Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
  • Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
  • Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
  • Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha
  • Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha

Το σύστημα ψύξης των μπαταριών της ηλεκτρικής Supersport της Yamaha

Υπερθέρμανση των μπαταριών: Βασικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση
Με παραδοσιακή αλυσίδα η τελική μετάδοση
Νέα πατέντα που αφορά το υδρόψυκτο σύστημα της μπαταρίας

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

Πόσο μπορεί να απέχουμε από ένα πρωτότυπο;

Οι μπαταρίες είναι ένα από τα κυριότερα στοιχεία των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών, η επιτυχία των οποίων θα βασιστεί περισσότερο στην ικανότητα των εταιρειών να τις εξελίξουν τεχνολογικά ώστε να είναι πιο αποδοτικές και να έχουν μικρότερο όγκο. Εκτός όμως από τον όγκο και το βάρος τους, μία πρόκληση ακόμα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες είναι η ψύξη τους. Ειδικά σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων, οι μπαταρίες θερμαίνονται πολύ γρήγορα και η Yamaha με τα νέα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που έχει καταθέσει, τα οποία αφορούν νέα συστήματα ψύξης για διάφορες μπαταρίες, υπαινίσσεται ότι κάποιο από αυτά θα χρησιμοποιηθεί και στο νέο ηλεκτρικό Supersport που αναπτύσσει.

Η μπαταρία, απεικονίζεται στην πατέντα να αποτελεί εν μέρει δομικό στοιχείο της μοτοσυκλέτας, αυξάνοντας την ακαμψία της σε συνδυασμό με το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δύο δοκών. Σε αυτό τοποθετούνται πλάκες αλουμινίου που λειτουργούν ως βάσεις στήριξης για τον κινητήρα και το ψαλίδι. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων και στέλνει την δύναμη στον πίσω τροχό με παραδοσιακή αλυσίδα.
Η πατέντα επικεντρώνεται στο σύστημα ψύξης των μπαταριών: Υπάρχουν οριζόντια τοποθετημένες πλάκες ψύξης από τις οποίες η θερμότητα μεταφέρεται μέσω υγρού. Οι πλάκες σχηματίζουν διπλά “H” με το πλαίσιο και απομακρύνουν την θερμότητα από τις 8 κυψέλες της μπαταρίας. Η Yamaha αναφέρει πως τα ξεχωριστά τμήματα μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν αλλά η μπαταρία ολόκληρη είναι πιο δύσκολο να αφαιρεθεί από το πλαίσιο.


Το σύστημα της Yamaha ψύχει τις μπαταρίες στους πόλους, κάτι που υποδεικνύει ότι το επίπεδο κατανάλωσης ενέργειας θα είναι υψηλό, άλλωστε μιλάμε για μία supersport μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων. Το μέγεθος της μπαταρίας μαρτυρά πως θα έχει χωρητικότητα περίπου 200kWh, ενώ παρά το γεγονός ότι το μοντέλο φαίνεται πολύ ανεπτυγμένο τεχνολογικά στο σύνολο, αποκτά ένα πολύ λιτό σύστημα στο πίσω αμορτισέρ. Το ψαλίδι δεν φέρει μοχλικό και συνδέεται κατευθείαν με το πλαίσιο, κάτι που ίσως επιλέχθηκε για να μειωθεί το κόστος παραγωγής του μοντέλου.