Με προδιαγραφές Euro 5, σχεδιαστικό οίστρο, εξοπλισμό που θα ζήλευαν μεγαλύτερες κατηγορίες, άνεση υψηλού επιπέδου και δύναμη που δεν περνάει απαρατήρητη, το νέο (από όπου και να το πιάσεις) Piaggio Beverly 300 HPE ήρθε αποφασιστικά για να συνεχίσει τη δυναστεία στην κατηγορία του!
Από την πρώτη επαφή μαζί του στην Ιταλία μας είχε δείξει θετικά δείγματα γραφής! Στη ζούγλα των Ελληνικών δρόμων επιβεβαιώθηκαν στο έπακρο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι 20 χρόνια τώρα οι Ιταλοί έχουν χαράξει το δικό τους μονοπάτι πάνω στη κατηγορία που πατάει το Beverly. Στην σύζευξη των 20ων γενεθλίων του Beverly και την υποχρέωση των προδιαγραφών Euro 5, όλη η συγκεκριμένη γκάμα της Piaggio δέχτηκε ένα ολικό redesign που της ανοίγει διάπλατα τις πόρτες να κυριαρχεί για πολλά χρόνια ακόμα! Το Beverly 300 HPE (high performance engine) είναι εδώ για να αποδεχθεί της προκλήσεις της δεκαετίας.
Test Piaggio Beverly 300 S
Δείτε το βίντεο από την αποστολή στην Ιταλία
Test Piaggio Beverly 300 S
Test Piaggio Beverly 300 S
Ο «απόλυτος άρχοντας» στα scooters 300 κυβικών!
Test Piaggio Beverly 300 S
-Η ριζική του ανανέωση το εδραίωσε στην κορυφή των ταξινομήσεων -Ολοκαίνουργιο Look, πιο ισχυρός κινητήρας από ποτέ, περισσότερος εξοπλισμός - Κοστίζει 5.490 ευρώ Πιστεύετε ότι δικαίως είναι στην κορυφή των προτιμήσεων και της αγοράς;
Στα χέρια μας ήρθε η έκδοση S, βαμμένη σε γυαλιστερό πορτοκαλί, με μαυρη σέλα και γκρί τροχούς, δεν πέρασε απαρατήρητο ούτε από αρσενικά ούτε από θηλυκά βλέμματα! Το συγκεκριμένο χρώμα κάνει το ήδη μυώδες εμπρός μέρος του Beverly, να φαίνεται ακόμα μεγαλύτερο και σε συνδυασμό με τον ολοκαίνουργιο LED προβολέα, τα LED φλας, την κυψελοειδή γρίλια και το νέο κατακόρυφο στοιχείο με V άνοιγμα σε κάνει να μην μπορείς να τραβήξεις από πάνω τα μάτια σου! Το μάτι συνεχίζει ομαλά μέσω των δυναμικών πλαϊνών τμημάτων που τονίζουν το sport χαρακτήρα του scooter και σε οδηγεί σαν φυσική ροή στο πίσω μέρος όπου τα νέα, σχεδιασμένα από την αρχή, φωτιστικά τύπου LED σώματα έχουν περίοπτη θέση και δένουν αρμονικά με τις λεπτομέρειες της κυψελοειδής γρίλιας. Ουτε η πινακίδα δεν γλύτωσε από το σχεδιαστικό οίστρο και κατέβηκε στο ύψος του τροχού. Στην ίδια redesign λογική είναι και οι νέοι τροχοί, η σέλα και το καπάκι της εξάτμισης στη δεξιά πλευρά. Το αξιοσημείωτο σε όλο αυτή την καινούργια σχεδίαση είναι ότι η Piaggio κατάφερε να διατηρήσει το ήδη υψηλό ποιοτικό επίπεδο του Beverly. Ολα τα κομμάτια δένουν και κουμπώνουν άρτια μεταξύ του, χωρίς “ανεξήγητα” τριξίματα και κενά αν και οπτικά μπορεί να σε μπερδέψουν!
Με την βαριά κληρονομιά που έχει τα τελευταία 20 χρόνια στο επίπεδο της άνεσης, το νέο Beverly είχε θέσει από την αρχή υψηλά το επίπεδο σε αυτό τον τομέα, και τον πέρασε. Η σέλα του πραγματικά είναι για σεμινάριο άνεσης και σχήματος. Δεν κουράζει καθόλου, ούτε μέσα στη πόλη με χαμηλές ταχύτητες και σταματήμα όπου το σχήματα της σε βοηθάει να ανεβοκατεβάζεις εύκολα τα πόδια σου, ούτε σε αυτοκινητόδρομους όπου το απόλυτα σωστό γέμισμα της θα σε κρατήσει ξεκούραστο για αρκετές ώρες. Σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες πλατφόρμες σε μήκος και πλάτος (μιλάει άνθρωπος που φοράει 49 νούμερο παπούτσι) η εργονομία που σου δίνει η θέση οδήγησης είναι κατάλληλη για όλα τα ύψη! Ο συνεπιβάτης πίσω θα βολευτεί κι αυτός άνετα, ανεξαρτήτου αν ο ίδιος και ο οδηγός ξεπερνάνε το 1,80 σε ύψος , θα βρεί εύκολα τις χειρολαβές και θα ανοίξει χωρίς να λερώσει τα χέρια τους τα επανασχεδιασμένα μαρσπιέ με τη φτέρνα του ποδιού του. Στο τιμόνι πλέον υπάρχει μια LCD οθόνη που θα σου δείξει ότι χρειαστείς στη διαδρομή σου μόνο με το πάτημα ενός διακόπτη και είναι ευδιάκριτη ακόμα και σε δυνατό ήλιο. Οι διακόπτες είναι ανασχεδιασμένοι ώστε να φέρνουν σε μεγαλύτερες μηχανές, ποιοτικοί, με εύκολο χειρισμό ακόμα και με γάντια αλλα σίγουρα θα χρειαστούν λίγο συνήθεια ειδικά στο θέμα του σινάλιου καθώς και στο ποίος είναι για τα φώτα και ποίος για τα φλας, αφού είναι ο ένας ακριβώς κάτω από τον άλλον. Επίσης υπάρχουν ακόμα 4 κουμπία. Το πρώτο θα συνδέσει την οθόνη του Beverly με το κινητό σου, μέσω της εφαρμογής Piaggio MIA, όπου οι δυνατότητες είναι σχεδόν απεριόριστες! Απο διαχείρηση κλήσεων μέχρι καταγραφή αποστάσεων. Η αλήθεια είναι ότι όσο το προσπαθήσαμε δεν καταφέραμε να συνδεθούν αλλά σύντομα θα το ξεψαχνίσουμε! Τα άλλα είναι για τα αλαρμ, τη σέλα και το ρεζερβουάρ. Το τελευταίο μπορείς να το ανοίξεις και μέσω του ασύρματου πομπού που βάζει σε λειτουργία και το keyless σύστημα ανάφλεξης. Ευκολα χωρίς να ψάχνεις να βρεις που έβαλες το κλειδι, αρκεί να το έχεις πάνω σου, στρίβει το περιστροφικό διακόπτη δεξία, πάτας φρένο - μίζα και όλα μπαίνουν σε λειτουργία! Μέσω του ασύρματου πομπού μπορεί να ανοίξει και το προαιρετικό top- box 52 λίτρων αλλά με τους χώρους που κρύβει το Beverly σε μας δεν έλειψε. Κάτω από την σέλα, ο φωτιζόμενος χώρος αποθήκευσης χωράει άνετα 2 κράνη Jet ή ενα full-face μαζί με άλλα αντικείμενα ή τσάντες από ψώνια μαζί με πιστολάκι και ένα ζευγάρι γόβες (οι κυριες θα το εκτιμήσουν). Το μόνο αρνητικό που συναντήσαμε ήταν η αυξημένη θερμοκρασία που παρουσιαζόταν μέσα στο χώρο αποθήκευσης μετά από συνεχόμενη χρήση. Επιπλέον χώρος υπάρχει και ντουλαπάκι της ποδιά που ανοίγει μέσω του κεντρικού διακόπτη αλλα μόνο όταν αυτος είναι στη θέση “On” ενώ εκεί θα βρείς και παροχή ρεύματος USB. Αν δεν φτάσει όλο αυτός ο χώρος, δουλειά θα πιάσει ο αρκετά ποιοτικός γάτζος στη ποδιά που μπορεί να φιλοξενήσει ένα σεβαστό βάρος! Το μόνο που μας έλειψε λίγο στους ανοιχτούς δρόμους ήταν η ζελατίνα, που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό στο Beverly 300 αλλά είναι πταίσμα μπροστά στο σύνολο.
