Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
  • Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
  • Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
  • Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW
  • Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες  ασχολείται η BMW

Με μεταβλητή αεροδυναμική σε μοτοσυκλέτες ασχολείται η BMW

Τα φτερά βελτιώνουν την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας
Φτερά που κινούνται ελεύθερα με άρθρωση από την BMW
Τεχνολογία που αναπτύσσεται πιθανόν για το SBK
Θα το δούμε σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2025;

Τα φτερά βελτιώνουν την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας

Αεροδυναμικά βοηθήματα που αποκαλούμε "φτερά" (wings ή fins στα αγγλικά) απαντώνται συχνά πλέον στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες και πλέον όχι μόνο στις supersport αλλά και στις naked (Streetfighter V4, M1000 R, Brutale 1000RR) αλλά και τις sport touring (M1000 XR, Multistrada V4 Pikes Peak/RS) μοτοσυκλέτες. Παράλληλα φτερά υιοθετούν και μοτοσυκλέτες μικρότερου κυβισμού όπως η 450SR της CFMOTO και η QJMOTOR 600 RR. Η χρήση τους αποσκοπεί στην βελτίωση της σταθερότητας της μοτοσυκλέτας στις ευθείες όπως επίσης και στην αποτροπή του εμπρός τροχού να σηκωθεί από το έδαφος σε γρήγορες επιταχύνσεις (να κάνει σούζα δηλαδή) με την αύξηση της κάθετης δύναμης στο μπροστινό μέρος της. Παράλληλα βελτιώνεται και η πρόσφυση κατά το φρενάρισμα, αλλά σε όλα αυτά, το πλεονέκτημα που δίνουν τα φτερά είναι πολύ μικρά και στην πραγματικότητα δεν μπορεί να τα εκμεταλλευτεί ο εκάστοτε αναβάτης παρά μόνο οδηγοί αγώνων.
 

Φτερά που κινούνται ελεύθερα με άρθρωση από την BMW

Το "πρόβλημα" με τα φτερά βέβαια έρχεται κατά το πλάγιασμα της μοτοσυκλέτας στις στροφές, όπου η θέση της δεν επιτρέπει σε αυτά να διεκπεραιώσουν τον σκοπό τους. Έτσι, η BMW στοχεύει με την πατέντα της να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό με ένα φαινομενικά απλό (στα χαρτιά) και αποτελεσματικό τρόπο: φτερά τοποθετημένα στην μοτοσυκλέτα με άρθρωση που μπορούν να κινηθούν περιστροφικά ώστε να μπορούν να παραμένουν σε παράλληλη με το έδαφος θέση ακόμα και όταν εκείνη πλαγιάζει. Το πιθανότερο σενάριο είναι να κινούνται ηλεκτρονικά μέσω μίας αδρανειακής μονάδας, εφόσον το σύστημα έχει λάβει πιστοποίηση IP ώστε να είναι αδιάβροχο και ανθεκτικό σε ξένα σώματα (σκόνη/χώμα).   
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Τεχνολογία που αναπτύσσεται πιθανόν για το SBK

Στο MotoGP ένα σύστημα μεταβλητής αεροδυναμικής θα ήταν ενάντια στους κανονισμούς και η BMW εξάλλου δεν έχει ομάδα στην διοργάνωση αυτή. Το πιο πιθανό είναι η εταιρεία να αναπτύσσει αυτή την τεχνολογία για το παγκόσμιο πρωτάθλημα των superbikes (WSBK), πράγμα που σημαίνει ότι για να εγκριθεί σύμφωνα με τα πρότυπα της διοργάνωσης θα πρέπει πρώτα να τοποθετηθεί σε μοντέλο παραγωγής.  
 

Θα το δούμε σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από το 2025;

Προς το παρόν είμαστε σε αναμονή για να δούμε αν η BMW θα γίνει η εταιρεία πρωτοστάτης της μεταβλητής αεροδυναμικής στις μοτοσυκλέτες στο αγωνιστικό παρασκήνιο και επακολούθως και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Το νέο S1000RR της BMW έχει παρουσιαστεί ήδη για το 2024, οπότε το συντομότερο δυνατό που θα μπορούσαμε να δούμε αυτή την τεχνολογία σε μοτοσυκλέτες δρόμου είναι το 2025, αν και τέτοια concept απαιτούν πολλές δοκιμές και fine tuning (ραφινάρισμα) ώστε η εφαρμογή τους να αποτελεί βιώσιμη λύση, κάτι που απαιτεί με τη σειρά του αρκετό χρόνο.