Είστε σίγουροι ότι οδηγείτε σωστά το scooter σας;

Ξέρεις να οδηγείς scooter?

Το αγόρασες γιατί ήθελες κάτι εύκολο στην οδήγηση για την κάθε μέρα… είσαι σίγουρος όμως ότι ξέρεις 100%, πώς να το οδηγήσεις σωστά;

«Ξέρεις από Βέσπα;» αναφωνούσε τρομαγμένος ο αείμνηστος Θανάσης Βέγγος στην πασίγνωστη ελληνική ταινία, τρέχοντας πάνω στο θρυλικό scooter. Σήμερα βέβαια, τα scooters δεν είναι μόνο Vespa, ενώ η οδήγησή τους έχει απλοποιηθεί εξαιρετικά, σχεδόν στο επίπεδο του… «γκάζι-φρένο». Όμως… ποιες είναι οι λεπτομέρειες που μπορούν να γίνουν οδηγικά λάθη και κάνουν την διαφορά; Διάβασε το κείμενο και δες…αν τα κάνεις και εσύ!

Scooter και «γκαζιές» με φρένο τρώνε τη μετάδοση

Στα περισσότερα σημερινά scooters είναι απαγορευτικό το να σηκώνει κανείς τις στροφές, κρατώντας όμως παράλληλα πατημένα τα φρένα. Αυτό γίνεται για έναν απλό λόγο: Τα συστήματα μετάδοσης είναι απλά φυγοκεντρικά, που συμπλέκουν με απλή αύξηση των στροφών. ¶ρα, όταν πατάμε το γκάζι, οι σιαγόνες του φυγοκεντρικού συμπλέκτη ανοίγουν και «αρπάζουν» το τύμπανο του τροχού. Αν εμείς κρατάμε το φρένο πατημένο, απλά θα… φθείρουμε τις σιαγόνες, οι οποίες μάταια θα προσπαθούν να μεταδώσουν την ισχύ του κινητήρα στον τροχό και τελικά θα καταλήξουν να υπερθερμαίνονται και να αναλώνονται. Μπορεί η φθορά αυτή να μην φαίνεται αμέσως, αλλά συσσωρεύεται και θα μας οδηγήσει στο συνεργείο νωρίτερα.

Δεν σε σταματάει πια μόνο το πίσω φρένο!

Οι εποχές που τα scooters σταματούσαν μόνο με το πίσω φρένο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί! Στο κυνήγι της συνεχούς βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς, περισσότερο βάρος κατανέμεται προς τον εμπρός τροχό και άρα, το εμπρός φρένο παίζει και αυτό ενεργό ρόλο στην ακινητοποίηση του scooter σου. Πολλοί αναβάτες που έχουν συνηθίσει σε άλλο τρόπο οδήγησης από το παρελθόν και χρησιμοποιούν μόνο το πίσω φρένο, μια λάθος πρακτική πλέον. Δεν είναι τυχαίο που τα scooters έχουν δισκόφρενα και μάλιστα ιδιαίτερα ευμεγέθη, στους μπροστά τροχούς πλέον!

Στους μικρού τροχούς, θέλουμε προσοχή στις τιμονιές

 Πολλά scooter στην αγορά έχουν μικρούς τροχούς –δηλαδή διαστάσεων μέχρι 14 ιντσών- και χρειάζονται μια κάποια προσοχή στις δυνάμεις που ασκεί ο αναβάτης στο τιμόνι, γιατί «ακούν» πιο γρήγορα. Αν μάλιστα ο αναβάτης οδηγεί και μοτοσυκλέτα –που στην συντριπτική πλειοψηφία έχουν τροχούς 17 ιντσών και άνω- μια απότομη τιμονιά σε ένα scooter μπορεί να διαταράξει την ισορροπία του και να το κάνει νευρικό, τρομάζοντας τον αναβάτη. Τα scooters με τους μικρότερους τροχούς κάνουν την οδήγηση ακόμη πιο εύκολη και δεν απαιτούν ιδιαίτερες ικανότητες, άρα ο αναβάτης πρέπει να «νιώσει» το scooter και να το οδηγήσει ανάλογα.

Στα scooter με ποδιά, δεν κάνουμε… ακροβατικά

Πάρα πολλά μοντέλα scooter σήμερα έχουν επίπεδο πάτωμα μπροστά από τον αναβάτη, άρα και ελεύθερο το χώρο στην ποδιά  που διευκολύνει την μεταφορά αντικειμένων. Προσοχή όμως! Αυτός ο χώρος έχει φτιαχτεί για αυτό τον λόγο και όχι για να κάθεται ο αναβάτης…σταυροπόδι ή οκλαδόν, όπως κάποιοι κάνουν στο δρόμο! Φυσικά, και στην φόρτωση του χώρου αυτού ισχύουν τα ίδια και υπερβολές στο βάρος και στο μέγεθος των αντικειμένων που βάζουμε εκεί, καλό είναι να λείπουν. 
 

  • Dean

    Πολύ σωστό. Το γεγονός ότι ένα δίκυκλο όχημα είναι πολύ άνετο, δεν το καθιστά λιγότερο επικίνδυνο απ τα υπόλοιπα, διότι παραμένει δίκυκλο. Μεγάλη προσοχή παίδες.

      1
  • Dean

    Επιτέλους Κάποιος τα είπε. Όσο βολικό κι αν είναι ενα δικυκλο όχημα θέλει μέγιστη προσοχή Γιατί παραμένουμε πάνω σε 2 τροχούς.

      1