Το Ninja ZX-6R στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SSP

Το Ninja ZX-6R στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SSP

Η Kawasaki αποκτά την πιστοποίηση SSP της "αναβαθμισμένης" ZX-6R
Δικύλινδροι – Τρικύλινδροι κινητήρες αντικαθιστούν τους πολύστροφους 4κυλινδρους κινητήρες που ξέραμε
Από το 2025 η Kawasaki θα αγωνιστεί με τη Ninja ZX-6R
Μια νέα εποχή για την Kawasaki Racing

Η Kawasaki αποκτά την πιστοποίηση SSP της

Μετά από πάνω από 20 χρόνια συνύπαρξης του αγωνιστικού κινητήρα των 636cc και του κινητήρα παραγωγής των 599cc, η Kawasaki αποκτά την πιστοποίηση SSP της "αναβαθμισμένης" ZX-6R. Μια ιστορία που λέει πολλά για τις μεταβαλλόμενες εποχές  του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Κάποτε, οι κανονισμοί του SBK ήταν πολύ αυστηροί, αλλά τώρα τα γεγονότα δείχνουν ότι έχουν γίνει πιο ελαστικοί, τουλάχιστον στην κατηγορία Supersport . Η κατηγορία της Sport Production, όπου κάποτε η χωρητικότητα των κινητήρων ήταν το Α και το Ω, υπήρχαν σχεδόν μόνο τετρακύλινδρες  και 599 cc μοτοσυκλέτες . Διαγωνίζονταν ίσως για να δουν ποια θα φτάσει πιο ψηλά το κόφτη της μηχανής , όπως στην περίπτωση της Yamaha YZF-R6 όπου έβλεπε το κόκκινο των στροφών στις 20.000 rpm.
 

Δικύλινδροι – Τρικύλινδροι κινητήρες αντικαθιστούν τους πολύστροφους 4κυλινδρους κινητήρες που ξέραμε.

Μετά ήρθαν οι δικύλινδροι και τρικύλινδροι κινητήρες, ενώ οι σπορ μοτοσυκλέτες άρχισαν όλο και περισσότερο να απομακρύνονται από το επίκεντρο της αγοράς, όμως οι μοτοσυκλέτες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SSP παρέμεναν οι ίδιες: Honda CBR 600RR, Yamaha YZF-R6 και Kawasaki Ninja ZX-6R. Λόγω των όλο και πιο αυστηρών περιορισμών στις εκπομπές ρύπων, για να διατηρηθούν οι ίδιες επιδόσεις είναι απαραίτητη η αύξηση των κυβικών εκατοστών – και αυτό ακριβώς έκανε η Kawasaki, ανεβάζοντας τα κυβικά της Ninja στα 636cc μέσω της αύξησης τόσο της διαδρομής του εμβόλου όσο και της διαμέτρου του κυλίνδρου.Όμως, μια τέτοια μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε (με τους παλιούς, πιο αρτηριοσκληρωτικούς κανονισμούς της SSP) να πάρει έγκριση για να αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Από το 2025 η Kawasaki θα αγωνιστεί με τη Ninja ZX-6R

Για να συνεχίσει να αγωνίζεται στο SSP, όπου η Kawasaki ήταν επίσης ο υπερασπιστής του τίτλου με τον Andrew Pitt, το ZX-6RR διατηρήθηκε στην παραγωγή και έγινε πιο ισχυρή σε αποδόσεις και καλύτερα εξοπλισμένη σε αναρτήσεις και φρένα. Η Ducati έκανε την ίδια επιλογή με το μοντέλο Panigale V4, που παράγεται τόσο στην έκδοση 1,103 cc, έκδοση "δρόμου",  όσο και στην αγωνιστική έκδοση 998 cc (Panigale V4 R). Μια επιλογή που δεν επηρέασε την ανταγωνιστικότητα της Ninja, η οποία με τον Kenan Sofuoglu κέρδισε τους τίτλους SSP το 2012, 2015 και 2016. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει και στην κατηγορία αγωνίζονται οι Ducati Panigale V2, η Triumph με τον τρικύλινδρο των 765cc, μια MV Agusta 800cc και μια QJMOTOR. Παραμένει μια σχετικά ισορροπημένη κατηγορία, αλλά δεν υπήρχε πια ανάγκη να διατηρούνται δύο διαφορετικοί κινητήρες στην παραγωγή, έτσι η Kawasaki έχει αποκτήσει άδεια να αγωνιστεί με τη Ninja ZX-6R με κινητήρα 636 από το 2025, με προδιαγραφές που θα συμφωνηθούν με την Ομοσπονδία.
 

Μια νέα εποχή για την Kawasaki Racing

Δεδομένων των μεγαλύτερων δυνατοτήτων του κινητήρα 636, αυτή είναι σίγουρα μια καλή είδηση για την ομάδα της Kawasaki Racing που αγωνίζεται με τον Τούρκο αναβάτη Can Oncu, τον Δανό Simon Jespersen και τον Ιάπωνα Hikari Okubo. Η εταιρεία από το Akashi είναι σίγουρα σε φάση μεγάλης δημιουργικότητας, και αυτό είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι μιας ενδιαφέρουσας ιστορίας.