Yamaha YZF-R125 & MT-125 μοιράζονται την ίδια βάση, δηλαδή κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα, διαφέροντας στην εμφάνιση, στη στάση σώματος, και στο εκτιμώμενο πεδίο δράσης. Αν για το MT-125, ιδανικό πεδίο είναι η πόλη, για το YZF-R125 πεδίο δράσης είναι κάθε δρόμος με στροφές, ή η πίστα. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως δεν θα τα καταφέρετε να επιβιώσετε στην αστική ζούγκλα με το R125, αν έτσι επιθυμείτε, όμως η σκυφτή θέση οδήγησης και το βάρος που πέφτει στους καρπούς είναι όπως και να το κάνουμε τροφή για σκέψη.
YZF-R125: Με μια ματιά οι αλλαγές του 2014
Επανασχεδιασμένο φέρινγκ, με επιρροές από το R6
Εισαγωγή αέρα ανάμεσα στους προβολείς
Ανάποδο πιρούνι, αντί για το προηγούμενο συμβατικό
Νέα, ψηφιακά όργανα (αναλογικό στροφόμετρο στο προηγούμενο)
Νέος ψεκασμός για αυξημένη οικονομία
Ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα φρένου μπροστά
Νέοι, ελαφρύτεροι τροχοί, με μπράτσα σχήματος “Υ”
Επανασχεδιασμένος σύνδεσμος πίσω ανάρτησης για μεγαλύτερη άνεση
Νέο, carbon-look φτερό μπροστά
Επανασχεδιασμένο τελικό εξάτμισης
Λεβιέ πίσω φρένου, και λεβιέ ταχυτήτων από αλουμίνιο
Αλουμινένια μαρσπιέ συνεπιβάτη
Μικρότερη και κοντύτερη βάση πινακίδας
Νέο design σε ουρά, και πίσω φως
Ανεση / εργονομία: Αέρα και τους φάγαμε!
Η στάση οδήγησης είναι επιθετική, τοποθετώντας τον αναβάτη σχετικά σκυφτό, και με αρκετό βάρος από το σώμα να πέφτει στους καρπούς. Φυσικά δεν μιλάμε για στάση το ίδιο πολεμική με τα μεγαλύτερα Supersport και Superbike αδέλφια του, είναι παρόλα αυτά σκυφτή. Το γεγονός αυτό δεν θα ενοχλήσει σε μικρές βόλτες, όμως όσο περνάει η ώρα θα κουράσει, ενώ πρέπει να ταξιδεύεις κοντά στην τελική για να πάρει μέρος του βάρους ο αέρας. Αν από την άλλη χρησιμοποιήσετε το R125 για το σκοπό που σχεδιάστηκε -ειδικά αν μπείτε σε πίστα- η στάση έχει σαφές νόημα, είναι εκπληκτικά αποτελεσματική, και θα σας βοηθήσει να φορτίσετε ιδανικά το μπροστινό τροχό. Η σέλα είναι αρκετά ψηλή, παρόλα αυτά το τιμόνι κόβει πολύ και θα σας ξελασπώσει στην πόλη. Οι καθρέπτες έχουν μέτριο οπτικό πεδίο, ενώ η ψηφιακή οθόνη (και αυτή ίδια με το ΜΤ-125) είναι φανταστική, όπως και το γεγονός πως οι ενδείξεις αλλάζουν από ένα κουμπί στο τιμόνι!
Κινητήρας: Δυνατός και οικονομικός
Ακόμα και στην περίπτωση μιας μοτοσικλέτας σαν το YZF-R125, όπου κύριο λόγο στο project παίζει το Racing DNA, καμία εταιρεία δεν μπορεί να αγνοεί τις σύγχρονες επιταγές για οικονομία. Έτσι και η Yamaha, με το νέο ψεκασμό της μικρής sport μοτοσικλέτας της εκτινάσσει την οικονομία καυσίμου σε απίστευτα επίπεδα, οικονομία που δεν αλλάζει ιδιαίτερα, όπως και να οδηγείτε. Όπως και στο ΜΤ-125, είδαμε 2,1-2,5lt/100χλμ., που μεταφράζονται σε αυτονομία που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα... 500 χιλιόμετρα! Μόνο στην εκκίνηση ίσως θελήσει μια απειροελάχιστη βοήθεια από το συμπλέκτη, αλλά μετά, αλλάζοντας σχέσεις στις ψηλές στροφές, το μικρό R6 θα κινηθεί απολαυστικά, τόσο στην πόλη, όσο και σε δρόμο με στροφές, αλλά και στην πίστα.