O μονοκύλινδρος κινητήρας των 300 κυβικών αποδίδει 25,8 ίππους στις 8.000 στροφές και 2,7 kgm ροπής στις 6.250 στροφές. Αυτό μεταφράζετε σε αύξηση 23% και 16% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο!
Με το Euro 5 να χτυπάει την πόρτα στο χώρο της μοτοσυκλέτας η Piaggio προχώρησε σε πλήρη ανασχεδιασμό και εξέλιξη του κινητήρα για μια κατηγορία που ο ανταγωνισμός ιπποδύναμης είναι αμείλικτος και τα κατάφερε περίφημα. Πλέον ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 300 κυβικών αποδίδει 25,8 ίππους στις 8.000 στροφές και 2,7 kgm ροπής στις 6.250 στροφές. Αυτό μεταφράζετε σε αύξηση 23% και 16% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Για να κερδιθούν αυτές οι αυξήσεις και να συμβαδίσει ο κινητήρας με τις προδιαγραφές Euro 5 έγιναν αρκετές αλλαγές όπως όπως ανασχεδιασμένη κεφαλή και αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής, μεγαλύτερες βαλβίδες κατά 3 χιλιοστά, νέο σχήμα πιστονιού και σύστημα βαλβίδων με ράουλα αντί για «ποτηράκια» ενώ το μπεκ υψηλής πίεσης και το μπουζί ιριδίου συμβάλλουν στην καλύτερη καύση. Ο κινητήρας ελέγχεται από τον τελευταίας γενιάς εγκέφαλο MIUG4 της Magneti Marelli. Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με έλεγχο πρόσφυσης ASR που μπορεί να αποδειχτεί σωτήριο τους Ελληνικούς γυαλιστερούς δρόμους. Όσο για κατανάλωση αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος κινητήρας είναι ακόμα οικονομικότερος από τον προηγούμενο και δύσκολα θα δεις να αδειάζει το 12 λίτρων ρεζερβουάρ σε ρυθμό μεγαλύτερο των 3,3 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα ακόμα και σε μεικτή διαδρομή όπου οι ταχύτητες ανεβαίνουν.
Το Beverly φέρνει στο μπροστινό τροχό του τον μεγαλύτερο σε διάμετρο δίσκο στην κατηγορία του, 300 χιλιοστών.
Η Piaggio έχτισε το Beverly πάνω σε διπλό περιμετρικό πλαίσιο από ατσάλι, μια κατασκευή σωλήνων και πρεσαριστών κομματιών σε φιλοσοφία μοτοσυκλέτας. Η στιβαρότητα του πλαισίου και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 1540 χιλιοστών προσφέρουν μια αίσθηση σιγουριάς και σταθερότητας αλλά και ευελιξίας ανεξαρτήτως αν κινήσε μέσα στη πόλη η σε αυτοκινητόδρομο. Οι αναρτήσεις είναι μια προσφορά της Showa με ένα νέο πιρούνι 35 χιλιοστών μπροστά και δυο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση 5 θέσεων πίσω. Στο σύστημα πέδησης, η Piaggio τοποθέτησε στο Beverly ένα μπροστινό δίσκο 300 χιλιοστών διαμέτρου, το μεγαλύτερο στη κατηγορία του, σε συνδυασμό με έναν δίσκο 240 χιλιοστών στο πίσω μέρος. Ένας τελευταίας γενιάς δικάναλο ABS 10.0 της Bosch έχει αναλάβει τη σωστή διαχείριση του φρεναρίσματος των τροχών 16 και 14 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το μεταξόνιο των 1.540 χιλιοστών προσφέρει την χρυσή τομή μεταξύ σταθερότητας και ευελιξίας.
Η κατανάλωση του Ιταλικού μοντέλου δεν ξεπερνάει τα 3,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτές διαδρομές ενώ μέσα στη πόλη θα δείτε να πέφτει και κάτω από τα 2,3 λίτρα!
Μετά από 20 χρόνια επιτυχιών και πλασαρίσματος στο Top 3 της Ελληνικής αγοράς, η οδηγική αίσθηση που παίρνουμε από τα Beverly μας εκπλήσσει ευχάριστα, όπως και αυτή τη φορά. Μέσα στη πόλη ο κινητήρας των 300 κυβικών θα συμπεριφερθεί άψογα. Αν και εύστροφος την καλύτερη απόδοση θα την πάρουμε στις μεσαίες στροφές χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς. Η δύναμη των 25,8 ίππων θα το κινήσει αξιοπρεπές μέσα στη πόλη, αλλά και σε κοντινές εκτός από αυτήν.
