Triumph Bonneville: Μια ιστορία 65 χρόνων
- Φτιάχτηκε ως αναμνηστική για ένα ρεκόρ ταχύτητας.
- Κατέκτησε την αμερικανική αγορά τη δεκαετία του `70.
- Έγινε σύμβολο μέσω του Hollywood και των Rock Star.
- Επανήλθε στην παραγωγή το 2001 και συνεχίζει έκτοτε.
Σχεδιάστηκε ως αναμνηστική για ένα ρεκόρ ταχύτητας
Tα πεδία άλατος Bonneville στη Γιούτα είναι το απομεινάρι ενός σώματος νερού (της λίμνης Bonneville) που υπήρχε εκεί κατά την πλειστόκαινη εποχή (περίπου 2 εκατομμύρια χρόνια πριν). Σε εμάς φυσικά είναι γνωστή λόγω των ρεκόρ ταχύτητας που έχουν πραγματοποιηθεί εκεί – και ειδικά το ρεκόρ του Νεοζηλανδού Burt Monro με μια Indian Scout της δεκαετίας του 1920, με την ιστορία του να έχει μεταφερθεί και στη μεγάλη οθόνη (WorldΆs Fastest Indian).
Ένα πρωινό του Σεπτεμβρίου του 1956 ο Johny Allen κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας μοτοσυκλέτας (έφτασε τα 345 χλμ./ώρα!), χρησιμοποιώντας σαν βάση έναν κινητήρα της .
Η βρετανική εταιρεία αποφάσισε να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα για να «γιορτάσει» αυτό το κατόρθωμα και έτσι η Bonneville γεννήθηκε το 1959 στο Meriden της Αγγλίας.
Είχε εξοπλιστεί με έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 650cc και – σύμφωνα με την Triumph – έφτανε τα 193 χλμ./ώρα. Τα περιοδικά της εποχής που την δοκίμασαν κατάφεραν να φτάσουν τα 173 χλμ./ώρα, τα οποία ήταν λιγότερα από αυτά που ανακοίνωνε η , όμως για την εποχή ήταν ΠΟΛΛΑ και ίσως ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα που μπορούσε κανείς να αγοράσει τότε.
Κατέκτησε την αμερικανική αγορά τη δεκαετία του `60
Μόλις δύο χρόνια αργότερα (το 1961) ο Steve McQueen (ή για να είμαστε πιο σωστοί ο κασκαντέρ του, Bud Elkins) χρησιμοποίησε μια Triumph TR6 για να πηδήξει πάνω από τον φράκτη της φυλακής στην ταινία “The Great Escape”. Αυτό έδωσε μια μεγάλη πνοή στην εικόνα της Triumph στην αμερικανική αγορά και σύντομα τα μοντέλα της άρχισαν να γράφουν δυνατά νούμερα στις ταξινομήσεις. Ένα από τα μοντέλα – πολιορκητικοί κριοί σε αυτό το μοτοσυκλετιστικό “British Invasion” (που έλαβε χώρα ταυτόχρονα με το μουσικό British Invasion) ήταν και η Bonneville. Μια ταχύτατη μοτοσυκλέτα με αμερικάνικο όνομα ήταν αναμενόμενο ότι θα πήγαινε καλά στην αμερικανική αγορά. Όμως η Bonneville ξεπέρασε κάθε προσδοκία όταν στα τέλη της δεκαετίας του `60 είχε μερίδιο αγοράς άνω του 50% στην πολύ σημαντική κατηγορία πάνω των 500cc!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Έγινε σύμβολο μέσω του Hollywood και των Rock Star
Πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτή την επιτυχία έπαιξε και η προβολή της μοτοσυκλέτας από τα κορυφαία Pop Icons της εποχής. Ήδη προηγούμενα μοντέλα είχαν εμφανιστεί στα χέρια ανθρώπων όπως ο James Dean, ενώ η Bonneville έκανε την εμφάνισή της και στην ταινία του 1968 CooganΆs Bluff (Το δίκιο σου το παίρνεις με αίμα) με τον Clint Eastwood. Ίσως όμως η πιο σημαντική «περσόνα» που χρησιμοποίησε τέτοια μοτοσυκλέτα να ήταν ο Elvis Presley, ο οποίος μάλιστα ήταν τόσο ενθουσιασμένος που παρήγγειλε επτά συνολικά Bonneville, για αυτόν και τους φίλους του, τα μέλη του «Memphis Mafia». Όλα όμως τα ωραία κάποτε τελειώνουν και η Triumph είδε τη δεκαετία του `70 την επιρροή της στην Αμερική (αλλά και παγκοσμίως) να πέφτει, καθώς οι νεοφερμένοι Ιάπωνες κατασκευαστές αποκτούσαν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο με τις «φρέσκιες» μοτοσυκλέτες τους.
Επανήλθε στην παραγωγή το 2001 και συνεχίζει έκτοτε
Όταν οι εργάτες της Triumph ανέλαβαν την παραγωγή στο εργοστάσιο του Meriden, η Bonneville ήταν μια από τις δύο μοτοσυκλέτες που κατασκεύαζαν, όμως το όλο εγχείρημα κατέρρευσε το 1983. Ευτυχώς η Triumph σώθηκε από τον John Bloor, ο οποίος ξαναέβαλε την Bonneville σε μια βραχύβια παραγωγή από το 1985 μέχρι το 1988. Μετά τα χρόνια πέρασαν και η Bonneville παρέμενε εμβληματική μεν, εκτός παραγωγής δε. Όλα αυτά μέχρι το 2001, όταν η Triumph την επανέφερε στην παραγωγή ως Bonneville 800 τον Σεπτέμβριο. Έκτοτε αυτή η μοτοσυκλέτα – θρύλος βρίσκεται συνεχόμενα σε παραγωγή και με διάφορες εκδόσεις, η τελευταία εκ των οποίων μάλιστα είναι αφιερωμένη στον Elvis Presley και όπως όλα δείχνουν θα μας συντροφεύει για πολλά χρόνια ακόμα μια Bonneville.