Οι 8 μεγαλύτερες καινοτομίες που άλλαξαν τον κόσμο της μοτοσυκλέτας

Οι 8 μεγαλύτερες καινοτομίες που άλλαξαν τον κόσμο της μοτοσυκλέτας

Ποιες είναι οι κυριότερες τεχνολογικές εξελίξεις στο χώρο της μοτοσυκλέτας, που κάνουν τα μοντέλα των 20 και πλέον ετών να δείχνουν αντίκες

Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Εάν είστε πολύ νέοι, πιθανότατα δεν θα έχετε νιώσει λίγο από την αίγλη των καρμπυτατέρ.  Ο καθαρισμός, η ρύθμιση ή το να μην παίρνει μπροστά η μοτοσυκλέτα, είναι μερικά από τα κλασικά τους γνωρίσματα. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να καταφύγετε σε αυτές τις διαδικασίες. Τα πράγματα έχουν αλλάξει και μπορείτε να ρυθμίσετε μέχρι και την απόκριση του γκαζιού με το πάτημα ενός κουμπιού. 

Κράνη
Το ελαφρύτερο κέλυφος που χρησιμοποιεί ανθρακονήματα και ακόμη πιο ελαφριά υλικά,  διασκορπίζει  καλύτερα την ενέργεια. Οι εταιρίες παρουσιάζουν πολύ ανθεκτικά full face αλλά και σπαστά κράνη που υπόσχονται να προστατεύσουν επαρκώς το κεφάλι του αναβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι ενδοεπικοινωνίες με ενσωματωμένη μικρόφωνα και δυνατότητα παράγωγης πολυμέσων απλοποίησαν τη ζωή του αναβάτη, ενώ οι κάμερες οπίσθιας λήψης είναι πολύ κοντά. 

Traction control
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης βοήθησε τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες να εξελιχθούν και τώρα συμβαίνει το ίδιο και με τα μοντέλα παραγωγής. Είναι ιδανικό για όσους θέλουν να οδηγήσουν γρήγορα και με ασφάλεια, αλλά ταυτόχρονα σώζει από άσχημες καταστάσεις σε περίπτωση βροχής. Ο αναβάτης έχει καλύτερη διαχείριση του γκαζιού και αν δεχτούμε ότι όλοι κάνουμε λάθη, είναι εμφανής η χρησιμότητα του traction control.

ABS
Κάνει ότι και το traction αλλά σε διαφορετικό επίπεδο, αυτό της πέδησης. Ο οδηγός μπορεί να πατήσει δυνατά το φρένο χωρίς το φόβο μήπως χάσει την πρόσφυση ο τροχός. Η αίσθηση στα τελευταία μοντέλα είναι τόσο βελτιωμένη, που σχεδόν δεν καταλαβαίνεις την ύπαρξη του. Σε ορισμένα μοντέλα υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της ευαισθησίας με ταυτόχρονη ρύθμιση ανάρτησης και απόδοσης κινητήρα, ενώ η τελευταία γενιά του cornering ABS επιτρέπει το φρενάρισμα μέσα στη στροφή.

Ιπποδύναμη
Οι σημερινές μοτοσυκλέτες δυνάμωσαν αρκετά, αλλά χάρη στα ηλεκτρονικά βοηθήματα μπορείς να τις χαλιναγωγήσεις. Ακόμα και υπερσυμπιεστές μπήκαν στο παιχνίδι της απόδοσης και όλα είναι στο χέρι του αναβάτη. Με τα νούμερα των ιπποδυνάμεων να είναι αρκετά μεγάλα, τα επόμενα βήματα δείχνουν να στρέφονται γύρω από τα ελαφριά και άκαμπτα πλαίσια, όπως έκανα πρόσφατα ηDucati και η BMW με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος. 

Ημιενεργητικές αναρτήσεις
Απλά με το πάτημα ενός κουμπιού προσαρμόζεται άμεσα η λειτουργία  προφόρτισης και απόσβεσης των ελατηρίων. Τα δυναμικά συστήματα χρησιμοποιούν μια μονάδα IMU για να ρυθμίσουν την ανάρτηση ανάλογα με το πόσο επιθετικά οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα. Οι περισσότερο ευνοημένες είναι οι μοτοσυκλέτες που κινούνται σε διαφορετικά τερέν. 

Ηλεκτροκίνηση
Τα ηλεκτροκίνητα έχουν ήδη εξελιχθεί αρκετά σε σύντομο χρονικό διάστημα και αποτελούν ήδη μια φανταστική εναλλακτική λύση για τους ανθρώπους που μπορούν να τους αντέξουν οικονομικά. Μπορεί να μην μπορείτε να ταξιδέψετε με ηλεκτρικό κινητήρα ακόμα, αλλά εάν το 90% της χρήσης σας είναι μικρές διαδρομές εντός πόλης, ένα ηλεκτρικό μπορεί να είναι σας λύσει τα χέρια.

Αυτόματη μετάδοση
Ένας από τους στόχους της Honda με το Dual Clutch Transmission ήταν να εισάγει στο χώρο της μοτοσυκλέτας όσους είχαν αδυναμία να χειριστούν το συμπλέκτη και τα κιβώτια ταχυτήτων. Από τότε, η Honda έχει εξοπλίσει τη σειρά NC της με την επιλογή DCT, καθώς και το νέο Africa Twin. 

Οι μοτοσυκλέτες είναι καλύτερες από ποτέ, αλλά χρειάστηκε να γίνουν πολλά για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο!
-Κάποτε, η ρύθμιση και η εκκίνηση ήταν τελετουργία.
-Η πτώση από «δίπλωμα μπροστινού» στο φρένο είναι πια παρελθόν
-Τα ηλεκτρικά μοτέρ φέρνουν επανάσταση
Κατά την γνώμη σας ποια είναι η σημαντικότερη καινοτομία;