Στην εκκίνηση με τον έλεγχο πρόσφυσης ASR ενεργοποιημένο το μοτέρ δεν ξεκινάει απότομα και επιταχύνει ομαλά χωρίς άσκοπα πατιναρίσματα. Όταν το ASR απενεργοποιηθεί εντελώς με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι, τα πράγματα γίνονται λίγο πιο απότομα τη στιγμή που θα χουφτώσεις για τα καλά το γκάζι χωρίς όμως να επηρεάζει αρνητικά το χαρακτήρα του Beverly που έχει ως κύριο γνώμονα την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Δεν είναι τυχαίο ότι ο συνδυασμός πλαισίου και τροχών θα επιτρέψουν, ακόμα και σε αρχάριο αναβάτη, λεπτομερείς χειρισμούς με μικρή ταχύτητα. Στις μετρήσεις μας το ιταλικό μοντέλο χρειάστηκε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα για να πατήσει τα 50 χλμ./ώρα ενώ σε 11,8 δευτερόλεπτα είδαμε στο κοντέρ τα 100χλμ./ώρα. Όπως προείπαμε ο κινητήρας πιάνει τη μέγιστη απόδοση του στις μεσαίες στροφές και το διαπιστώσαμε στην επιτάχυνση από 40 στα 80 χλμ./ ώρα που ολοκληρώθηκε μέσα σε 4,6 δευτερόλεπτα, ιδανικό νούμερο για ασφαλή προσπέραση μέσα στη πόλη!
Οι βελτιωμένες αναρτήσεις σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα θα είναι πιστοί στρατιώτες πάνω στην κακοτεχνία των Ελληνικών δρόμων και δεν θα δυσανασχετήσουν αν δεν βρεθούν μέσα σε καμιά τάφρο. Τα φρένα θα σε σταματήσουν τη στιγμή που θα τα χρειαστείς, αφού η δύναμη τους περισσεύει, αλλά θα χρειαστείς σίγουρα δυο δάχτυλα σε κάθε μανέτα και λίγο χρόνο για να συνηθίσεις την μέτρια αίσθηση που σου δίνουν ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες ώστε να τα αξιοποιήσεις στο έπακρο! Το ABS είναι διακριτικότατο και δεν το καταλάβαμε ούτε όταν πέσαμε σε φρένα πανικού. Σύμφωνα με τις μετρήσεις θα χρειαστείς μόλις 44,1 μέτρα για να σταματήσεις τελείως από τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα, επίδοση που το κατατάσσει στις πρώτες θέσεις στην κατηγορία του.
Το νέο τύπου LED μπροστινό φωτιστικό εκτός από την ιδιαίτερη ομορφιά που έχει είναι και αποτελεσματικό αφού θα φωτίσει αξιοπρεπώς οποιαδήποτε νυχτερινή διαδρομή με καλό φάσμα διασποράς και απόστασης χωρίς να σου αφήσει τυφλά σημεία ακόμα και σε κακοφωτισμένο δρόμο! Στην ίδια λογική και τα πίσω φωτιστικά σώματα όπου θα φωτίζουν ιδιαίτερα στο πάτημα των φρένων προειδοποιώντας τους πίσω επαρκώς για μην υπάρξουν δυσάρεστες καταστάσεις.
Το νέο Beverly 300 HPE ήρθε για να συνεχίσει την δυναστεία της Piaggio στην συγκεκριμένη κατηγορία. Ιδανικό για μέσα στη πόλη, με κινητήρα που θα σου δώσει τον καλύτερο του εαυτό τη στιγμή που το χρειάζεσαι, υψηλή ποιότητα κύλισης, κορυφαίο επίπεδο άνεση, χαμηλή κατανάλωση και υπερεπαρκής χώρους θα σε κερδίσει από την πρώτη στιγμή. Ο καινούργιος σχεδιασμός του σε συνδυσαμό με όλα τα παραπάνω του δίνουν όλα τα φόντα να κυριαρχήσει για πολλά χρόνια ακόμα και να είναι ο ηγέτης που όλοι ακολουθούν!