H Honda παρουσίασε ένα ελαφρύ, μαζεμένων διαστάσεων όχημα που "διπλώνει" και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τα τελευταία στάδια μετακίνησης. Μπορεί κάτι τέτοιο να αντικαταστήσει άλλου είδους μικρομετακινήσεις της καθημερινότητας;
To ορίτζιναλ Honda Motocompo βρισκόταν σε παραγωγή για μόλις 2 χρόνια, από το 1981 μέχρι το 1983, όμως αποσύρθηκε καθώς απέτυχε να πιάσει τους στόχους πωλήσεων. Όμως η ιδέα μιας μικρής μοτοσυκλέτας που μπορούσε να «διπλωθεί» και να χρησιμοποιηθεί για μικρές αποστάσεις μέσα στην πόλη παρέμεινε ζωντανή και τώρα η Honda κάνει το επόμενο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση με το Motocompacto.
Ήδη από πέρυσι υπήρχαν οι πρώτες φήμες για την «νεκρανάσταση» του Motocompo και τώρα η Honda επίσημα παρουσίασε το νέο Motocompacto.
Ο ρόλος του είναι ουσιαστικά να αναλαμβάνει τα τελευταία στάδια της μετακίνησης (για παράδειγμα από το σταθμό του μετρό μέχρι το γραφείο ή το σπίτι) και έτσι η αυτονομία του είναι μόλις 19 χιλιόμετρα και η μέγιστη ταχύτητά του 25 χλμ./ώρα, με τον κινητήρα του να αποδίδει 0,65 ίππους και 15,9 Νm ροπής. Αυτό το φέρνει στην ίδια κατηγορία με τα ηλεκτρικά πατίνια, χωρίς την απαίτηση διπλώματος.
Από άποψη σχεδίασης, το Motocompacto είναι πρωτοποριακό και φουτουριστικό με ένα λευκό σε σχήμα χαρτοφύλακα «κουτί», το οποίο μεταμορφώνεται σε ένα μέσο μεταφοράς, με το «σκούτερ» που υπάρχει μέσα του να έχει αλουμινένιο πλαίσιο. Η μπάρα του τιμονιού ξεδιπλώνεται από το πάνω μέρος, όπως και η σέλα, και μπορεί να ρυθμιστεί ως προς το ύψος.
Οι τροχοί βγαίνουν, όπως είναι λογικό, από το κάτω μέρος, αλλά εδώ έχουμε την παραδοξότητα ότι είναι η κίνηση έρχεται από τον μπροστινό τροχό, με τον πίσω τροχό να συμβάλει μόνο στο φρενάρισμα μέσω ενός ταμπούρου.
Ο φορτιστής, ο οποίος μπαίνει σε απλή οικιακή πρίζα, αποθηκεύεται μέσα στο Motocompacto και φορτίζει την μπαταρία των 6,8 Ah σε 3,5 ώρες, με την θύρα φόρτισης να βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον μικροσκοπικό προβολέα LED μπροστά.
Με διαστάσεις μόλις 53,5 X 74,1 και με πλάτος 9,3 εκατοστά, μπορεί άνετα να μπει κάτω από ένα γραφείο, ενώ το βάρος του φτάνει μόλις τα 18,7 κιλά.
Σε αντίθεση με τον πρόγονό του, το Motocompacto έχει ήδη βγει εκτός Ιαπωνίας, καθώς εισάγεται στις Η.Π.Α. και περιμένουμε να μάθουμε αν και πότε θα έρθει στην Ευρώπη, καθώς και την τιμή του.