• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μοτοσυκλέτες που συναρπάζουν, η καθεμία με τον δικό της τρόπο!

KTM Superduke GT: Θηρίο των 1.301 κυβικών με νότες τουριστικής μοτοσυκλέτας

Aprilia Tuono 1100: Mία RSV4 με τιμόνι, πραγματικό χειρουργικό εργαλείο.

BMW R nineT Racer: Στυλ και χαρακτήρας από άλλη εποχή, συμπεριφορά του σήμερα!

Κολασμένα dreambikes με πάνω από 1.000 κ.εκ.

Εμφάνιση που κόβει την ανάσα, κινητήρες-οπλοπολυβόλα, οδηγική απόλαυση από τον παράδεισο. 3 μοτοσυκλέτες φτιαγμένες από το υλικό των ονείρων! Ποια θα γίνει η πραγματικότητά σας;

 
Ανατρέξτε στα νεανικά σας χρόνια, όταν πιθανότατα μια αφίσα με μια εξωτική μοτοσυκλέτα κοσμούσε το δωμάτιό σας. Ποια ήταν τα συστατικά που έκαναν μια μοτοσυκλέτα, dreambike; Τερατώδης κινητήρας. Εμφάνιση που μπορεί να στοιχειώσει. Οδηγική συμπεριφορά-κόλαση. Ισχυρή ταυτότητα. Οι 3 μοτοσυκλέτες του σημερινού συγκριτικού τα έχουν όλα, στον υπερθετικό βαθμό. Τα Aprilia Tuono V4 1100, KTM Superduke 1290 GT και BMW R nineT Racer τίθονται στο…μικροσκόπιο.

Εμφάνιση-ποιότητα: Σε πριζώνουν τα Tuono και Superduke, σε ταξιδεύει το R nineT

Προερχόμενο κατευθείαν από το αγωνιστικό RSV4, το Tuono είναι ένα μοντέρνο streetfighter με όλη την σημασία της λέξης. Παρά τα πολλά χρόνια ζωής αυτής της σχεδιαστικής ταυτότητας, το Tuono παραμένει εντυπωσιακό και σε εμπνέει για την ένταση που θα ακολουθήσει όταν το οδηγήσεις. Οι αγωνιστικές αναφορές είναι προφανείς, ειδικά στην έκδοση Factory που είχαμε εμείς στην διάθεσή μας. Το Superduke GT της KTM δεν προέρχεται από ένα superbike, αλλά από το κτηνώδες γυμνό 1290, με την προσθήκη του εμπρός fairing και αρκετές αλλαγές στην εργονομική γεωμετρία. Ως γνήσιο ΚΤΜ των τελευταίων ετών, η εμφάνισή του είναι ακραία και επιτηδευμένη, κατά συνέπεια θα διχάσει. Σαφώς το θέμα είναι απόλυτα υποκειμενικό, απλά το οπτικό αποτέλεσμα από τον τεθλασμένο προβολέα και τα εμπρός πλαστικά χρειάζεται μια δεύτερη ανάγνωση από τον παρατηρητή. Μιλώντας για το BMW, πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα-έργο τέχνης, που στόχο έχει να είναι όσο πιο πιστή στην φιλοσοφία του «retro racer» γίνεται. Αυστηρά μονόσελο, τεράστιο στρογγυλό φανάρι εμπρός γύρω από ένα bubble fairing, κοκοβιός πίσω και ο επιβλητικός boxer συνθέτουν μια εικόνα που ξεχειλίζει ταυτότητα και θα συγκινήσει, τόσο τους φίλους του νεορετρό όσο και αναβάτες που έχουν προλάβει την ίδια την εποχή αυτών των μοτοσυκλετών. Ποιοτικά, και οι 3 μοτοσυκλέτες βρίσκονται σε επίπεδο κορυφής και αν μπορούμε να επισημάνουμε κάτι, αυτό είναι μονάχα οι διακόπτες του τιμονιού για το Superduke GT. Συγκεκριμένα, χωρίς να προβληματίζουν στην χρήση, δείχνουν κατώτερης ποιότητας από το αναμενόμενο, για μια μοτοσυκλέτα αυτού του επιπέδου.

