Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

  • Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)
  • Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)
  • Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)
  • Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)
  • Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)
  • Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Suzuki Hayabusa 2021: Πρώτη οδηγική επαφή και μετρήσεις (+video)

Η γρηγορότερη μοτοσυκλέτα που μετρήσαμε ποτέ; Ο θρύλος της ταχύτητας ανανεώθηκε και συνεχίζει την πορεία του ονόματος, βαδίζοντας σταθερά στα μονοπάτια των 300χλμ/ώρα. Εμείς περάσαμε μια μέρα μαζί του και του βάλαμε VBOX…

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

Τo γεράκι της Suzuki δεν είναι μια απλή sport touring μοτοσυκλέτα, είναι ένας σταθμός στη σύγχρονη ιστορία των δύο τροχών που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. ¶ρρηκτα συνδεδεμένη με τη λέξη ταχύτητα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 ως η ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής και έτσι έχει μείνει στο μυαλό των περισσοτέρων μέχρι και σήμερα. Όχι άδικα φυσικά, αφού κατάφερε να σπάσει πρώτη το φράγμα των 300χλμ/ώρα, ένα νούμερο που 22 χρόνια μετά εξακολουθεί να εντυπωσιάζει κάθε λάτρη της ταχύτητας. Εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η σχεδίασή της, καθώς ξεχώριζε εύκολα από οποιοδήποτε άλλο δίτροχο, έχοντας παράλληλα έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές αεροδυναμικής αντίστασης για να διακτινίζεσαι με περίσσια άνεση σε κάθε προορισμό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη σπορ συμπεριφορά που τη χαρακτήριζε συνετέλεσαν ώστε κάθε γενιά του Hayabusa να έχει δεδομένη την εμπορική επιτυχία. Το νέο μοντέλο συνεχίζει ήδη να ανεβάζει το συνολικό νούμερο των πωλήσεων (189.100), αφού παρά τις δύσκολες εποχές που διανύουμε η πρώτη παρτίδα που έφτασε στη χώρα μας ξεπούλησε αμέσως. Ένας από τους τυχερούς ιδιοκτήτες είναι και ο Κώστας Μάντης, (γνωστός στους ιδιοκτήτες Suzuki για το συνεργείο MRC Κ. Μάντης στην οδό Μιχαλακοπούλου 169) ο οποίος μας παραχώρησε την προσωπική του Hayabusa -που μόλις είχε στρώσει- για μία ολόκληρη μέρα, αλλά και για μια δυναμομέτρηση εντός του καταστήματος, ώστε να μας λυθούν όλες οι απορίες για την απόδοσή της.



Τα κυβικά του κινητήρα παρέμειναν στα 1.340 όμως έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές (θα τις αναφέρουμε αναλυτικά στην πλήρη δοκιμή της μοτοσυκλέτας που θα ακολουθήσει), ώστε να εναρμονίζεται με τις Euro 5 προδιαγραφές, έχοντας παράλληλα ομαλότερη και ακόμα πιο ροπάτη απόδοση. Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, η Suzuki εξόπλισε τη νέα Hayabusa με ένα υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων το οποίο συνεργάζεται με IMU 6 αξόνων, ενώ όσον αφορά στην εμφάνιση οι καμπύλες έδωσαν τη θέση τους σε αιχμηρές γωνίες, χωρίς όμως να χαθεί το χαρακτηριστικό αεροδυναμικό σχήμα που οι fan έχουν κυριολεκτικά λατρέψει.

