Νομιμοποιείται επιτέλους η διήθηση

Νομιμοποιείται επιτέλους η διήθηση

Η μείωση των ορίων δίνει πρόσβαση και σε μικρότερα οχήματα
Διήθηση και “σφήνες” στο φανάρι υπό όρους
Κάθετη στάθμευση, αυστηρές ποινές για ΛΕΑ, τέρμα ο καφές και η σαγιονάρα
Ποινές για επικίνδυνο άνοιγμα της πόρτας

Η μείωση των ορίων δίνει πρόσβαση και σε μικρότερα οχήματα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στον τρέχοντα μήνα, εισάγει πολλές αλλαγές, με σκοπό να μειωθούν σημαντικά ή ακόμα και να εξαλειφθούν εντελώς τα τροχαία δυστυχήματα. O πρωθυπουργός σε δηλώσεις του στη ΔΕΘ μίλησε για την αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας στα 30χλμ/ώρα σε ορισμένες περιοχές του αστικού ιστού, γεγονός που δίνει παράλληλα πρόσβαση σε οχήματα όπως τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ποδήλατα, αυστηροποίηση των ποινών για όρια ταχύτητας, χρήση κράνους/ζώνης, παράβαση κόκκινου σηματοδότη, αλκοόλ και επικίνδυνες προσπεράσεις. Αναφέρθηκε επίσης στη τοποθέτηση καμερών για αποτροπή των παραβάσεων.
 

Διήθηση και σταμάτημα μπροστά στο φανάρι υπό όρους

Ο νέος ΚΟΚ δίνει αρκετή βαρύτητα στα δίκυκλα ως οχήματα που αποφορτίζουν σε μεγάλο βαθμό το μποτιλιάρισμα στους δρόμους ταυτόχρονα όμως παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων. Για πρώτη φορά ο ΚΟΚ θα επιτρέψει την διήθηση των δικύκλων, δηλαδή την κίνηση τους ανάμεσα στα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας όταν αυτή παρουσιάζει έντονη συμφόρηση. Οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ θα μπορούν να ελίσσονται ανάμεσα στα σταματημένα ή αργά κινούμενα οχήματα, διευκολύνοντας την κίνηση. Επιπλέον, θα είναι νόμιμο να τοποθετούνται μπροστά από τα αυτοκίνητα όταν σταματούν στο φανάρι , μια κίνηση που γίνεται από πολλούς μοτοσικλετιστές για την καλύτερη ασφάλεια τους.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Κάθετη στάθμευση, αυστηρές ποινές για ΛΕΑ, τέρμα ο καφές και η σαγιονάρα

Όπως είναι αναμενόμενο, όλες οι επερχόμενες αλλαγές θα πραγματοποιούνται υπό πλαίσια για να διασφαλιστεί η ασφάλεια τόσο των οδηγών-αναβατών, όσο και των πεζών. Κύρια προϋπόθεση για την διήθηση θα είναι η τήρηση του ορίου ταχύτητας με αυστηρές ποινές σε περίπτωση παράβασης. Ακόμα μία αλλαγή σχετική με τα δίκυκλα θα γίνει στον τρόπο στάθμευσης τους. Οι μοτοσυκλέτες θα πρέπει να σταθμεύουν κάθετα στο οδόστρωμα, αντί για παράλληλα που ίσχυε μέχρι σήμερα. Αυτή η νέα ρύθμιση θα βοηθήσει στη βελτίωση διαχείρισης του χώρου στάθμευσης , απελευθερώνοντας περισσότερες θέσεις. Επιπρόσθετα αυστηρές ποινές θα επιβάλλονται σε οδηγούς που θα κινούνται στη ΛΕΑ καθώς και σε θέσεις στάθμευσης ΑΜΕΑ ή σε οδηγούς που τρώνε, πίνουν ή καπνίζουν αν και ο τωρινός  ΚΟΚ ήδη το απαγορεύει. Παράβαση θα θεωρείται επίσης και η χρήση σαγιονάρας κατά την οδήγηση καθώς ενέχει κινδύνους.
 

Ποινές για επικίνδυνο άνοιγμα της πόρτας

Από τις νέες διατάξεις που έχουν προταθεί δεν λείπουν κάποια ασαφή σημεία όπως η απαγόρευση οδήγησης εάν ο οδηγός βρίσκεται σε «κακή ψυχολογική κατάσταση ή μεγάλη κόπωση”, καταστάσεις τις οποίες είναι δύσκολο να κριθούν με αντικειμενικότητα, αφήνοντας την κρίση ενδεχομένως στην εκάστοτε Τροχαία. Αξίζει να αναφερθούμε και σε ποινές που υπόκεινται σε πεζούς όπως το επικίνδυνο άνοιγμα της πόρτας χωρίς προσοχή , γεγονός που αρκετές φορές έχει αποτελέσει αιτία ατυχήματος. Η χρήση της τεχνολογίας δεν θα λείπει από την προσπάθεια της Τροχαίας να ελέγξει την παραβατικότητα στους ελληνικούς δρόμους, με τα πρόστιμα να χρεώνονται σε ψηφιακές βάσεις επί τόπου και την καταγραφή των παραβάσεων σε μητρώα. Εν αναμονή λοιπόν της ψήφισης των νέων μέτρων, οι οδηγοί-αναβάτες αναμένουμε τα νέα μέτρα αλλά και την αυστηροποίηση των ποινών σε ήδη υπάρχοντα, με την προοπτική να εξαλειφθούν χρόνιες κακές πρακτικές που δυστυχώς δεν αποτελούν σπάνια φαινόμενα στους ελληνικούς δρόμους.