Συνδυάζοντας το παρελθόν με τη νέα τεχνολογία, το XSR 125 αποτελεί μια στυλάτη και ποιοτική πρόταση για αυτούς που δεν θέλουν απλώς ένα εργαλείο καθημερινής μετακίνησης, αλλά μια πραγματική μοτοσυκλέτα.
Με τη ζήτηση για μοτοσυκλέτες 125 κυβικών να μεγαλώνει διαρκώς στον παγκόσμιο χάρτη όπως και στη χώρα μας, ειδικά μετά την εξίσωση των διπλωμάτων A1 και Β κατηγορίας, η Yamaha θέλησε να επεκτείνει ακόμη περισσότερο την γκάμα της, γνωρίζοντας ότι τώρα περισσότερο από ποτέ, μια μικρή μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι το εισιτήριο για να μεταπηδήσεις από τους τέσσερις στους δύο τροχούς. Γνωρίζοντας επίσης ότι το κοινό του διπλώματος Α1 δεν αποτελείται πλέον μόνο από πιτσιρικάδες που εντυπωσιάζονται από σπορ γραμμές και φουτουριστικά σχήματα, επέλεξε να παρουσιάσει στο Αμστερνταμ το νεότερο μέλος της οικογένειας XSR, φέρνοντας έτσι τα γνώριμα χαρακτηριστικά Faster Sons δίπλα στα πιο επιθετικά MT-125 και R125.
Το Racer Pack αλλάζει τη μορφή του XSR μετατρέποντάς το εύκολα σε Café Racer.
Είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι τα νεορετρό μοντέλα δεν είναι απλά μια μόδα όπως πολλοί φαντάζονταν, αφού αποτελούν βασικό κομμάτι της βιομηχανίας. Έχουν καθιερωθεί έχοντας το δικό τους απαιτητικό κοινό, οπότε ο ρόλος του XSR 125 δεν ήταν μόνο η κάλυψη των βασικών αναγκών και της απλής μετακίνησης. Έπρεπε να μεταφέρει το πάθος του παρελθόντος στα σημερινά δεδομένα και για να το επιτύχει αυτό ¨χτίστηκε¨ σε μια σύγχρονη πλατφόρμα με ποιοτικά περιφερειακά, υιοθετώντας όμως στοιχεία από εμβληματικές μοτοσυκλέτες όπως τo YA-1, αλλά και από τα μεγαλύτερα XSR.
Όπως και ο μπροστινός προβολέας έτσι και το Led φωτιστικό στο πίσω μέρος έχει το χαρακτηριστικό στρογγυλό σχήμα.
Ο βασικότερος λόγος που τα νεορετρό είναι τόσο δημοφιλή είναι σίγουρα αυτός της εμφάνισης και το XSR 125 δεν εξαιρείται από τον κανόνα. Χαρακτηρίζεται από το εκλεπτυσμένο casual στυλ, συνδυάζοντας περίτεχνα τις κλασσικές γραμμές με μοντέρνες λεπτομέρειες, όπως άλλωστε κάθε μοντέλο της οικογένειας XSR. Έτσι το χαρακτηριστικό ρεζερβουάρ σε σχήμα δάκρυ, η ίσια σέλα και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα (Led) τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος δεν θα μπορούσαν να λείπουν, παρότι το νέο XSR δανείζεται τα περισσότερα μηχανικά μέρη από το MT-125 ώστε να θυμίζει κλασικό στην όψη και μόνο. Κοιτάζοντάς το βλέπεις μια μοτοσυκλέτα και όχι ένα μικρό μοτοσυκλετάκι αφού οι διαστάσεις του ξεφεύγουν από τα δεδομένα της κατηγορίας.
Όπως και ο μπροστινός προβολέας έτσι και το Led φωτιστικό στο πίσω μέρος έχει το χαρακτηριστικό στρογγυλό σχήμα.
Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα κατασκευής αλλά και για το γενικό φινίρισμα που αποπνέει μια αύρα πολυτέλειας, με πολλές όμορφες λεπτομέρειες όπως το κάλυμμα της σέλας, το τελικό της εξάτμισης ή τα αλουμινένια τμήματα στο μπροστινό φτερό, στις βάσεις του προβολέα και στο υποπλαίσιο. Με τρεις διαθέσιμους χρωματισμούς (κόκκινο, κίτρινο, μαύρο) αλλά και δυνατότητα επιπλέον διαμόρφωσης σαν γνήσιο τέκνο της οικογένειας Faster Sons χάρη στα πακέτα racer pack και street pack, το XSR 125 έχει όλα τα φόντα για να εντυπωσιάσει τους στιλάτους αναβάτες, ανεξαρτήτου ηλικίας και φύλλου.
Η ποιοτική σέλα δεν είναι μονό όμορφη, αφού μπορεί να φιλοξενήσει αναβάτες κάθε αναστήματος.
