Ο βασιλιάς εναντίον του σφετεριστή: Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;

Δύο κράνη και αρκετά μικροαντικείμενα χωρούν κάτω από την σέλα του XMAX 300.

Το Beverly 300 χωρά δύο κράνη ανοιχτού τύπου, αλλά ένα full face κάτω από τη σέλα. Ωστόσο, μένει πολύς χώρος ακόμα για μικροπράγματα στη δεύτερη περίπτωση.

Μονό αλλά μεγάλο το ντουλαπάκι του Beverly, το οποίο έχει υποδοχή ρεύματος για φόρτιση ηλεκτρονικών.

Διαφέρει η φιλοσοφία στο XMAX, με δύο ντουλαπάκια εκατέρωθεν του τιμονιού.

Με 300 χιλιοστά διαμέτρου, ο δίσκος εμπρός του Beverly εντυπωσιάζει με το μέγεθος του και αποδίδει καλύτερη λειτουργία τελικά, από αυτόν του XMAX.

O δίσκος των 267 χιλιοστών του XMAX χαρίζει ασφαλή πέδηση, λίγο καλύτερα θα μπορούσαν να είναι τα πράγματα στο αρχικό δάγκωμα.

Κλασικά και...classy: Τα κομψά όργανα του Beverly διαβάζονται εύκολα και παρέχουν μια ποικιλία πληροφοριών...

...αυτά όμως του XMAX περιλαμβάνουν και στροφόμετρο, πιο αιχμηρή σχεδίαση και περισσότερες ενδείξεις.

Στο αστικό περιβάλλον, το Beverly δείχνει ότι είναι οριακά πιο ελαστικό από το XMAX. Αντιμετωπίζει με μεγάλη ευκολία τις προκλήσεις της πόλης.

Σε πιο ανοιχτό δρόμο, επικρατεί το XMAX που μπορεί να τηρεί μεγαλύτερες ταχύτητες, πιο άνετα και για περισσότερη ώρα.

Βασιλιάς εναντίον σφετεριστή

Το νέο Yamaha XMAX 300 μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των 300 κυβικών και αναδείχθηκε στο Best Seller της Yamaha για το 2017. Πως όμως στέκεται απέναντι στον κυρίαρχο, το Piaggio Beverly 300;

Τα 300 κυβικά στα scooters είναι μια κατηγορία που…καίει: Σχεδόν κάθε εταιρεία έχει και ένα μοντέλο στην γκάμα της, με όλα τους να είναι εξαιρετικά επιτυχημένα στην αγορά. Ένας από τους πιο νέους «παίκτες» στο τραπέζι ακούει στο όνομα Yamaha XMAX 300. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας μπαίνει με… τα μπούνια στην κατηγορία, με όπλα του την σπορ εμφάνιση, την εξαιρετική άνεση, την υψηλή τεχνολογία και το ισχυρό μοτέρ. Έχει όμως να ξεπεράσει έναν μεγάλο «σκόπελο»: Το απόλυτο best seller της κατηγορίας, το Piaggio Beverly 300. Με την θέση που έχει κατακτήσει στο μυαλό του Έλληνα αναβάτη, φαίνεται ότι το Beverly δύσκολα θα παραχωρήσει το θρόνο του… μπορεί όμως ακόμα, δικαιωματικά, να κάθεται εκεί; Συγκρίνουμε εξονυχιστικά!

Ανεση-χώροι-ποιότητα: Κατά κράτος επικράτηση του XMAX

Οι μελέτες του ανταγωνισμού και των απαιτήσεων των αναβατών από την Yamaha φαίνεται ότι απέδωσαν εξαιρετικά, καθώς στον τομέα της άνεσης και των χώρων το XMAX 300 παίζει μπάλα…μόνο του, ξεφεύγοντας αισθητά από την κατηγορία. H σέλα είναι υπόδειγμα άνεσης για αναβάτη και συνεπιβάτη, με σωστή σκληρότητα στο αφρώδες της και μαξιλαράκι που θα αποδειχθεί σωτήριο για την πολύωρη παραμονή στο δίκυκλο. Το Beverly έχει και αυτό μια πολύ καλή σέλα, η οποία όμως χάνει στα σημεία από την εξαιρετική δουλειά των Ιαπώνων μηχανικών. Στους διαθέσιμους χώρους, το XMAX 300 παίρνει μια ακόμη νίκη. Τα δύο full face κράνη και τα μπόλικα αντικείμενα που θα μπουν κάτω από την σέλα του XMAX δίνουν το προβάδισμα, αφού το Beverly θα χωρέσει ένα μόνο full face κράνος –δίνοντας όμως μπόλικο χώρο για άλλα αντικείμενα. Στα εμπρός ντουλαπάκια, τα πράγματα είναι μάλλον ισόπαλα: δύο μικρότεροι χώροι για το XMAX έναντι ενός μεγαλύτερου για το Beverly, με παροχές ρεύματος και στις δύο περιπτώσεις. Εδώ ο νικητής αναδεικνύεται μάλλον βάσει των προσωπικών προτιμήσεων του εκάστοτε αναβάτη.

