Πολλές σύγχρονες μοτοσυκλέτες έχουν μικρές και άβολες θέσεις συνεπιβάτη. Γιατί επικρατεί αυτή η τάση;

Οι μοτοσυκλέτες «εξορίζουν» τον συνεπιβάτη;

Όλο και σε περισσότερες μοτοσυκλέτες, βλέπουμε ότι η άνεση του συνεπιβάτη περνά σε δεύτερη μοίρα. Γιατί τα σύγχρονα μοντέλα ακολουθούν αυτή την τάση;

Είναι μία τάση που ξεκίνησε από τα Supersports. Σταδιακά, στις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες, η θέση του συνεπιβάτη συρρικνώθηκε, για να εξαφανιστεί ουσιαστικά στις αρχές της δεκαετίας του 2010 και μετά. Και καλά, να μιλάμε για την συγκεκριμένη κατηγορία δεν χρειάζεται και τόσο, αφού είναι εξειδικευμένες μοτοσυκλέτες φτιαγμένες για...έναν.
Έλα όμως που η τάση «εξοστρακισμού» του συνεπιβάτη εξαπλώνεται και σε άλλες μοτοσυκλέτες, που υπό συνθήκες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ικανά για άνετη μεταφορά 2 ατόμων! Γιατί αυτή η τάση δείχνει ότι, τρόπον τινά, εξαπλώνεται;

Μπρος στα κάλλη… τι είναι ο συνεπιβάτης;

Κατά την δική μας γνώμη, το ζήτημα έχει να κάνει με το design. Προκειμένου οι κατασκευαστές να πετύχουν το πιο θελκτικό –και επιθετικό- δυνατό σχέδιο, αναγκάζονται να κάνουν συμβιβασμούς. Από ότι λοιπόν η ιστορία μας έχει δείξει, οι σχεδιαστές δικύκλων έχουν μια έφεση να σχεδιάζουν τα πρωτότυπά τους, πολλές φορές χωρίς καν να υπολογίζουν την ύπαρξη δεύτερης σέλας! Βέβαια, όπως είπαμε, στις supersport μοτοσυκλέτες, η μη πρόβλεψη για συνεπιβάτη δεν ενοχλεί, σε άλλες όμως –βλέπε street- είναι ένα πλην που το έχουμε επισημάνει ουκ ολίγες φορές στις δοκιμές μας. Κι όμως, η πολιτική φαίνεται να μην αλλάζει, διότι…

…αν θέλεις ανέσεις για συνεπιβάτη, έχεις άλλες επιλογές!

Για να κάνουμε και τον δικηγόρο του διαβόλου –λέμε τώρα- υπάρχουν επιλογές μοτοσυκλετών που ως μοντέλα δίνουν έμφαση στην άνεση των δύο και όχι του ενός. Για παράδειγμα, οι μεσαίες και μεγάλες on-off, αλλά και οι τουριστικές. Ειδικά για τις 2 τελευταίες κατηγορίες, όμως, ξέρουμε ότι τα μοντέλα δεν είναι και τόσο προσιτά σε μεγάλη μερίδα αναβατών. Θα λέγαμε ότι, η κατηγορία που «υποφέρει» περισσότερο από αυτή την τάση, είναι τα μικρομεσαία street και sport μοντέλα, τα οποία πολλές φορές καλούνται να αναλάβουν έναν commuter ρόλο, άρα να μεταφέρουν πιθανότατα και συνεπιβάτη. Όμως, μια ακόμη παρατήρηση στους χρήστες της μοτοσυκλέτας είναι ότι, μάλλον…

...οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές, κυκλοφορούν μόνοι τους.

Με την εξάπλωση των scooters –των οποίων οι ανέσεις για δύο, σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες, γενικότερα δεν συγκρίνονται…- αλλά και την επικράτηση του αυτοκινήτου στους δρόμους, οι περισσότεροι αναβάτες που επιλέγουν μοτοσυκλέτα, μετακινούνται μόνοι τους. Σπανιότερα, ο χρήστης μιας naked  ή  street μοτοσυκλέτας θα πάρει δικάβαλο, σε σχέση με έναν αναβάτη scooter και, ακόμη πιο σπάνια, το δικάβαλο θα είναι καθημερινότητα για έναν αναβάτη μοτοσυκλέτας. Φαίνεται ότι και αυτό, λοιπόν, είναι μια παρατήρηση των κατασκευαστών, οι οποίοι στρέφονται στην «αχίλλειο πτέρνα» των περισσότερων μοτοσυκλετιστών: την εμφάνιση.

Τι πιστεύετε εσείς;

Ποια είναι η γνώμη σας για αυτή την τάση; Πιστεύετε ότι οι εταιρείες εσκεμμένα εξολοθρεύουν την θέση του συνεπιβάτη; Και τελικά, πόσο χρειαζόμαστε ή θέλουμε συνεπιβάτη στη μοτοσυκλέτα μας;