Κινητήρες: Με τόσα άλογα… ανοίγεις ιππόδρομο!

Δύο δικύλινδρες μονάδες και μια τετρακύλινδρη. Μιλάμε για συνολικά 458 ίππους και μάλιστα… αγριεμένους, έτοιμους για αγώνα! Ο τετρακύλινδρος V του Tuono προέρχεται απευθείας από τις πίστες του Moto GP και αποδίδει 175 ίππους και 12,3 κιλά ροπής. Συνεργάζεται με συμπλέκτη ολίσθησης για κατεβάσματα με λιγότερα γλιστρήματα του πίσω τροχού, ενώ το κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι τύπου κασέτας όπως στις αγωνιστικές κατασκευές. Φυσικά ο ήχος του V4 είναι…σε άλλο πλανήτη και θα σας κάνει να νιώθετε όπως ο… Aleix Espargaro και ο Sam Lowes, όταν θα ανοίγετε το γκάζι! Ο δικύλινδρος των 173 ίππων και των 14,6 κιλών ροπής του 1290 είναι ένα θηρίο… υπό καταστολή. Ο ωμός χαρακτήρας του κάνει… μπαμ και μόνο από τον ήχο που παράγει, ενώ ο μεγαλύτερος κυβισμός σε σχέση με τις άλλες δύο μοτοσυκλέτες φαίνεται στον τρόπο που το δικύλινδρο μοτέρ αποκρίνεται στο γκάζι και κατεβάζει την ροπή του στο δρόμο. Ο αερόψυκτος boxer του R nineT αποδίδει 110 ίππους και είναι ο λιγότερο ισχυρός στα χαρτιά αλλά, όπως και η μοτοσυκλέτα στο σύνολό της, σε κερδίζει με την αίσθηση του. Ο ήχος του είναι μοναδικός και μπορεί να αποδειχθεί εθιστικός, η ροπή των 11,8 κιλών αποδίδεται άμεσα και από πολύ χαμηλές στροφές, ενώ τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συγκεκριμένου μοτέρ –δηλαδή οι αισθητές πιστονιές και η αντίδραση ροπής στο άνοιγμα του γκαζιού- προσφέρουν μια εμπειρία την οποία πρέπει να ζήσει κανείς για να την εκτιμήσει πλήρως.

Οδηγώντας: Ένεση αδρεναλίνης το Tuono, πιπεράτη πολυχρηστικότητα το GT, μοναδική αίσθηση για το Racer