Μας κοίταζε λοιπόν ελαφρώς πιο ¨άγρια¨ πριν ανέβουμε στη σέλα της, με το ματ μεταλλικό της χρώμα να λαμπιρίζει στον ήλιο, αλλά γρήγορα διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα στο αστικό περιβάλλον η σχεδόν ηλεκτρική απόδοση του κινητήρα είναι αυτή που έρχεται σε πρώτο πλάνο, συμβάλλοντας στην άνετη μετακίνηση ακόμα και όταν κινείσαι με ταχύτητες πόλης. Η λειτουργία του ψεκασμού είναι αψεγάδιαστη και η απόκριση στο γκάζι πολύ ομαλή ακόμα και στον χάρτη Α που αναδεικνύει πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα. Με τη θέση οδήγησης να είναι τυπική για Hayabusa, ο χρόνος προσαρμογής είναι ελάχιστος. Η σέλα είναι αρκετά μαλακή, τα κλιπ ον δεν κουράζουν τα χέρια και το μόνο που χρειάζεται συνήθεια είναι το να καταλαβαίνεις ποια σχέση έχεις στο κιβώτιο… Ο κινητήρας είναι τόσο ελαστικός που η επιτάχυνση είναι σχεδόν ίδια είτε με 1η είτε με 6η ταχύτητα…


Όσον αφορά τις απόλυτες επιδόσεις, η μοτοσυκλέτα διατηρεί στο έπακρο τη φήμη της, όντας ικανή να αναζωπυρώσει τις αντιπαραθέσεις στις καφετέριες, καθώς στις μετρήσεις μας ξεπέρασε αρκετά δυνατότερες και πιο ελαφριές μοτοσυκλέτες. Πραγματικά εκτοξεύεται στην εκκίνηση χωρίς να χρειάζεται συνεχώς τη συμβολή του συστήματος αντισούζας, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 2,98 δλ. και τα 0-160 σε 5,28 δλ. ενώ τα για τα πρώτα 200 χλμ/ωρα χρειάζεται μόλις 7,42 δλ. Φυσικά συνεχίζει με την ίδια ευκολία μέχρι να τερματίσει το ανανεωμένο της κοντέρ προσφέροντας ταυτόχρονα κορυφαία προστασία από τον αέρα, ώστε να μπορείς να ταξιδεύεις για ώρες στην τελική της κρυμμένος πίσω από το φέρινγκ.


Καταπίνει λοιπόν κάθε ευθεία αλλά μπορεί να κινηθεί εξίσου γρήγορα και όταν αρχίσουν οι  στροφές, βγάζοντας τη σπορ πλευρά του χαρακτήρα της. Το μακρύ μεταξόνιο και το βάρος των 264 κιλών (πλήρης) στερούν φυσικά κάποιους πόντους στην ευελιξία και στις αλλαγές κατεύθυνσης, όμως δεν δυσκολεύεται να γείρει το κορμί της στην είσοδο της στροφής, παραμένοντας ακλόνητη με οποιαδήποτε χιλιόμετρα. Τα ελαστικά S22 της Bridgestone αποδεικνύονται ιδανική επιλογή χαρίζοντας γρήγορο ζέσταμα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε μεγάλες κλίσεις, ενώ στις εξόδους μπορείς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τη ροπή του κινητήρα αφού τα απότομα ξεσπάσματα είναι άγνωστη λέξη για αυτόν. Αυτό άλλωστε φάνηκε και στη δυναμομέτρηση με την οποία κλείσαμε μια γεμάτη μέρα με τη νέα Hayabusa πριν την ξαναπάρουμε για πλήρη δοκιμή. Απέδωσε λοιπόν 175,4 ίππους στον τροχό στις 9.618 σ.α.λ οι οποίοι μεταφράζονται σε 191,2 στον στρόφαλο, αλλά και 14,4 κιλά ροπής, ξεπερνώντας ελαφρώς τα νούμερα που ανακοινώνει η Suzuki, έχοντας παράλληλα μεγάλα περιθώρια βελτίωσης, αφού μια πιο ελεύθερη εξάτμιση είναι αρκετή για να αγγίξει τους 200 ίππους.






Επιδόσεις
0-100 : 2,98 δλ.
0-160 : 5,28 δλ.
0-200: 7,42 δλ.
0-250 : 11,98 δλ.
0-400 μέτρα : 10,2 δλ.
100-200 : 4,49 δλ.
60-120 4η : 3,67 δλ.