Αν ψάχνεις για μεταχειρισμένη μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα, τα Suzuki Gladius 650 και Kawasaki ER-6n είναι δυο πολύ καλές επιλογές. Δες πώς οι διαφορές στον κινητήρα, την ανάρτηση, τα φρένα και την εμφάνιση θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις την πιο κατάλληλη για εσένα.
Οι γυμνές μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού συνδυάζουν την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση με τη δυνατότητα για μικρά ή μεγαλύτερα ταξίδια. Οι επιδόσεις και η δυναμική εμφάνιση συνδυάζονται με την προσιτή τιμή σε ένα πολύ δελεαστικό πακέτο. Τα Suzuki Gladius 650 και Kawasaki ER-6n είναι δυο άξιοι εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας. Έχουν πολλά κοινά, αλλά οι διαφορές του είναι αυτές που θα καθορίσουν την τελική επιλογή του υποψήφιου αγοραστή.
Οι δυο μοτοσυκλέτες έχουν δυο κυλίνδρους, αλλά σε διαφορετική διάταξη. Το απότομο γκάζι του Gladius, θα κουράσει μέσα στην κίνηση της πόλης, ενώ το ER-6n έχει βελτιωθεί σημαντικά σε αυτό τον τομέα.
Ο δικύλινδρος κινητήρας των 645 κυβικών του Gladius, είναι σε διάταξη V κι έχει ήδη αποδείξει την αξία του, αφού έχει φορεθεί και στο V-Strom 650, αλλά έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να ταιριάζει με το χαρακτήρα της γυμνής μοτοσυκλέτας. Είναι γραμμικός και ροπάτος και το μόνο παράπονο που μπορεί να γίνει αφορά την απότομη απόκριση, κυρίως στο κλείσιμο του γκαζιού. Ο κινητήρας του ER-6n είναι δικύλινδρος εν σειρά 650 κυβικών και η χαρτογράφηση του ψεκασμού έχει γίνει με στόχο τη φιλικότερη απόδοση, αλλά και την αύξηση της ροπής και της δύναμης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας.
Η ανάρτηση του Kawasaki είναι μαλακή και προσφέρει άνεση, αλλά αν θέλεις λίγο πιο σπορ συμπεριφορά, καλύτερα να προτιμήσεις το Suzuki.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το βασικό πεδίο δράσης των δυο μοτοσυκλετών είναι η πόλη. Το σετάρισμα των αναρτήσεων στοχεύει περισσότερο στην άνεσή του αναβάτη και λιγότερο στη σπορ συμπεριφορά. Είναι αυτονόητο ότι σαν γνήσιες γυμνές καμία από τις δύο μοτοσυκλέτες δεν θα πει όχι όταν ο αναβάτης αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμό, αλλά η ανάρτηση θα θέσει το όριο. Οι αναρτήσεις του Kawasaki είναι συνολικά πιο μαλακές και άνετες, ενώ αυτές του Suzuki μπορούν να προσφέρουν λίγο πιο σπορ συμπεριφορά.
Και τα δύο έχουν μοντέρνα και σύγχρονη εμφάνιση. Αν σου αρέσουν οι καμπύλες, μάλλον πρέπει να κοιτάξεις το Gladius, αφού το ER-6n έχει πιο αιχμηρή σχεδίαση.
Μπορεί να μην έχουμε να κάνουμε με καινούργιες μοτοσυκλέτες, όμως, η σχεδίαση και των δυο παραμένει μοντέρνα και σύγχρονη. Στην εμφάνιση του Gladius κυριαρχούν οι καμπύλες ενώ μια σπορ νότα δίνουν η ουρά και ο μεγάλος προβολέας. Αν την άλλη μεριά, το ER-6n έχει μια αρκετά πιο δυναμική εμφάνιση, με αιχμηρά πλαστικά από άκρη σε άκρη που το κάνουν να δείχνει πιο μυώδες. Όμορφη λεπτομέρεια είναι και το πίσω φωτιστικό σώμα που είναι τεχνολογίας LED.
Η μανέτα των φρένων του Gladius έχει σκληρή αίσθηση και θέλει αρκετή δύναμη για να φρενάρει αποτελεσματικά. Το ER-6n προσφέρει πιο προοδευτικό φρενάρισμα και είναι εφοδιασμένο με πιο σύγχρονο ABS.
Το Gladius είναι εξοπλισμένο με δύο δίσκους 290 χιλ. μπροστά με δαγκάνες δύο εμβόλων και ένα δίσκο 240 χιλ. πίσω με δαγκάνα μονού εμβόλου. Αν και οι επιλογές της Suzuki σε αυτόν τον τομέα είναι συνηθισμένες, η ισχύς αμφότερων των φρένων είναι ικανοποιητική για έγκαιρη ακινητοποίηση σε κάθε ταχύτητα, αλλά η αίσθηση είναι λίγο σκληρή. Τέλος, το αρχικό δάγκωμα δεν είναι ιδιαίτερα δυνατό και δεν θα εντυπωσιάσει. Η Kawasaki έχει χρησιμοποιήσει δύο δίσκους διαμέτρου 300 χλστ. για το μπροστινό τροχό που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες δύο εμβόλων, ενώ τον πίσω τροχό φρενάρει ένας δίσκος 220 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα. Η μονάδα ABS με την οποία εφοδιάζεται το ER-6n, είναι νέας γενιάς, μικρότερη σε διαστάσεις, ενώ ο επεξεργαστής της είναι πιο ισχυρός και άρα πιο γρήγορος.
Οι τιμές των μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών επηρεάζονται από τη χρονολογία, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τη συνολική κατάσταση και τον πρόσθετο εξοπλισμό, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν διακυμάνσεις. Η μέση τιμή αγοράς μιας μεταχειρισμένης Gladius 650 του 2009 είναι 3.400 ευρώ, ενώ για ένα ER-6n της ίδιας χρονολογίας, θα χρειαστείτε περίπου 3.300 ευρώ.