Τιμή: 2.085 ευρώ
Χρώματα: Καφέ, λευκό, μαύρο, μπλε σκούρο
+: Τρομερή ευελιξία και ευκολία
-: Κόφτης στα 100 χλμ./ώρα, μειωμένη αίσθηση στα φρένα
Ο σκοπός του, άλλωστε, είναι πολύ εύκολο να εντοπιστεί, ακόμη και με μια πρόχειρη ματιά. Το Liberty έχει μικρές διαστάσεις και εξαιρετικά χαμηλό βάρος. Χάρη σε αυτά του τα χαρακτηριστικά καταφέρνει να απελευθερώσει τον αναβάτη του από τα δεσμά της κίνησης, η οποία δεν αποτελεί πλέον πρόβλημα, αλλά έναν απλό αντιπερισπασμό. Το Liberty θα συναντήσει ελάχιστα αξεπέραστα εμπόδια στο δρόμο του, όσο πυκνό κι αν είναι το μποτιλιάρισμα και ο αναβάτης του θα φτάσει στον προορισμό του εγκαίρως, εύκολα και οικονομικά.
Τα δύο τελευταία αποτελούν δύο ακόμη πλεονεκτήματα του νέου τριβάλβιδου Liberty. Η κατανάλωση βενζίνης παραμένει χαμηλή, ακόμη και αν το scooter κινείται συνεχώς σε φρενήρεις ρυθμούς. Επιπλέον, πρόκειται για ένα μοντέλο που προορίζεται και για άπειρους αναβάτες, που επιθυμούν ένα scooter που δεν τρομάζει και μπορούν να το ελέγξουν με ευκολία.
Φυσικά, το Liberty κατορθώνει τα παραπάνω εδώ και σχεδόν μια 15ετία (παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1997). Ωστόσο, το νέο Liberty, το οποίο διαθέτει τον 3V κινητήρα της Piaggio, καταφέρνει όλα τα παραπάνω με περισσότερη ευκολία και στιλ.
Αισθητική: Ιταλική κομψότητα
Η αισθητική του νέου Liberty πατά σταθερά στις σχεδιαστικές γραμμές της σειράς, ωστόσο, έχει δεχθεί κάποιες επεμβάσεις, ώστε να είναι πιο σύγχρονη. Ο ελαφρώς τριγωνικός προβολέας και η «γραβάτα» στο κέντρο της μάσκας παραμένουν τα γνώριμα χαρακτηριστικά του Liberty, ενώ το μπροστινό φτερό έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά.
Παράλληλα, οι γωνίες των πλαστικών συνυπάρχουν με τις καμπύλες. Έτσι, δίνουν το δικαίωμα στον παρατηρητή να χαρακτηρίσει μοντέρνας -αλλά όχι σπορ- αισθητικής το scooter. Κάθε κομμάτι του κοστουμιού του Liberty αποπνέει φρεσκάδα, χωρίς να καταφεύγει σε ακρότητες που μπορεί να μην είναι φιλικές στο μάτι.
Η διαφορά, πάντως, γίνεται στη λεπτομέρεια. Τα επανασχεδιασμένα φλας, ο σύγχρονου σχεδιασμού πίνακας οργάνων, η διακριτική σχάρα, το χερούλι στο ντουλαπάκι της ποδιάς και άλλες λεπτομέρειες χαρίζουν επιπλέον πόντους αισθητικής στο Liberty.
Ανεση / Χώροι: Μακριά από τις προτεραιότητές του
Από ένα τόσο μικροκαμωμένο scooter, όπως το Liberty, δεν έχεις τις ίδιες απαιτήσεις από τους τομείς της άνεσης και των χώρων όσο από αυτούς της ευκολίας και της ευελιξίας. Έτσι, το ανανεωμένο Liberty δεν πρόκειται να προσφέρει κάτι ιδιαίτερα grande τόσο στην άνεση, όσο και στους χώρους.