Πλαίσιο / αναρτήσεις / φρένα: Σύγχρονη sport άποψη
Το ανάποδο πιρούνι των 41χλστ. δεν διαθέτει ρυθμίσεις, όπως ούτε άλλωστε και το πίσω αμορτισέρ. Κάνουν όμως καλά τη δουλειά τους, αν και θέλουν προσοχή σε ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθώς είναι αμφότερα σφιχτά -ενώ το αμορτισέρ έχει πολύ μικρή διαδρομή. Τα φρένα είναι άμεμπτα παντού, με δύναμη και αίσθηση. Οι αδύναμοι κρίκοι για να εξερευνήσετε τις sport δυνατότητες του R125 (που είναι πραγματικές και σεβαστές), είναι τα σκληρά ελαστικά Pilot Sport της Michelin, και σε μικρότερο βαθμό το πίσω αμορτισέρ που είναι βασικό. Παρόλα αυτά, η Yamaha αναφέρει μεγαλύτερη άνεση στην καθημερινή χρήση, λόγω της επανασχεδιασμένης λειτουργίας του συνδέσμου της πίσω ανάρτησης.
Οδηγώντας: Δώσε μου λάστιχα και πίστα!
Μέσα
στην πόλη, κουράστηκα, το παραδέχομαι.
Από φανάρι σε φανάρι, με το βάρος του
κορμού να πέφτει στα χέρια. Ουφ. Ευτυχώς,
βγήκαμε στον επαρχιακό. Πανηγύρι. Οι
δυνατότητες του R125
εμφανέστατες.
Ευέλικτο, με μηδαμινό βάρος, το πετάς
κάτω, και αλλάζεις κλίση με τη σκέψη.
Κοκκινίζεις τις ταχύτητες, και στην
κατηφόρα βρίσκεις κόφτη στα... 138 κοντεράτα
χιλιόμετρα! Το ξυραφένιο κράτημα της
μικρής sport
μοτοσικλέτας
έρχονται να χαλάσουν λίγο τα σκληρά
ελαστικά, τα οποία σε γλιστερό οδόστρωμα
δεν εμπνέουν για πολλά.
Όταν όμως μπήκαμε στην πίστα, και ζεστάθηκαν τα Pilot Sport, έγινε χαμός! Δυστυχώς οι γύροι μετρημένοι, και δίχως ανταγωνισμό, για τον φόβο της πτώσης. Μόνος ο καθένας, να κάνει ένα γύρο, και μετά να σταματάει, περιμένοντας τους άλλους. Και πάλι από την αρχή, μην αφήνοντας σε να πιάσεις ρυθμό. Εκνευρίζομαι που το σκέφτομαι, ειδικά όταν ακόμα κι έτσι, το R125 άρχισε να βεντουζώνει στην άσφαλτο, με τον κινητήρα να δείχνει πραγματικά δυνατός, και με τις κλίσεις ολοένα να μεγαλώνουν. Κι όταν έφτανα στην ευθεία, με 100 στο κοντέρ, ένα γενναίο πάτημα της μανέτας του φρένου οδηγούσε σε απολαυστικό, απόλυτα ελεγχόμενο rolling endo, που μου έφτιαχνε τη διάθεση. Μόνο 6-7 γύρους κράτησε το γλέντι, και μετά βγήκαμε ξανά εκτός πίστας. Πού να φόραγαν και κάποιο σετ μαλακών ελαστικών τα μηχανάκια, θα γινόταν πανικός!
Συμπέρασμα: Αθλητικό σχολείο
Η ανανέωση του YZF-R125 κρίνεται απόλυτα επιτυχημένη. Απίθανη sport πρόταση, με ποιότητα και εξαιρετικές λεπτομέρειες, που θα καλύψει τις ανάγκες τόσο των πιτσιρικάδων που θέλουν racing look -μα και ουσία-, αλλά και όσων ψάχνουν μια πραγματική sport τετράχρονη μοτοσικλέτα στα 125 κυβικά. Με μόνο αλλαγή ένα σετ μαλακών ελαστικών θα σας χαρίσει ατελείωτες ώρες απόλαυσης, τόσο σε δρόμο όσο και σε πίστα. Και μάλιστα δεν χρειάζεται μεγάλη πίστα, άλλωστε θα αισθανόταν ελαφρώς χαμένη εκεί λόγω μεγέθους, ενώ και στην Ελλάδα οι πίστες μας... αποχαιρέτησαν. Βρείτε μια πίστα καρτ, που έχουμε σε αφθονία στη χώρα μας, και μπείτε μέσα καβάλα στο YZF-R125. Δεν θα θέλετε να βγείτε!
Τεχνικά ΧαρακτηριστικάBMW F900R και F900XR: Euro5+ με χαμηλότερο βάρος και νέα ανάρτηση
Ηλεκτρικά scooter ιδανικά για Delivery, με μεγάλη αυτονομία
KTM 790 Adventure: Ανανέωση για το 2025 με αναβαθμισμένο κινητήρα και νέες αναρτήσεις
B65 Scrambler: η BSA ξαναμπαίνει στο παιχνίδι
Test Airoh Matryx: Ελαφρύ και αεροδυναμικό
Margaris Scooterland: Για αξιόπιστο service στα scooter της Aprilia
Κίνηση στις λεωφορειολωρίδες: η Αγγλία πιο πίσω από την Ελλάδα;
EMW Cargo DF: Ηλεκτρικό scooter, ιδανικό για αξιόπιστο και οικονομικό delivery
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr