Τέλος τα δίχρονα Enduro KTM από το 2026 και μετά
- Ιστορική απόφαση για την KTM, που είχε στηρίξει το δίχρονο κινητήρα την τελευταία 20ετία.
- Οι πιο αυστηροί κανονισμοί ρύπων φαίνεται να έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα.
- Θα συνεχίσουν να παράγονται δίχρονες Motocross (χωρίς πινακίδα) μοτοσυκλέτες.
KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ
Ιστορική απόφαση για την KTM, που είχε στηρίξει το δίχρονο κινητήρα την τελευταία 20ετία
Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει και αυτό ακριβώς γίνεται και με τις μοτοσυκλέτες. Οι δίχρονοι κινητήρες είχαν ήδη εξαφανιστεί εδώ και πολλά χρόνια από τις μοτοσυκλέτες δρόμου, όμως κατείχε ένα σεβαστό μερίδιο στην Off-Road αγορά, στις μοτοσυκλέτες Motocross και Enduro.
Μια από τις εταιρείες που διαχρονικά βρίσκεται στην κορυφή αυτού του «χωμάτινου οικοδομήματος» είναι η KTM και γενικά ο όμιλος Pierer (που έχει και τις Husqvarna και GASGAS). Μάλιστα οι Αυστριακοί ήταν αυτοί που κρατήσαν τον δίχρονο κινητήρα ζωντανό τα «πέτρινα χρόνια» όταν όλοι οι υπόλοιποι στράφηκαν στην τετράχρονη λύση.
Οι πιο αυστηροί κανονισμοί ρύπων φαίνεται να έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα
Όμως τώρα τα πράγματα αλλάζουν και η KTM ανακοίνωσε ότι από το 2026 και μετά θα σταματήσει να παράγει δίχρονα Enduro μοντέλα, συνεχίζοντας την εξέλιξη και παραγωγή μόνο τετράχρονων μοτοσυκλετών στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η απόφαση φαίνεται να έρχεται λόγω της συνεχιζόμενης πίεσης των όλο και αυστηρότερων κανονισμών ρύπων που επιβάλλονται. Θυμίζουμε ότι από το 2025 θα ισχύει το Euro 5+, ενώ δεν είναι μακριά και η έλευση των κανονισμών Euro 6, οι οποίοι θα αφήσουν ακόμα πιο στενά περιθώρια στους θερμικούς κινητήρες.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Θα συνεχίσουν να παράγονται δίχρονες Motocross (χωρίς πινακίδα) μοτοσυκλέτες
Παρά τα άσχημα αυτά νέα για τους φίλους των δίχρονων, υπάρχει ίσως μια μικρή ακτίδα φωτός. Η αυστριακή εταιρεία θα συνεχίσει να διαθέτει δίχρονες Motocross μοτοσυκλέτες (που δεν βγάζουν πινακίδα), τουλάχιστον προς το παρόν. Με την ΚΤΜ να εμπλέκεται όλο και περισσότερο σε μοτοσυκλέτες δρόμου, με τετράχρονους βεβαίως κινητήρες, ο διαμοιρασμός αυτός των πόρων ίσως έχει αρχίσει να γίνεται ασύμφορος. Και οι πορτοκαλί θα πρέπει να κάνουν μια επιλογή. Είτε να συνεχίζουν να δίνουν το φιλί της ζωής στην εξέλιξη δίχρονων κινητήρων οι οποίοι φαίνεται ότι είναι πλέον καταδικασμένοι στον αφανισμό τους, είτε να στρέψουν αυτούς τους πόρους προς την εξέλιξη με το βλέμμα στο μέλλον, το οποίο είτε μας αρέσει είτε όχι έρχεται.
Ο Stefan Pierer έχει αποδείξει από το 1992 - που πήρε μια KTM στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και την έφτασε στην θέση που βρίσκεται σήμερα – ότι είναι ένας πρακτικός και οξυδερκής άνθρωπος, που πολλές φορές «διαβάζει» την αγορά καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι για να πάρθηκε μια τόσο ιστορική απόφαση, αυτό δεν έγινε ελαφρά τη καρδία.