Long Term Test: Suzuki GSX- 8S
Παραλάβαμε από την Suzuki το γυμνό GSX-8S, για μία δοκιμή μακράς διαρκείας στην οποία θα αξιολογήσουμε τον All-Rounder χαρακτήρα της καθώς αποτελεί το καθημερινό μας μέσο μετακίνησης και διασκέδασης σε κυριακάτικες βόλτες, ενώ θα δούμε και πως ανταποκρίνεται στο ταξίδι.
SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX
Τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα στην πόλη
Όταν αναφερόμαστε σε commuter, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό των περισσότερων είναι κάποιο σκούτερ, ή έστω κάποια μικρή, βαριά στα όρια του Α2 μοτοσυκλέτα. Όμως εν τέλει υπάρχουν πολλές περισσότερες επιλογές, οι οποίες μπορούν να φροντίσουν για την καθημερινή σου μετακίνηση, αλλά και να επιτελέσουν πολλούς ακόμα ρόλους. Έχοντας αυτό κατά νου κάνουμε ένα Long Term Test στο GSX- 8S της Suzuki, ένα τεστ το οποίο θα χωριστεί σε ενότητες που θα καλύπτουν το πώς τα πήγε η γυμνή μοτοσυκλέτα της Suzuki σε όλους τους ρόλους που κλήθηκε να επικαλεστεί. Έχοντας βάλει λοιπόν νέα ελαστικά, ξεκινάμε την πρώτη ενότητα με τη συμπεριφορά της στην πόλη, στον ρόλο της καθημερινής μοτοσυκλέτας.
Ο κινητήρας αποδίδει σε όλες τις συνθήκες
Ο δικύλιδνρος εν σειρά κινητήρας των 776cc της Suzuki εγκαινιάστηκε με το GSX- 8S και το V-STROM 800 και η όλη του σχεδίαση έγινε με γνώμονα τις ανάγκες της κατηγορίας. Στόχος λοιπόν ήταν η μεστή απόδοση σε όλο το εύρος των στροφών και όχι τα ξερά νούμερα των αποδόσεων. Αποδίδει 81,8 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 77,4 Νm ροπής, όμως το βασικό χαρακτηριστικό του είναι ότι σε όποιο εύρος στροφών και να ανοίξεις το γκάζι, η ροπή είναι παρούσα και μάλιστα με γραμμικότατη απόδοση και πλήρη απουσία κραδασμών, στοιχεία σημαντικά για την ξεκούραστη καθημερινή χρήση. Η απόκριση του γκαζιού είναι πραγματικά μεθυστική, ειδικά αν παίξεις λίγο με τα 3 επίπεδα του Traction Control – για τους πιο γενναίους και πιο παιχνιδιάρηδες υπάρχει και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.
Φιλικότητα μικρής μοτοσυκλέτας, αποδόσεις μεγάλης
Τί ζητάμε από μια μοτοσυκλέτα «καθημερινότητας»; Να έχει μαζεμένες διαστάσεις, να μην «πίνει» πολύ και να μεταμορφώνει κάθε διαδρομή σε μια ευχάριστη διαδικασία. Η GSX-8S συνδυάζει αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς με μαζεμένες διαστάσεις «χώνεται» παντού, ενώ οδηγώντας τη χωρίς να σκέφτεσαι την οικονομία, θα σου ζητήσει περίπου 5,5 λίτρα στα 100 χλμ. Η γυμνή και σπορ φύση του σε προϊδεάζει για μια «άβολη» θέση οδήγησης, όμως η Suzuki, αναγνωρίζοντας την καθημερινή πλευρά του GSX- 8S, φρόντισε το εργονομικό τρίγωνο να μην είναι αβάστακτο στην καθημερινότητα. Έτσι μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που στην πόλη έχει την ευελιξία μικρής μοτοσυκλέτας, αλλά τις επιδόσεις μεγάλης (0-100 σε 4”). Η νέα οθόνη TFT 5” είναι «τόσο- όσο» σε μέγεθος, ευανάγνωστη και με τις πληροφορίες σωστά δομημένες ώστε να αρκούν κλεφτές ματιές, ενώ ο χειρισμός της είναι αρκετά απλός και γίνεται από τους διακόπτες στα αριστερά του τιμονιού.
To συμπέρασμά μας
Το πρώτο τεστ της GSX- 8S απεδείχθη επιτυχημένο. Πριν από κάθε ταξίδι, πριν από κάθε περιπέτεια, προηγείται η κίνηση στον αστικό ιστό και εκεί η GSX- 8S μας έβγαλε ασπροπρόσωπους, επιβεβαιώνοντας το ρόλο της (και) ως Commuter . Η θέση οδήγησης, αν και naked, δεν θα κουράσει, καθώς είναι σχετικά όρθια και τουλάχιστον στις 2 ώρες συνεχόμενης οδήγησης (πολύ σπάνια θα κάνεις παραπάνω συνεχόμενη οδήγηση στην πόλη), ενώ το αλουμινένιο τιμόνι δημιουργεί σωστό μοχλό για να σου επιτρέψει τους ελιγμούς. Το πρώτο κουτάκι λοιπόν συμπληρώθηκε και στο επόμενο τεύχος θα δούμε αν η GSX- 8S μπορεί να ανταποκριθεί σε έναν ρόλο που τα γυμνά συνήθως τα βρίσκουν δύσκολα. Θα ταξιδέψουμε με αυτήν και θα ανακαλύψουμε πόσο ευέλικτη μπορεί να γίνει όσον αφορά την χρήση εντός και εκτός του αστικού ιστού, αλλά με βάση την πρώτη εμπειρία μας είμαστε σίγουροι ότι θα ανταποκριθεί. Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν, τα «μεγαλύτερα» έπονται.