Η εργονομική του σχεδίαση όμως, θα ευνοήσει άπειρους και μικρόσωμους αναβάτες. Η σέλα βρίσκεται σχετικά χαμηλά (790 χλστ.) και είναι αρκετά στενή (όπως και το τμήμα της ποδιάς σε εκείνο το σημείο), προκειμένου τα πόδια να πατούν με σιγουριά στην άσφαλτο. Επιπλέον, η θέση οδήγησης είναι όρθια και δίνει πολύ καλό έλεγχο στον αναβάτη.
Από την άλλη, ένας πιο ψηλός αναβάτης θα κουραστεί πιο εύκολα. Από τη στιγμή που αυτός δε χρειάζεται τη στενότερη σέλα για να πατήσει στην άσφαλτο, θα την ήθελε πιο φαρδιά για μεγαλύτερη άνεση, ενώ και τα πόδια του θα χωρέσουν οριακά στην ποδιά. Ένας ψηλός αναβάτης, μάλιστα, θα νιώσει το τιμόνι στα γόνατά του σε κάποιες (ακραίες μεν, αλλά συμβαίνουν) περιπτώσεις.
Όσον αφορά στους χώρους, τέλος, αυτοί είναι οι βασικοί. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόνο ένα demi jet κράνος χωρίς ζελατίνα, ενώ στο ντουλαπάκι της ποδιάς αρκετά μικροπράγματα. Τέλος, ο αναβάτης μπορεί να μεταφέρει μια τσάντα στην ποδιά ή να εξοπλίσει το Liberty 150 με top case.
Κινητήρας: Προσφέρει πολλά, ζητά λίγα
Ο νέος τριβάλβιδος κινητήρας της Piaggio (χρησιμοποιείται πλέον και στη Vespa αλλά και στο Fly) πέρασε πολλές ώρες στο σχεδιαστήριο του τμήματος R&D, προκειμένου να αποτελέσει κάτι ξεχωριστό στην κατηγορία. Το αποτέλεσμα δείχνει πως ο σκοπός επετεύχθη, καθώς το μονοκύλινδρο και αερόψυκτο κινητήριο σύνολο των 155 κ.εκ. προσφέρει όχι μόνο αυξημένες επιδόσεις, σε σχέση με το προηγούμενο διβάλβιδο μοτέρ, αλλά και μεγαλύτερη οικονομία.
Οι επιδόσεις του μοτέρ είναι αυξημένες, ενώ, παράλληλα, έχουν μειωθεί τα επίπεδα τριβών, τα οποία κοστίζουν σε επιδόσεις και κατανάλωση. Παράλληλα, υπεύθυνες για την περαιτέρω ενδυνάμωση του κινητήρα είναι οι βελτιώσεις στο χρονισμό των βαλβίδων, την ECU και το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι ένα Liberty που αποδεικνύεται ικανό σε κάθε περίσταση στην πόλη. Η αντίδραση του μοτέρ στο άνοιγμα του γκαζιού είναι άμεση και ομαλή, η ισχύς και η ροπή μοιράζονται σε όλο το φάσμα λειτουργίας και η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Piaggio Liberty 150 3V i.e. χρειάστηκε μόνο 3 λίτρα ανά 100 χλμ.!
Πλαίσιο: Προσφέρει σταθερότητα
Η Piaggio δεν προχώρησε σε αλλαγές στο πλαίσιο του Liberty και διατήρησε τη δοκιμασμένη λύση της ατσάλινης σωληνωτής κατασκευής που προσφέρει σταθερότητα, αλλά και ευελιξία.
Ωστόσο, οι διαστάσεις του Liberty έχουν αλλάξει, εξαιτίας των επεμβάσεων που δέχθηκε στους τροχούς. Αναλυτικότερα, ο μπροστινός τροχός έχει πλέον διάμετρο 15 ιντσών και όχι 16, μαζί με λεπτότερο προφίλ ελαστικού, ενώ ο πίσω παραμένει στις 14 ίντσες και διαθέτει φαρδύτερο ελαστικό. Οι αλλαγές αυτές, μείωσαν το μήκος του Liberty στα 1.320 χλστ., ενώ αύξησαν το μεταξόνιο στα 1.345 χλστ..
Οι διαφορές δύσκολα εντοπίζονται στην πράξη. Ωστόσο, το Liberty παραμένει ευέλικτο και ενισχύεται στον τομέα της σταθερότητας κοντά στην τελική του.
Αναρτήσεις: Δοκιμασμένες λύσεις
Στον τομέα των αναρτήσεων δε συναντάμε κάποια σημαντική διαφορά στο νέο Liberty. Μπροστά βρίσκεται ένα τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω ένα μονό αμορτισέρ (με ρύθμιση ως προς την προφόρτιση), τα οποία έχουν διαδρομή 76 και 73,5 χιλιοστά αντίστοιχα. Η λειτουργία τους είναι σχετικά σκληρή, ώστε να συμβάλλει στην καλή οδική συμπεριφορά του scooter. Αυτό, όμως, σημαίνει ότι οι λακκούβες θα ταλαιπωρήσουν ελαφρώς τον αναβάτη, ειδικά αν κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Η αρνητική εντύπωση εντοπίζεται ουσιαστικά στην προοδευτικότητα της απόσβεσης των ανωμαλιών, η οποία θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Από την άλλη, βέβαια, ο στόχος της σταθερότητας επιτυγχάνεται, καθώς το Liberty δεν πρόκειται να προβληματιστεί από το κακό οδόστρωμα.
Φρένα: Φιλικότατα!
Στα φρένα του Liberty συναντάμε έναν δίσκο 240 χλστ. μπροστά, με διπίστονη πλευστή δαγκάνα, και ένα ταμπούρο 140 χλστ. πίσω. Το κυριότερο χαρακτηριστικό του συστήματος πέδησης είναι η φιλικότητα. Αλλωστε, το ιταλικό scooter προορίζεται κυρίως για άπειρους αναβάτες, οι οποίοι επιθυμούν φιλικά και προοδευτικά φρένα.
Για το λόγο αυτό, το αρχικό δάγκωμα απουσιάζει και η ακινητοποίηση του Liberty γίνεται σταδιακά και όχι απότομα. Ουσιαστικό αποτέλεσμα θα δει ο αναβάτης κατά το τέλος της διαδρομής της μανέτας, και το scooter της Piaggio θα ακινητοποιηθεί με ασφάλεια.
Ωστόσο, οι εντυπώσεις που αφήνουν τα φρένα στον τομέα της αίσθησης είναι μάλλον αρνητικές, αφού δεν είναι όσο καλή χρειάζεται.
Οδηγώντας: Δεν το σταματά τίποτα!
Η ευελιξία είναι το βασικό χαρακτηριστικό του Liberty 150 3V i.e., γεγονός που βασίζεται όχι μόνο στις μικρές του διαστάσεις, αλλά και στη σταθερότητά του. Χάρη σε αυτή, ο αναβάτης – ανεξάρτητα από την εμπειρία του – θα κινηθεί με ταχείς έως… φρενήρεις ρυθμούς στην πόλη, ακόμη κι όταν η κίνηση βρίσκεται στα φόρτε της.
Η λεπτή σιλουέτα του scooter θα του επιτρέψει να κινηθεί ανάμεσα από τα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα με ταχύτητα και με ασφάλεια. Επιπλέον, κάθε απόκριση του γκαζιού είναι άμεση, με αποτέλεσμα να πραγματοποιεί ελιγμούς ακριβείας, χωρίς να χρειάζεται να πατάει το πόδι στην άσφαλτο.
