Αφού είδαμε πώς κατασκευάζονται, έπρεπε να δούμε και πώς οδηγούνται. Έτσι ξεκινήσαμε με τις Enduro μοτοσυκλέτες, που ήταν και το χαρακτηριστικό της SWM από το ξεκίνημα της. Σε αυτή την κατηγορία, η εταιρία παράγει 3 μοντέλα. Το RS500R το RS300R και το RS125R.
Για το 2017, οι μοτοσυκλέτες έχουν νέα γραφικά και καλύπτουν και τις προδιαγραφές Euro 4. Τα κοινά σημεία με τα Husqvarna που κατασκευάζονταν στο ίδιο εργοστάσιο είναι παραπάνω από εμφανή, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πρόβλημα. Κάθε άλλο, αφού οι μοτοσυκλέτες βασίζονται σε μία ήδη πετυχημένη συνταγή. Η οδήγηση θα γινόταν στη Malpensa, σε μια πίστα Motocross, που παλαιότερα φιλοξενούσε και αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Ένας όμορφος, αλλά και αρκετά απαιτητικός χώρος για Enduro μοτοσυκλέτες.
Εκεί πήραμε μια γεύση από την οδήγηση της RS300R, που έδειξε να μην δυσκολεύεται σε αυτές τις συνθήκες. Βολευτήκαμε αμέσως, αφού όλα ήταν στη σωστή θέση για εμάς, χωρίς να χρειαζόμαστε κάποια επιπλέον ρύθμιση. Πατώντας τη μίζα, ο τετράχρονος κινητήρας των 300κ.εκ τέθηκε σε λειτουργία και ξεκινήσαμε. Με σύμμαχο την ομαλή απόδοση των 37,5 ίππων, το στιβαρό πλαίσιο, τα φρένα της Brembo και τις αναρτήσεις της ΚΥΒ, μπορέσαμε να επικεντρωθούμε στην οδήγηση. Οι πρώτες εντυπώσεις, έδειξαν ότι η RS300R είναι μια μοτοσυκλέτα που θα υπερκαλύψει τις απαιτήσεις ενός νεοεισερχόμενου, ενώ δεν θα πει όχι και σε όποιον έχει τις ικανότητες να πρωταγωνιστήσει σε αγώνα. Τα ίδια ισχύουν και για το RS500R, μόνο που έχει 200κ.εκ και 13 ίππους επιπλέον... Μακάρι να είχαμε στη διάθεσή μας όλη τη μέρα, αλλά οι υπόλοιπες μοτοσυκλέτες μας περίμεναν.