Κινητήρας-κατανάλωση: Ο νέος  είναι… πιο ωραίος

Μια ακόμα νίκη σημειώνει το TMAX στον τομέα του μηχανικού συνόλου και επισημαίνει την χρονική διαφορά στην εξέλιξη των μοντέλων. Ο νέος Blue Core των 292 κ.εκ. αποδίδει 27,6 ίππους και 2,95 κιλά ροπής και ξεπερνά τους 21 ίππους και 2,3 kgm ροπής του μοτέρ της Piaggio. Οι δύο κινητήρες ωστόσο έχουν παρόμοιο χαρακτήρα, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, δείχνοντας έναν μάλλον ήπιο τρόπο απόδοσης της ισχύος παρά μια αίσθηση «σφεντόνας» στο γκάζι, ενώ τόσο το XMAX όσο και το Beverly έχουν traction control. Στην κατανάλωση καυσίμων, και πάλι το XMAX περνάει μπροστά ζητώντας 3,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, την στιγμή που το Piaggio καίει 3,9. Το ιταλικό μοντέλο ωστόσο έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα αν ο αναβάτης επιθυμεί την ομαλή απόδοση ισχύος κατά κόρον, ενώ παρά την υστέρηση στα χαρτιά ο κινητήρας του Beverly 300 είναι αρκούντως δυνατός και το traction control μόνο για… φιγούρα δεν είναι εκεί, αφού σε ολισθηρά οδοστρώματα η δύναμη του Beverly είναι αρκετή για να προκαλέσει ελεγχόμενο σπινιάρισμα του πίσω τροχού.

Στο δρόμο: Μάχη σώμα με σώμα, οριακά καλύτερα φρένα το Beverly

Κοινό χαρακτηριστικό στην οδηγική ταυτότητα και των δύο scooters είναι η πολυτέλεια και η ποιότητα κύλισης, καθώς και τα δύο μοντέλα πασχίζουν να μεταφέρουν τον αναβάτη όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστα από το ένα σημείο στο άλλο. Εντός πόλης, είναι πολύ δύσκολο να εξάγουμε κάποιο νικητή: Τόσο το XMAX όσο και το Beverly είναι πολύ ευέλικτα, ευκολοδήγητα και πολύ σωστά ζυγισμένα. Σε ταχύτητες κάτω από τα 100 χλμ/ώρα, το Beverly εμφανίζεται πιο ελαστικό, από εκεί και πάνω το XMAX έχει προβάδισμα, κάτι που φαίνεται στον αυτοκινητόδρομο. Αν ο αναβάτης επιθυμεί μια πιο σπορ οδήγηση, τα δύο μοντέλα φωνάζουν βροντερά «παρών» και ανταποκρίνονται επάξια, με την στιβαρότητά τους να επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες και ασφαλή συμπεριφορά ακόμα και υπό μεγάλες κλίσεις. Στον τομέα των φρένων, το Beverly σημειώνει μια νίκη: ο εμπρός δίσκος του των 300 χιλιοστών εμφανίζεται ανώτερος από αυτόν του ΧΜΑΧ που είναι διαμέτρου 267 χιλιοστών, απαιτώντας μικρότερη δύναμη στη μανέτα. Τα συστήματα ABS και στα δύο scooter είναι κορυφαία σε ταχύτητα και αίσθηση. Σε σύνοψη, εντός πόλης προβαδίζει ελαφρώς το Beverly, όταν ο δρόμος ανοίγει, η σκυτάλη περνά στο XMAX.

Συμπέρασμα: Ο θρόνος των 300 κυβικών τρέμει

Το Yamaha XMAX 300 εμφανίζεται ένα αντικειμενικά καλύτερο μοντέλο σε όλα τα επίπεδα και απειλεί ευθέως το Piaggio Beverly 300 για την πρωτοκαθεδρία. Όμως, όπως ο νέος είναι ωραίος, έτσι και… ο παλιός είναι αλλιώς και το διαχρονικό μοντέλο της Piaggio έχει ένα μεγάλο άσο στο μανίκι του, που δεν είναι άλλος από την τιμή του. Στα 4.090 ευρώ, είναι κατά 2.110 ευρώ φθηνότερο από το XMAX που κοστίζει 6.200 ευρώ, μια διαφορά που δεν είναι καθόλου αμελητέα για ένα σύνολο τόσο ομοιογενές όσο το Beverly 300. Το δεδομένο αυτό μπορεί να ανακατέψει την τράπουλα «στις καθυστερήσεις» και να προσελκύσει περισσότερους αναβάτες που θέλουν μια πιο οικονομική επιλογή. Ωστόσο, όσοι θέλουν να επιλέξουν με καθαρά τεχνοκρατικά δεδομένα, το προβάδισμα του XMAX 300 είναι σαφές.
 
 
 
 
 

  • filippos_kar

    Δεν υπάρχει καμία σύγκριση, το ένα κάνει 4κ και το άλλο 6κ. Μόνο φάουλ της yamaha είναι τα φρένα.

      4