Στο φανάρι, το Liberty θα φύγει πρώτο, χάρη στη δύναμη που έρχεται από χαμηλά. Η ισχύς του βέβαια, δεν είναι μεγάλη, αλλά κρίνεται ικανοποιητικότατη για ταχύτητες πόλης. Εξάλλου, η διαφορά θα γίνει από τη ροπή, η οποία κάνει επίσης από χαμηλά την εμφάνισή της. Το Liberty θα δεχθεί και λογικά επίπεδα πίεσης, θα στρίψει με σταθερότητα, θα πάρει μεγάλη κλίση και θα επιτρέψει και μικροδιορθώσεις στην πορεία! Ακόμη και τα ελαστικά της Vee Rubber θα κάνουν καλή δουλειά -αλλά αποκλειστικά σε στεγνό οδόστρωμα.
Αν και πρόκειται για καθαρόαιμο δίκυκλο πόλης, το Liberty δε θα πει όχι και σε περιαστικές διαδρομές. Ωστόσο, o αναβάτης θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις. Η πρώτη αφορά στην τελική ταχύτητα, η οποία, λόγω του κόφτη, δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα. Και η δεύτερη στις ενοχλήσεις που θα φέρουν οι κραδασμοί στο τιμόνι. Οι τελευταίοι θα γίνουν ίσως ενοχλητικοί κοντά στην τελική του Liberty, αλλά δεν πρόκειται να πλήξουν τη σταθερότητα του scooter.
Συμπέρασμα: Ελεύθερο πνεύμα
Το Liberty δεν προσποιείται πως αποτελεί κάτι περισσότερο από ένα πρακτικό και οικονομικό δίκυκλο πόλης. Ακόμη και η αισθητική του σου δίνει να καταλάβεις ότι εστιάζει στην χρηστικότητα, στην ευκολία και στην ευελιξία. Εξάλλου, γιατί να φύγει από τα γνώριμα νερά του, εκεί όπου διαπρέπει; Το μποτιλιάρισμα στο κέντρο της πόλης αποτελεί την αγαπημένη πρόκληση για το scooter της Piaggio και εκεί, το Liberty θα σου δείξει τον καλύτερο εαυτό του. Επίσης, θα αφήσει θετικότατες εντυπώσεις είτε στη σέλα του κάθεται κάποιος αρχάριος είτε κάποιος πιο έμπειρος αναβάτης.
Η τιμή του κρίνεται λογικότατη, καθώς κοστίζει 2.085 ευρώ, στα επίπεδα της πλειοψηφίας των ανταγωνιστών του.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4T, 1Κ, Α/Ψ,3Β
Κυβισμός (κ.εκ.): 155
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ):. Δ.Α.
Συμπίεση (:1): Δ.Α.
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.): 11,6/7.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,3/5.500
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα): 6,5 / 1,5
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.): 3
Βάρος (kg, κενό): Δ.Α.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα): 100
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε: Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.): 76
Αναρτήσεις Π: Μονό Αμορτισέρ, προφόρτιση
Διαδρομή: 73,5
Φρένα Ε (χλστ.): Δ /240
Φρένα Π (χλστ.): Τ /140
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε: 80/90-15"
Ελαστικό Π: 100/80-14"
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.): 1.920
Πλάτος (χλστ.): 700
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.345
Ύψος σέλας (χλστ.): 790
Royal Enfield E-Himalayan: Αναπτύσσεται εσωτερικά και δοκιμάζεται σε συνθήκες ...Ιμαλαΐων
Μεσαία Adventure με 21 τροχό και τα καλύτερα φρένα
Νέες Ducati Streetfighter V4 και V4S: Με ελαφρύτερο πλαίσιο και νέα φρένα για το 2025
Ποιος ευθύνεται για το ακραίο μποτιλιάρισμα στην εθνική οδό;
Test χειμερινό μπουφάν LS2 Bolton Man: Casual look με προστασίες επιπέδου 1
QJMOTOR SRT 550 S: Με την καλύτερη ροπή της κατηγορίας του
Τί είναι η σχέση τελικής μετάδοσης;
Διπλή προσφορά της Benelli για τα TRK 702 και TRK 702 X
Γενναία προσφορά της Suzuki για όλα τα 125άρια scooter της
Nord αδιάβροχη κουκούλα μοτοσυκλέτας
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr