Θα αποτρέψουν τους παραβάτες οι νέες ποινές για το κόκκινο;

Θα αποτρέψουν τους παραβάτες οι νέες ποινές για το κόκκινο;

- 700 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος για 60 μέρες και 9 βαθμοί ποινής.
-Αν σε πιάσουν 3 φορές σε 5 χρόνια έχεις αφαίρεση διπλώματος για 5 έτη.
- Η πρόκληση θανάτου από παραβίαση κόκκινου αποκτά κακουργηματικό χαρακτήρα.
- Το δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει μέχρι και ισόβια για την πρόκληση πολύνεκρου ατυχήματος

700 ευρώ πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος για 60 μέρες και 9 βαθμοί ποινής

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι σαν χώρα αντιμετωπίζουμε ένα σοβαρότατο πρόβλημα οδηγικής παιδείας. Και δυστυχώς τα στατιστικά της τροχαίας με τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι η θλιβερή απόδειξη της παραπάνω δήλωσης, χρονιά με τη χρονιά. Ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό είναι η αυστηροποίηση των ποινών για τις πιο σοβαρές παραβάσεις, μεταξύ των οποίων είναι και η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Το “κόκκινο” ευθύνεται για πολλά τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος και έτσι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει άμεση αφαίρεση του διπλώματος του παραβάτη για 60 μέρες με τη βεβαίωση της παράβασης, διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και 9 βαθμούς ποινής στο ΣΕΣΟ (Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών). Υπενθυμίζουμε ότι με βάση το συγκεκριμένο σύστημα το δίπλωμα αφαιρείται μετά τη συγκέντρωση 25 πόντων και οι παραβάσεις “παραγράφονται” τέσσερα χρόνια μετά την τέλεσή τους.  

Αν σε πιάσουν 3 φορές σε 5 χρόνια έχεις αφαίρεση διπλώματος για 5 έτη

Το σύστημα που προαναφέρθηκε μπορεί να οδηγήσει και σε αφαίρεση διπλώματος πριν τους 25 πόντους, αν υποπέσεις στο ίδιο σοβαρό παράπτωμα (όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη) μέσα σε ένα χρόνο. Στην ίδια λογική κινείται και ο νέος KOK, καθώς αν κάποιος οδηγός πιαστεί 3 φορές μέσα σε μια πενταετία για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη θα αντιμετωπίζει μια αυστηρότερη ποινή, την αφαίρεση του διπλώματός του για 5 χρόνια και την ανάγκη επανεκπαίδευσης και επανεξέτασης για να βγάλει το νέο του δίπλωμα.  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η πρόκληση θανάτου από παραβίαση κόκκινου αποκτά κακουργηματικό χαρακτήρα

Ίσως όμως η πιο σημαντική αλλαγή - και αυτή που εκφράζει πλήρως το “πνεύμα του νόμου” και δείχνει την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσουν οι νομοθέτες στο μέλλον - είναι η αλλαγή της αντιμετώπισης των συνεπειών ενός τροχαίου που προκλήθηκε από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Ειδικά όταν λόγω αυτής υπάρχει θανατηφόρος τραυματισμός άλλου ανθρώπου. Μέχρι τώρα, μια τέτοια περίπτωση αντιμετωπιζόταν ως φόνος εξ` αμελείας, κάτι που σημαίνει ότι είχε και χαμηλότερη ποινή. Με τον νέο ΚΟΚ αποκτά κακουργηματικό χαρακτήρα και τιμωρείται με ποινή κάθειρξης (όπως ονομάζεται η φυλάκιση στα κακουργήματα) τουλάχιστον 10 ετών. Και θα πει κανείς ότι αυτό είναι απόλυτα λογικό. Όταν συνεχώς οδηγείς περνώντας κόκκινα και κάποια στιγμή γίνει η “στραβή”, πως μπορεί κάποιος να υποστηρίξει ότι αυτό είναι αμέλεια; Όλοι ξέρουμε τι μπορεί να προκληθεί από αυτό και πόσο σοβαρές μπορεί να είναι οι συνέπειες οπότε δεν υπάρχει καμία αμέλεια. Είναι επιλογή.  

Το δικαστήριο μπορεί να επιβάλλει μέχρι και ισόβια για την πρόκληση πολύνεκρου ατυχήματος

Αυτή η “αλλαγή κατηγορίας” σε αυτές τις παραβάσεις δίνει επίσης τη δυνατότητα στο δικαστήριο να επιβάλλει ποινές ανάλογα με την σοβαρότητα των συνεπειών. Και ενώ φυσικά πάντα ένας θάνατος είναι σοβαρός και αποτελεί ένα τραγικό γεγονός, δυστυχώς έχουμε γίνει πολλές φορές μάρτυρες τροχαίων τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα των θάνατο περισσότερων ανθρώπων. Δεν μπορούμε φυσικά να βάλουμε τιμή στην ανθρώπινη ζωή, όμως τώρα το δικαστήριο θα μπορεί να μεγαλώσει την ελάχιστη ποινή των 10 ετών που αναφέρθηκε στην προηγούμενη παράγραφο και να φτάσει μέχρι και τα ισόβια, αν η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη προκάλεσε πολύνεκρο ατύχημα!