Ξεκινώντας από το V4 της Aprilia, μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που ουσιαστικά είναι ένα superbike με τιμόνι, με ότι αυτό συνεπάγεται. Η αστείρευτη ισχύς και το κορυφαίο στήσιμο επιτρέπουν στον αναβάτη να πηγαίνει παντού γρήγορα πάνω στο Tuono, αν το επιθυμεί, ενώ τα φρένα του λειτουργούν πραγματικά λες και ρίχνεις άγκυρα, κάθε φορά που χρησιμοποιείς την εμπρός μανέτα. Το μεγάλο ατού του Tuono είναι τα ηλεκτρονικά του, τα οποία επιτηρούν σχεδόν κάθε σημείο της οδηγικής συμπεριφοράς του και ρυθμίζονται σε μεγάλο βαθμό. Κατά αυτό τον τρόπο, το μοντέλο της Aprilia είναι ένα παιχνίδι με πολλά «επίπεδα δυσκολίας», ανάλογα με τις ικανότητες και τις επιθυμίες του αναβάτη. To Superduke GT συνδυάζει τον πανίσχυρο κινητήρα του με ένα σύνολο, που υπόσχεται και ένα επίπεδο «πολυχρηστικότητας», όσον αφορά τις ασφάλτινες διαδρομές. Ο δικύλινδρος V2 των 1.301 κ.εκ. θα μπορούσε να είναι πραγματικά… τρομακτικός, αν δεν ήταν τα ηλεκτρονικά να τον τιθασεύουν. Πάνω από τις 5.000 στροφές, η ισχύς και ο ήχος του V2  εντυπωσιάζουν, ενώ τα ηλεκτρονικά είναι άψογα στην λειτουργία τους και προστατεύουν από κακοτοπιές, χωρίς να ενοχλούν. Οι αναρτήσεις της WP και το πλαίσιο χωροδικτύωμα έχουν ως αποτέλεσμα ένα στιβαρότατο σύνολο που συμπεριφέρεται άψογα ειδικά υπό πίεση, ενώ η επιπλέον ανεμοκάλυψη και η ελαφρώς διαφορετική, σε σχέση με το γυμνό 1290, θέση οδήγησης του GT ανοίγει την πόρτα και σε ταξίδια-express. Τέλος, το R nineT της BMW μπορεί να φωνάζει ρετρό, αλλά στο δρόμο συμπεριφέρεται σαν ένα μοντέρνο sportbike. Σε κερδίζει με την σταθερότητά του και την ισχύ του, ενώ η εσκεμμένη retro racer θέση οδήγησης συμβάλλει τα μέγιστα στην αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης. Τον καλύτερο εαυτό του θα τον δείξει στην εθνική και στον επαρχιακό δρόμο, όσο αυτός αποτελείται από σχετικά ανοιχτές καμπές και δεν στενεύει υπερβολικά. Αρχοντικό πλάγιασμα, εθιστική ροπή και φρένα που εκτελούν άψογα την λειτουργία τους είναι μερικά ακόμα χαρακτηριστικά του Racer.

Συμπέρασμα: Δεν βλέπουμε όλοι τα ίδια όνειρα!

Τα γούστα διαφέρουν και το ίδιο ισχύει και για τα dreambikes του καθενός. Οι 3 μοτοσυκλέτες του παρόντος άρθρου έχουν ως κοινό, την μεγάλη ισχύ και την αψεγάδιστη οδηγική συμπεριφορά. Ποια θα πρέπει να προτιμήσει ο καθένας, όμως; Το Tuono είναι σαφές ότι απευθύνεται στον αναβάτη που θέλει μια μοτοσυκλέτα-όπλο με σκοπό την απόλυτη απόδοση. Στήσιμο και στρίψιμο κατευθείαν από τις πίστες, ήχος Moto GP, ηλεκτρονικά σε άλλο επίπεδο και το αποτέλεσμα είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά και μεγάλα πράγματα. Το Superduke GT είναι μια «εξημερωμένη» supernaked, μόνο όμως όσο χρειάζεται ώστε να προσθέσει το ταξίδι στις ικανότητές της. Παραμένει πανίσχυρη, συναρπαστική και ως ένα βαθμό ωμή, χάρη στο μοτέρ της, αλλά μπορεί να κινηθεί εύκολα και χωρίς να κουράσει και σε χαμηλότερους ρυθμούς. Και λέγοντας αυτό, εννοούμε τόσο ταξίδια, όσο και commuting, αρκεί να μην το στριμώξετε στα αστικά κέντρα… Το R nineT Racer είναι φυσικά σε έναν δικό του κόσμο, μια μοτοσυκλέτα ιδιαίτερη και για ιδιαίτερα γούστα. Είναι μια σπορ χρονομηχανή, που σε ταξιδεύει στη δεκαετία του 60-70, μόνο όμως στο στυλ, γιατί στο δρόμο είναι σαφώς μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα με τα όλα της. Η επιλογή είναι δική σας! 
 
  Aprilia Tuono 1100 KTM Superduke GT BMW R nineT Racer
Κινητήρας 4Τ V4, Υ/Ψ 16Β 4Τ V2, Υ/Ψ 8Β 4Τ 2Κ, Α/Ψ 8Β
Κυβισμός 1.077 1.301 1.170
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 175/11.000 173/9.500 110/7.550
Ροπή (kgm/σαλ) 12,3/9.000 14,6/6.750 11,8/6.000
Βάρος (κιλά) 184 205 220
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 274 270+ Δ/Α
Τιμή (ευρώ) 18.340 18.990 14.700

 

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