QJMOTOR FORT 350: Το scooter με τα καλύτερα φρένα

QJMOTOR FORT 350: Το scooter με τα καλύτερα φρένα

Το Moto Τρίτη είναι ένα από τα ελάχιστα Μέσα στην Ευρώπη που μετράει τις επιδόσεις των νέων μοντέλων. Στα μεσαία Scooter ως 350cc έχουμε καινούριο leader στα φρένα μετά από πολύ καιρό όπου την καλύτερη επίδοση για πολύ καιρό κρατούσε το Beverly.

QJMOTOR: SVT 650X Μοναδικός V2 κινητήρας

Οι μετρήσεις του Moto Τρίτη – πως γίνονται

Μετρήσεις επιδόσεων (επιτάχυνσης, Ρεπριζ, φρένα) όλα γίνονται σε συγκεκριμένο σημείο ώστε να προσομοιώσουμε τις πραγματικές συνθήκες. Η χορογραφία είναι ίδια για όλα τα μοντέλα, στην οποία προσέχουμε ακόμα και την ώρα που θα πραγματοποιήσουμε τις μετρήσεις, για να μην έχουμε διαφορετικές συνθήκες και φυσικά μετράμε θερμοκρασία ελαστικού πριν ξεκινήσουμε. Τα όργανα που χρησιμοποιούμε είναι μεγάλης ακρίβειας και κάθε μέτρηση την επαναλαμβάνουμε 10 φορές για να έχουμε ακριβή αποτελέσματα. Οι μετρήσεις γίνονται από συγκεκριμένο άτομο, για να έχουμε ακριβώς τις ίδιες συνθήκες βάρους. Στις μετρήσεις κατανάλωσης χρησιμοποιούμε την ίδια ακριβώς διαδρομή, με τα ίδια χιλιόμετρα και την ίδια ταχύτητα για όλα τα μοντέλα όσο αναφορά την μέση κατανάλωση, όπου η μικτή χρήση περιλαμβάνει 60%οδήγηση σε πόλη, 20% οδήγηση σε επαρχιακό και 30% σε αυτοκινητόδρομο. Μία νέα μέτρηση που θα προσθέσουμε στην κατανάλωση για το 2024 είναι αυτή σε ταξίδι, μία μέτρηση 100 χιλιομέτρων πορείας με σταθερή ταχύτητα, που ήδη θα βλέπετε στο περιοδικό και σύντομα και στο mototriti.gr. Στα Scooter, πρώτο το Moto Τρίτη θα σας δώσει τον αποθηκευτικό χώρο, σε λίτρα, κάτω από την σέλα – πληροφορία που δεν υπάρχει πουθενά μίας και τα Sites των εταιρειών (παγκοσμίως) δεν τα ανακοινώνουν. Μείνετε συντονισμένοι μιας και όλα αυτά σύντομα θα τα έχετε στην οθόνη σας.

QJMOTOR FORT 350: Τα καλύτερα φρένα στην κατηγορία ως 350CC

Τίποτα δεν είναι τυχαίο, όταν είδαμε τα φρένα του Scooter καταλάβαμε πως θα πετύχει μια από τις καλύτερες επιδόσεις της κατηγορίας, διπλά δισκόφρενα με δαγκάνες 4 εμβόλων, συνέθεταν τις καλύτερες συνθήκες για να πετύχει μια πολύ καλή επίδοση. Τα πήγε όμως καλύτερα απΆ ότι περιμέναμε, πήρε την πρωτιά από όλα τα Scooter που έχουμε μετρήσει (και τα έχουμε μετρήσει όλα )  με επίδοση σε φρενάρισμα πανικού από τα 100χιλ/ώρα σε μόλις 43,1 μέτρα. Την πρωτιά την είχε αρκετά χρόνια το Beverly 300, το 2019 την είχε πάρει η Kymco με το Xciting, και την ξαναπήρε πίσω το ανανεωμένο Beverly το 2021, έκτοτε κανένα Scooter δεν φρέναρε καλύτερα από το Beverly μέχρι σήμερα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Όσο μεγαλύτεροι δίσκοι, καλύτερη απόδοση, τα διπλά δισκόφρενα δεν εγγυώνται καλύτερο φρενάρισμα

Αυτό δεν είναι κανόνας, αλλά οι μετρήσεις δείχνουν πως όσο μεγαλύτεροι είναι οι δίσκοι, ειδικά ο μπροστινός, τόσο καλύτερη απόδοση έχουν τα φρένα (τεκμηριώνεται και με την μεγαλύτερη επιφάνεια). Επίσης η μεγαλύτερη επιφάνεια ψύχεται πιο γρήγορα, κρατάει δηλαδή την ίδια απόδοση για μεγαλύτερη διάρκεια. Να πούμε πως δεν αρκεί μόνο αυτό, σύστημα πέδησης είναι πολλά ακόμα σημεία (τακάκια, σωληνάκια πίεσης, δαγκάνες και εργοστασιακή ρύθμιση, ακόμα και οι μανέτες παίζουν ρόλο στην πέδηση), εμείς ελέγχουμε μόνο το τελικό αποτέλεσμα και παρατηρούμε τις διαφορές. Το Beverly λοιπόν είναι το Scooter με τον μεγαλύτερο εμπρός δίσκο, που φαίνεται πως του προσδίδει πλεονέκτημα στο φρενάρισμα, ακόμα είναι το καλύτερο μέχρι 300cc στα φρένα Scooter, κάτι που παραδοσιακά οι Ιταλοί προσέχουν. Οι διπλοί δίσκοι τώρα, από μόνοι τους δεν προσδίδουν καλύτερο φρενάρισμα, έχουμε δοκιμάσει ξανά Scooter με διπλά δισκόφρενα και το αποτέλεσμα δεν ήταν καλύτερο, βέβαια δεν ξέρουμε πόσο χειρότερο θα ήταν με μονό δισκόφρενο, αλλά όπως είπαμε το αποτέλεσμα εξετάζουμε εμείς. Μην θεωρείτε λοιπόν πως το διπλό δισκόφρενο αποδίδει καλύτερα, σημασία έχει και το υλικό και ο τρόπος κατασκευής του δίσκου. Το Fort 350 τώρα τα πέτυχε όλα καλά, διπλά δισκόφρενα 4πίστονες δαγκάνες του έδωσαν την πρωτιά σε μία κατηγορία που τα φρένα που για πολλούς έχει μεγαλύτερη αξία από την επιτάχυνση ή τους χώρους.