότερα διαστήματα συντήρησης και τα προσφερόμενα επίπεδα ασφαλείας, η αγορά μεσαίων και μεγάλων μοτοσυκλετών εκτιμάται ότι θα σημειώσει άνοδο. 

Εσείς τι λέτε; Πως αντιμετωπίζετε την απαξίωση του μοντέλου που αγοράζετε σήμερα; Επενδύετε στην κατηγορία, στο καύσιμο ή τη μάρκα και το μοντέλο που είναι εμπορεύσιμα, ασχέτως αν σας αρέσει; 
 

  • Antonis

    Κατα την γνωμη μου η επενδυση γινεται πλεον στην μαρκα~ διοτι αν παρεις αξιοπιστη εταιρεια πχ Honda που δεν βγαζει καινουργια μοντελα καθε χρονο και απλα ανανεωνει δεν πεφτει γρηγορα η τιμη και επισης επειδη ειναι και ακριβη σαν εταιρεια

      2