Όπως προαναφέραμε, εκ πρώτης όψης δίνει αίσθηση μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας, κάτι που διαπιστώνεις και όταν κάτσεις στη σέλα του, αφού είναι φιλόξενη για αναβάτες κάθε αναστήματος. Το μόνο που μαρτυρά ότι βρίσκεσαι πάνω σε μοτοσυκλέτα 125 κυβικών είναι το ελάχιστο βάρος (140 κιλά πλήρες) και η ευκολία με την οποία τα πόδια σου πατούν στο έδαφος, παρότι η σέλα βρίσκεται σε ύψος 815χιλ. Υπεύθυνος φυσικά για αυτό είναι ο μονοκύλινδρος κινητήρας και οι μικρές του διαστάσεις που επιτρέπουν στενή σιλουέτα στο κάτω μέρος.
Το ψηφιακό όργανο ταιριάζει απόλυτα στη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας παρέχοντας κάθε πληροφορία που θα χρειαστείς. Μοναδικό του μειονέκτημα, οι αντανακλάσεις.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά όρθια και το τιμόνι όσο φαρδύ χρειάζεται ώστε τα χέρια να έρχονται σε φυσική στάση, προσφέροντας ένα πιο άνετο εργονομικό τρίγωνο σε σχέση με το MT-125. Μετά από 150 χλμ διαδρομής στους δρόμους του Αμστερνταμ δεν είχαμε κανένα παράπονο από τον τομέα της άνεσης, αποδεικνύοντας ότι η μοτοσυκλέτα είναι ιδανική για τις αστικές μετακινήσεις, ακόμη και εάν αυτές διαρκούν περισσότερο από το συνηθισμένο. Παράλληλα ο χώρος για τον συνεπιβάτη δεν είναι αμελητέος ειδικά εάν αναλογιστείς τα δεδομένα της κατηγορίας.
Για να συμβαδίζει με τη σχεδίαση της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια στρογγυλή LCD οθόνη με χρωμιωμένο στεφάνι, η οποία εκτός από τις βασικές ενδείξεις παρέχει 2 μερικούς χιλιομετρητές, κατανάλωση, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, μέση ταχύτητα, ρολόι αλλά και ένδειξη για το VVA. Διαθέτει μαύρο φόντο με λευκά ψηφία και ρυθμιζόμενη φωτεινότητα, όμως υποφέρει από αντανακλάσεις που ορισμένες φορές δυσκολεύουν την ανάγνωσή της.
Γλυκός σε λειτουργία και ιδιαίτερα ελαστικός, ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά τη μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύ για το δίπλωμα Α1.
Το μικρό XSR είναι το πρώτο της οικογένειας που μπήκε στον χορό των προδιαγραφών Euro5, αφού ο κινητήρας του βασίζεται σε αυτόν του ΜΤ-125. To υγρόψυκτο σύνολο των 125 κυβικών αποδίδει 14,8 ίππους στις 10.000 σ.α.λ, δηλαδή τη μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύ για το δίπλωμα Α1, όμως δεν είναι το απόλυτο νούμερο που το κάνει να ξεχωρίζει. Συναντάμε αρκετά τεχνολογικά καλούδια που δεν συνηθίζονται στην κατηγορία, με σημαντικότερο φυσικά το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVA). Από τα δύο έκκεντρα που βρίσκονται στον εκκεντροφόρο, το ένα είναι «ήπιο» και το άλλο «άγριο» ώστε η λειτουργία των 4 βαλβίδων να μεταβάλλεται σε δύο διαφορετικά προφίλ. Η αλλαγή από το ένα προφίλ στο άλλο γίνεται με ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό στις 7.400 σ.α.λ για ελαστικότητα και ροπή στο χαμηλομεσαίο φάσμα αλλά και μέγιστη ισχύ στα ψηλά.
Ο κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό για τη διαχείριση του καυσίμου, με τις απαραίτητες αλλαγές στην χαρτογράφηση και την εξάτμιση για τον περιορισμό των ρύπων αλλά και της κατανάλωσης που δεν ξεπέρασε τα 3λίτρα/100χλμ. Όπως και στο ΜΤ-125 συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο και συμπλέκτη ολίσθησης, με σκοπό και στο θέμα της τεχνολογίας να μην ζηλεύει τίποτα από τα μεγαλύτερα αδέλφια του.
Το μπροστινό φρένο έχει σπογγώδη αίσθηση, όμως δεν υστερεί σε δύναμη.
