Ο απόλυτος «θρύλος» της ταχύτητας ανανεώνεται: Το νέο Suzuki Hayabusa για το 2021 είναι εδώ και είναι καλύτερο και γρηγορότερο από ποτέ, στην 3η γενιά του. Διαβάστε όλα όσα θέλετε να ξέρετε.
H Suzuki παρουσιάζει επιτέλους, μετά από πολύ έντονη αναμονή, την ολοκαίνουργια Hayabusa για το 2021. Το «Ultimate Sport» μοντέλο της Suzuki λαμβάνει τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις της 22ετούς ιστορίας του, εισερχόμενο στην εποχή του Euro 5.
To Hayabusa του 2021 έχει ανανεωθεί στην σχεδίαση, με πιο έντονες γραμμές και προσοχή στην λεπτομέρεια. Το μούτρο έχει αλλάξει όσον αφορά το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων και των αεραγωγών, ενώ μεγάλες είναι οι αλλαγές στα πλευρικά fairing και στην ουρά. Νέα είναι η σχεδίαση των δύο τελικών εξάτμισης. Οι καθρέφτες είναι νέοι, όπως επίσης και οι ζάντες των 7 ακτινών. Στο φινίρισμα έχει χρησιμοποιηθεί χρώμιο σε στρατηγικά σημεία, όπως επίσης και λογότυπα με αγγλικές και ιαπωνικές επιγραφές, αλλά και σημεία σχεδίασης V κάτω από το ρεζερβουάρ, στις εισαγωγές αέρα και στα μαρσπιέ.
Φυσικά πίσω από το νέο fairing υπάρχει εκτεταμένη αεροδυναμική μελέτη, κύριο χαρακτηριστικό της Hayabusa από την πρώτη της γενιά. Παρά τις σχεδιαστικές αλλαγές των πλαστικών, η Hayabusa μένει στο «Top 3» των μοτοσυκλετών με τον καλύτερο συντελεστή CdA παγκοσμίως, ενώ τμήματα όπως οι μανέτες, οι καθρέπτες και η ζελατίνα είναι νέα για να συμβάλλουν σε αυτό.
Κινητήρας
Ο κινητήρας φέρει τεράστιες αλλαγές, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις προδιαγραφές Euro 5 και να είναι ο καλύτερος της ιστορίας του μοντέλου. Πρακτικά κάθε κινούμενο τμήμα στο εσωτερικό του κινητήρα έχει ανασχεδιαστεί, με νέο στροφαλοφόρο άξονα, πιστόνια, μπιέλες, εκκεντροφόρους, ελατήρια βαλβίδων, πηνία και βολάν αλλά και όλο το κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με τον συμπλέκτη. Οι μεγάλες αλλαγές έχουν στόχο την βελτιωμένη ανθεκτικότητα και μακροζωία, η ομαλοποίηση της απόδοσης ισχύος-ροπής, ενσωμάτωση των τελευταίων τεχνολογιών ηλεκτρονικού ελέγχου και η συμμόρφωση με το Euro 5 χωρίς να χαθεί μέγιστη ταχύτητα.
Ο νέος κινητήρας παραμένει στα 1.340 κυβικά εκατοστά, αποδίδοντας 190 ίππους και 15,3 kgm ροπής στις 9.700 και 7.000 στροφές αντίστοιχα. Η Suzuki ανακοινώνει ότι η νέα Hayabusa είναι η γρηγορότερη όλων των εποχών, αφού αγγίζει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 3,2 δευτερόλεπτα, τα 200 χλμ/ώρα από στάση σε 6,8 δευτερόλεπτα, με την τελική να παραμένει στα «ανακοινώσιμα» 299 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Suzuki, οι χρόνοι αυτοί είναι οι καλύτεροι που έχουν επιτευχθεί στην ιστορία του μοντέλου.
Μεγάλες είναι οι αλλαγές στην εξάτμιση, καθώς πλέον χρησιμοποιούνται καταλύτες και στα τελικά, ενώ ένας νέος σωλήνας συνδέει την εξαγωγή των κυλίνδρων 1 και 4 για περισσότερη ροπή και ισχύ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο ήχος της εξάτμισης της νέας Busa έχει μελετηθεί εκτενέστατα, προκειμένου να προσφέρει την μέγιστη ακουστική απόλαυση χωρίς να ενοχλεί τον αναβάτη στον δρόμο, αλλά και να φέρει την δική της ηχητική «υπογραφή». Σημαντικές είναι επίσης οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής, το οποίο φέρει μεταξύ άλλων και ανασχεδιασμένο Ram-Air για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και πιο ικανοποιητικό ήχο.
Ηλεκτρονικά
Για την νέα Hayabusa, η Suzuki παρέχει το σύστημα ηλεκτρονικών βοηθημάτων S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System) που συνδυάζει Traction Control, Anti-Lift Control, ηλεκτρονικό έλεγχο φρένου κινητήρα, χαρτογραφήσεις ισχύος και Quickshifter. Τα συστήματα μπορούν να ρυθμιστούν ενιαία, μέσω των riding modes A, B και C ή να ρυθμιστούν ξεχωριστά, με το Traction Control και το σύστημα ελέγχου σούζας να μπορούν να απενεργοποιηθούν. Το μοντέλο φέρει επίσης Launch Control , Cruise Control και το σύστημα Active Speed Limiter, για πρώτη φορά στην ιστορία της βιομηχανίας μοτοσυκλέτας. Το σύστημα μπορεί να ρυθμιστεί σε μια μέγιστη ταχύτητα που θα περιορίζεται κατόπιν ηλεκτρονικά, διατηρώντας την μοτοσυκλέτα εντός των ορίων.
Σύμμαχος στα εκτενή ηλεκτρονικά βοηθήματα της νέας Hayabusa είναι ένας νέος αισθητήρας IMU 6 αξόνων, ο οποίος συνεργάζεται και με το σύστημα ABS της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας λειτουργίες Cornering ABS, μικρορύθμισης της πίεσης πέδησης ανάλογα με την κλίση του δρόμου και σύστημα Hill Hold που κρατά την μοτοσυκλέτα ακίνητη για ευκολότερες εκκινήσεις σε ανωφέρειες.
Πλαίσιο-εργονομία
Το πλαίσιο του νέου Hayabusa διατηρεί την ίδια αρχιτεκτονική δύο δοκών από αλουμίνιο, ενώ οι αναρτήσεις φέρουν νέες ρυθμίσεις για μεγαλύτερη σταθερότητα και μείωση των τάσεων υπερστροφής στις χαμηλές ταχύτητες. Το πιρούνι προέρχεται από την Kayaba και έχει διάμετρο 43 χιλιοστά, ενώ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και φέρει νέα αρχιτεκτονική εσωτερικών τμημάτων. Το αμορτισέρ είναι επίσης της Kayaba και πλήρως ρυθμιζόμενο, με επεμβάσεις για μεγαλύτερη σταθερότητα στην ευθεία. Στα φρένα, χρησιμοποιούνται δαγκάνες Brembo Stylema με δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Bridgestone Hypersport S22, σχεδιασμένα σε συνεργασία των δύο εταιρειών.
Νέα είναι η διάταξη των χειριστηρίων στην θέση οδήγησης, ενώ τα κλιπ-ον είναι τεχνολογίας floating για καλύτερη εμφάνιση, αλλά και μείωση των κραδασμών. Τα κλιπ-ον είναι τοποθετημένα κατά 12% πιο κοντά στον αναβάτη, οδηγώντας σε μια ελαφρώς πιο χαλαρή θέση οδήγησης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης αλλαγμένος, με νέες αναλογικές ενδείξεις και κεντρική έγχρωμη οθόνη TFT. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED εμπρός και πίσω.
Χρώματα
Το μοντέλο θα διατεθεί σε 3 χρωματικούς συνδυασμούς με διχρωμίες: Μαύρο-χρυσό, Ασημί-κόκκινο και Λευκό-μπλε.
Η διαθεσιμότητα και η τιμή του στην Ελλάδα αναμένονται.
...και λέγαμε με δύο φίλους και τι ωραία είναι, και, και, και... βρε μπας και στα γεράματα να ξαναπάρω busa;;;