Με premium καταβολές και ευρωπαϊκό αέρα σχεδίασης , το KYMCO Agility 300i διεκδικεί επάξια την θέση του στην πιο δημοφιλή κατηγορία στην Ελλάδα, τα scooters με μεγάλους τροχούς στα 300 cc , συνδυάζοντας πολλά χαρακτηριστικά σε δελεαστική τιμή.
Μια ολοκαίνουργια σχεδιαστική ταυτότητα για την οικογένεια Agility. Το 300άρι είναι το μεγαλύτερο μέλος της και το… επιδεικνύει περήφανα.
Το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση στο Agility 300 είναι το μέγεθος του και η αίσθηση όγκου που αποπνέει. Το μοντέλο έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας στα 1.550 χιλιοστά, το οποίο πέρα από τα οφέλη της μεγαλύτερης σταθερότητας, οδηγεί και σε αύξηση του μεγέθους το μοντέλου. Η σχεδιαστική του γλώσσα είναι αιχμηρή, άκρως μοντέρνα και αντικατοπτρίζει τις ευρωπαϊκές καταβολές, αφού το Agility 300 σχεδιάστηκε στην Ιταλία. Τεθλασμένες γραμμές και γωνίες παντού, διχρωμίες, αρκετό χρώμιο και γυαλιστερό μαύρο, αποτελούν στοιχεία που δημιουργούν μια αναμφισβήτητα premium εικόνα. Ο αναβάτης έχει την επιλογή μεταξύ 3 διαφορετικών χρωματισμών και αυτός που βλέπετε στις φωτογραφίες, ονομάζεται Silk Grey (με τους άλλους δύο να είναι το ματ γκρίζο Graphite Matt και το μπλε Midnight Blue). Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής το Agility 300 παίρνει πολύ καλή βαθμολογία, ανταποκρινόμενο πλήρως στα δεδομένα της κατηγορίας του. Εύσημα αξίζουν στο επίπεδο της συναρμολόγησης και του φινιρίσματος, αλλά και των βαφών που είναι πολύ προσεγμένες, τομέας στον οποίο η KYMCO δεν απογοητεύει ποτέ.
Χρώμιο, γυαλιστερό μαύρο, «αγριεμένο» φωτιστικό σώμα και LED φλας συνθέτουν μια πολύ επιθετική όψη.
H σέλα θυμίζει σε μέγεθος αυτές των GT Scooters, όμως είναι πιο σκληρή και σε στηρίζει, αντί να σε… βυθίζει μέσα της.
To Agility 300 έχει καταβολές… GT Scooter όσον αφορά την προσφερόμενη άνεση στον αναβάτη του και αυτό ξεκινάει από την ευμεγέθη σέλα του. Το σχήμα της «αγκαλιάζει» τη μέση και τους γοφούς του αναβάτη, ενώ το μαξιλαράκι μέσης λειτουργεί θαυμάσια και ανεβάζει κι άλλο το επίπεδο άνεσης στη λεπτομέρεια. Η σέλα είναι ποιοτική με το αφρώδες υλικό να είναι μέτριας σκληρότητας χωρίς να αποτελεί πρόβλημα στην καθημερινότητα. Το τιμόνι του Agility 300 είναι αρκετά ψηλά, φέρνοντας τα χέρια στο ύψος του θώρακα, όμως το μελετημένο πλάτος του και η γωνία των χειριστηρίων συμβάλλουν τελικά σε μια ξεκούραστη στάση σώματος. Τα μαρσπιέ είναι αρκετά ευρύχωρα για τα πόδια του αναβάτη, ενώ η ύπαρξη του κεντρικού τούνελ δεν ενοχλεί επ ουδενί. Αξίζει να σχολιάσουμε ότι η ζελατίνα και οι χούφτες είναι στον βασικό εξοπλισμό του Agility 300 και με την συνδρομή τους, το scooter πετυχαίνει πολύ καλή ανεμοκάλυψη που συμβάλλει έντονα στην καθημερινή άνεση του χρήστη του.
Ο κεντρικός διακόπτης του Agility 300 δεν χρειάζεται κλειδί, αφού είναι ασύρματος-keylessκαι
Στην «σπηλιά» από κάτω της ο χώρος είναι γενναιόδωρος.
μάλιστα 2ης γενιάς. Το σύστημα είναι πολύ βελτιωμένο λειτουργικά, σεσχέση με την 1η γενιά (π.χ αυτή που γνωρίσαμε στο AK550). Οαναβάτης αρκεί να έχει απλά το κλειδί στην τσέπη του, για να ενεργοποιήσει το Agility 300.
Ο χώρος κάτω από την σέλα του Agility 300 είναι ένα από δυνατά του σημεία. Επιστρατεύσαμε για άλλη μια φορά την μέθοδο του «Ταμερλάνου» και μετρήσαμε τον όγκο του στα 42,5 λίτρα, αλλά το ατού του είναι το σχήμα του, που επιτρέπει την φιλοξενία 2 full face κρανών, κάτι που το θέτει ένα βήμα μπροστά για τα δεδομένα της κατηγορίας. Εναλλακτικά, στον –φωτιζόμενο- χώρο μπορείτε να τοποθετήσετε ένα κράνος και… την προίκα σας, ενώ μια υποδοχή ρεύματος USB θα φορτίσει τις συσκευές σας. Μιλώντας για το εμπρός ντουλαπάκι, βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της ποδιάς και ο χώρος του είναι της τάξης ενός κουτιού αναψυκτικού. Δεν προσφέρει δυνατότητα κλειδώματος και άρα, ενδείκνυται για κάποιο αντικείμενο που θέλετε να έχετε σε άμεση πρόσβαση. Η έκδοση του Agility που δοκιμάσαμε ήταν η «βασική», χωρίς δηλαδή το σύστημα πολυμέσων Noodoe και έτσι, ο πίνακας οργάνων είχε διπλή οθόνη LCD . Όλες οι σημαντικές ενδείξεις απεικονίζονται ευανάγνωστα, ενώ στο κάτω τμήμα της οθόνης ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ ρολογιού και βολτόμετρου.
Ο πειθήνιος και «ήσυχος» κινητήρας των 23 ίππων κρίνεται απόλυτα επαρκής και οικονομικότατος.
Η πηγή ισχύος του Agility 300 μας είναι γνωστή, καθώς προέρχεται από το X-Town 300 φέροντας αλλαγές για να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές Euro5, για τις οποίες είναι έτοιμος. Σημαντική αλλαγή στον κινητήρα είναι η νέα ρύθμιση της μετάδοσης, που μεγιστοποιεί ανάλογα την απόδοση στις μεσαίες και τις χαμηλές στροφές. Οι «αριθμοί» λένε ότι ο κινητήρας αποδίδει 23,2 ίππους και 2,3 kgm ροπής, ενώ την τροφοδοσία του αναλαμβάνει σύστημα ψεκασμού και ρεζερβουάρ 13 λίτρων. Με τα 3,7 λίτρα μέσης κατανάλωσης που μετρήσαμε, λοιπόν, η αυτονομία του Agility 300 αγγίζει τα 350 χιλιόμετρα, ένα διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο. Αυτό που προξενεί πολύ θετική εντύπωση με τον κινητήρα του Agility 300 είναι το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου του, σε σημείο που σε συνθήκες θορύβου πόλης δεν τον ακούς καν! Στις μετρήσεις, το Agility 300 παρουσίασε μια εικόνα στα επίπεδα της κατηγορίας του: Τα 50 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 4 δλ, ενώ τα 80 σε 7,8 δλ., με μια ρεπρίζ από 40-80 να χρειάζεται 4,7 δλ.
Αριστος σε αίσθηση και απόδοση ο εμπρός δίσκος φρένου. Το πιρούνι είναι αρκετά μαλακό, για μεγαλύτερη προσφερόμενη άνεση.
Οι λύσεις εδώ είναι δοκιμασμένες, με ένα ατσάλινο πλαίσιο να αποτελεί την κύρια κατασκευαστική δομή του Agility 300. Η KYMCO αναφέρει μάλιστα ότι το πλαίσιο έχει στοιχεία δανεισμένα από το πλαίσιο των Downtown, με στόχο την βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς. Οι τροχοί των 16 και 14 ιντσών, εμπρός και πίσω αντίστοιχα, συνεργάζονται με τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και σύστημα δύο αμορτισέρ πίσω, τα οποία ρυθμίζονται σε 5 επίπεδα προφόρτισης ελατηρίου. Στα φρένα, η KYMCO χρησιμοποιεί έναν αρκετά μεγάλο δίσκο 300 χιλιοστών εμπρός, κάτι που συμβάλλει τελικά σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα πέδησης. Εννοείται ότι και στον πίσω τροχό χρησιμοποιείται δίσκος διαμέτρου 240 χιλιοστών, ενώ οι δαγκάνες είναι 2 εμβόλων και οι σωληνώσεις είναι ατσάλινες υψηλής πίεσης (που βελτιώνουν πολύ την αίσθηση και την διάρκεια φρεναρίσματος). Το ABS είναι της Bosch, δύο καναλιών προσθέτοντας την δικλείδα ασφαλείας σε ένα σύστημα πέδησης που απέδωσε πολύ καλά, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω.
Τα scooters 300 κυβικών τυγχάνουν υψηλότατης εκτίμησης στην χώρα μας και οι αναβάτες τους είναι συχνά απαιτητικοί, ζητώντας από το scooter τους να τα κάνει «όλα και καλά». Πόσο καλά ανταποκρίνεται το ολοκαίνουργιο, για την κατηγορία, Agility 300; Ξεκινάς την ημέρα σου με το scooter και διαπιστώνεις γρήγορα ότι η ποιότητα κύλισης του βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Στις αστικές ταχύτητες, οι κραδασμοί από τον κινητήρα είναι πρακτικά μηδενικοί και παραμένουν έτσι, ακόμη και σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Η ισχύς και η ροπή του χαρακτηρίζονται επαρκείς για τον σκοπό του Agility 300, με την μετάδοση να υπογράφει τον τρόπο απόδοσης. Στην εκκίνηση και στις χαμηλές ταχύτητες, η εμπλοκή του συμπλέκτη είναι γρήγορη προσφέροντας έλεγχο στον αναβάτη στο πεδίο αυτό. Όσο η επιτάχυνση συνεχίζεται, το CVT αλλάζει σχέση επιτρέποντας σε περισσότερη ισχύ να φτάσει στον τροχό και στις μεσαίες στροφές, οι ρεπρίζ είναι εύκολες προσφέροντας σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας εντός της πόλης. Ο κινητήρας και ο γραμμικός, ήπιος τρόπος απόδοσης του συμβάλλει αποφασιστικά, στον άνετο χαρακτήρα του Agility χωρίς η ισχύς του να είναι περισσότερη από όσο χρειάζεται. Ο εμπρός 16άρης τροχός κάνει αισθητή την παρουσία του προσφέροντας μεγάλη σταθερότητα στο δύσκολο ελληνικό οδικό περιβάλλον και συνεργάζεται απροβλημάτιστα με τον πίσω των 14 ιντσών. Από την ευθεία στην στροφή, το Agility «κρατά» στιβαρά τον δρόμο με ακρίβεια στην απόκριση και ελαφρώς «βαριά» αίσθηση στην γραμμή της στροφής. Οι διαδοχικές εναλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με ακρίβεια χωρίς «τσαλιμάκια» από το πλαίσιο που θα τρομάξουν και θα αποσταθεροποιήσουν το scooter, εντός του πεδίου χρήσης του. Οι αναρτήσεις είναι σωστά ρυθμισμένες για την πλειοψηφία των συνθηκών που θα συναντήσετε στην πόλη, απορροφώντας τις κακοτεχνίες απροβλημάτιστα. Πιο μεγάλες και απότομες ανωμαλίες γίνονται αισθητές μεν, χωρίς «κοπανήματα» για τον αναβάτη, δε. Σε συνδυασμό με τον τροχό των 16 ιντσών, το Agility 300 αποφεύγει τις νευρικότητες, ακόμη και αν βρεθείτε υπό κλίση σε διαδοχικές λακκούβες, κάτι… διόλου ασυνήθιστο. Εύσημα αξίζουν στα φρένα του Agility τα οποία παρουσίασαν μεγάλη ισχύ και εξαιρετική, για τα δεδομένα της κατηγορίας, αίσθηση -τα υψηλής πίεσης σωληνάκια, κάνουν δουλειά! Τα 28,23 μέτρα που χρειάστηκε το μοντέλο για να ακινητοποιηθεί από τα 80 χλμ/ώρα, είναι μια πολύ καλή επίδοση. Στην εθνική και εκτός της πόλης, ο αναβάτης θα απολαύσει το υψηλό επίπεδο ανεμοκάλυψης, εξαιτίας του πολύ καλού πακέτου εξοπλισμού του Agility που περιλαμβάνει στάνταρ χούφτες και ζελατίνα. Το βασικό πεδίο χρήσης είναι η πόλη αλλά δεν θα πει όχι και σε κίνηση εκτός αυτής. Ο κινητήρας του μοντέλου το ωθεί άνετα σε ταχύτητες μέχρι και τα 130+ χλμ/ώρα στο ψηφιακό κοντέρ, αν και πάνω από τα 120 ο ιμάντας παράγει ορισμένους κραδασμούς.
Αν και «νέο μέλος» στην κατηγορία, το KYMCO Agility 300 έρχεται… καλά διαβασμένο. Επικεντρώνεται στους αναβάτες που θέτουν την πρακτικότητα πάνω από τις επιδόσεις και προτείνει ένα ολοκληρωμένο, premium πακέτο με πολλά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά άνεσης. Αρτιότατο οδηγικά, μοντέρνο στην εμφάνιση και καλοφτιαγμένο, το Agility 300 έρχεται με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει και την επιλογή του Noodoe για όποιον αναβάτη το επιθυμεί. Όλα αυτά σε μια πολύ ανταγωνιστική τιμή. Με όλες αυτές τις αρετές αναδεικνύεται εύκολα, σε μία από τις κορυφαίες επιλογές για την κατηγορία του.