Πως λειτουργεί το CBS στα scooter;
Μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για την αρχή λειτουργίας του συστήματος συνδυασμένης πέδησης και πως αυτό βελτιώνει το φρενάρισμα.
KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400
Το CBS (συνδυασμένο σύστημα πέδησης) είναι ένας μηχανισμός που κατανέμει την πέδηση μεταξύ των δύο τροχών, κάθε φορά που χρησιμοποιείς φρένο, ακόμα και αν το φρενάρισμα γίνεται μόνο με τον ένα μοχλό φρένου.
Εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες τη δεκαετία του `70
Η πρώτη μοτοσικλέτα δρόμου με συνδυασμένο σύστημα πέδησης ήταν το 1983, ένα Honda GL1100. Αυτό το σύστημα προήλθε από μια παγκόσμια μοτοσικλέτα αγώνων αντοχής RCB1000 της δεκαετίας του 1970. Έκτοτε, έγινα διάφορες παραλλαγές του συστήματος με διαφορετικά επίπεδα πολυπλοκότητας και ολοκλήρωσης. Υπάρχουν παρόμοιες τεχνολογίες σε άλλους ανταγωνιστές SBS (Σύστημα πέδησης Sync) από την TVS και το Integrated Brake System (IBS) από την Hero.
Πατώντας το πίσω φρένο, ενεργοποιείται το μπροστά
Η κύρια διαφορά μεταξύ ενός κανονικού συστήματος πέδησης και ενός συνδυασμένου συστήματος, είναι ότι στη δεύτερη περίπτωση, η πέδηση κατανέμεται μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού. Συνήθως ο δεξιός μοχλός του φρένου σταματάει τον εμπρόσθιο τροχό και ο αριστερός μοχλός φρένου σταματά τον πίσω τροχό. Το σύστημα CBS χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό ελέγχου, ο οποίος ενεργοποιεί ταυτόχρονα, τόσο το εμπρόσθιο όσο και το οπίσθιο φρένο, για να αποφευχθεί η ολίσθηση και για καλύτερη απόκριση φρεναρίσματος. Το ποσοστό αντοχής πέδησης στα εμπρός και πίσω φρένα καθορίζεται από διάφορους παράγοντες όπως η κατανομή βάρους και οι τύποι ελαστικών που χρησιμοποιούνται σε ένα scooter.
Δεν αποτρέπει το μπλοκάρισμα του τροχού
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πατώντας το πίσω φρένο, ενεργοποιείται το μπροστά
Κάνει πιο αποδοτικό και ασφαλές το φρενάρισμα
Εξελίχθηκε μέσα από τους αγώνες τη δεκαετία του `70
Δεν αποτρέπει το μπλοκάρισμα του τροχού
Έχετε οδηγήσει scooter με CBS; Πώς σας φάνηκε;