Ακόμη ένας τομέας που το XSR 125 θυμίζει μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες είναι αυτός του πλαισίου, αφού όπως και στο ΜΤ-125 συναντάμε ένα ατσάλινο Deltabox δύο δοκών, το οποίο ίσως ξενίζει μερικούς σε σχέση με το υπόλοιπο look της μοτοσυκλέτας, στην πράξη όμως αποδεικνύεται σωστή επιλογή όπως θα δούμε και παρακάτω. Όμοιο με του ΜΤ-125 είναι και το ασύμμετρο αλουμινένιο ψαλίδι, όχι όμως και το ατσάλινο υποπλαίσιο το οποίο έπρεπε να συμβαδίζει με το χαμηλότερο πίσω μέρος του XSR.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την ΚΥΒ και αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 37χιλ και μονό αμορτισέρ που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου, ενώ υπεύθυνος για την πέδηση είναι ένας δίσκος 267χιλ με διπίστονη δαγκάνα στο μπροστινό, ένας δίσκος 220χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα στο πίσω μέρος και φυσικά το ABS. Οι αλουμινένιες ζάντες έχουν διάμετρο 17 ιντσών, διαθέτουν 10 ακτίνες και εφοδιάζονται με ελαστικά τύπου block Pattern της IRC ώστε να ταιριάζουν και αισθητικά με το υπόλοιπο σύνολο.
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και οι ομοιότητες με το ΜΤ-125 σε προδιαθέτουν θετικά πριν οδηγήσεις το νέο XSR 125 και αυτό είναι κάτι που χρειάζεσαι όταν έχεις απέναντί σου τον καιρό της Ολλανδίας και τον ήλιο να παίζει ασταμάτητο κρυφτό με τη βροχή... Ξεκινώντας λοιπόν από το κέντρο της πόλης, διαπιστώνεις γρήγορα ότι δεν χρειάζονται πολλά κυβικά για να χαρακτηριστεί μια μοτοσυκλέτα ¨προσεγμένη¨. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα συνοδεύεται με έναν πανάλαφρο συμπλέκτη που σε συνδυασμό με το μικρό βάρος κάνουν τη μοτοσυκλέτα ευκολοδήγητη για οποιονδήποτε αναβάτη, ανεξάρτητα αν ξεκινά τώρα τα πρώτα του βήματα στο χώρο. Το κοντό μεταξόνιο χαρίζει μεγάλη ευελιξία και το κόψιμο του τιμονιού διευκολύνει τις επιτόπιες μανούβρες χωρίς το πλάτος του να ενοχλεί.
Τα κοινά στοιχεία με το ΜΤ-125 κάνουν το XSR απολαυστικό στις στροφές.
Οι 15 ίπποι της Α1 κατηγορίας μπορεί να μην εντυπωσιάζουν στο άκουσμά τους, αρκούν όμως για να κινηθείς αξιοπρεπώς σε ταχύτητες πόλης και το XSR το αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο. Ο κινητήρας του είναι αρκετά ελαστικός αφού δεν δυσανασχετεί σε καμία περίπτωση, ακόμη και αν ανοίξεις το γκάζι με μια ταχύτητα πάνω. Θα επιταχύνει ομαλά μέχρι τις 7.400 σ.α.λ που ενεργοποιείται το VVA και θα συνεχίζει σταθερά μέχρι τον κόφτη χωρίς να διαμαρτύρεται όταν εσύ κινείσαι όλη μέρα στο κόκκινο φάσμα των στροφών.
Οι κραδασμοί που πολλές φορές χαρακτηρίζουν τα μονοκύλινδρα ακόμη και στα ¨μικρά¨ κυβικά δεν γίνονται αισθητοί στην περίπτωση του XSR, προσθέτοντας έτσι σημαντικούς πόντους στην ποιότητα κύλισης, με αποτέλεσμα να απολαμβάνεις τις βόλτες στο αστικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό. Κινείται άνετα με ταχύτητες 80-90χλμ/ώρα, ενώ το νεορετρό του στυλ κρύβει περίτεχνα τα κοινά γονίδια με το MT που κάνουν και το XSR ένα διασκεδαστικό παιχνίδι στις στροφές. Τα ελαστικά της IRC δεν άφησαν κανένα περιθώριο για παράπονα τουλάχιστον στους εκπληκτικούς δρόμους του Αμστερνταμ, αφού ακόμη και στο βρεγμένο οδόστρωμα ενέπνεαν εμπιστοσύνη, ενώ τα φρένα έχουν αρκετή δύναμη για να επιβραδύνουν εύκολα τη μοτοσυκλέτα, παρά τη σπογγώδη αίσθηση του μπροστινού.
Το σύνολο ολοκληρώνει ο συνδυασμός πλαισίου αναρτήσεων ο οποίος λειτουργεί υποδειγματικά χωρίς να υποσκελίζει την άνεση, κάτι που θα εκτιμήσεις ακόμη και αν δεν είσαι fan της σπορ οδήγησης, υπενθυμίζοντάς σου ότι το νέο XSR παρά τον μικρό του κυβισμό είναι μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα σε όλους τους τομείς.
Κομψό, κλασσικό αλλά και σύγχρονο μαζί, το XSR 125 είναι γνήσιο τέκνο της οικογένειας Faster Sons.
Έχοντας σαν μεγάλα ατού το μοναδικό του στυλ αλλά και την ποιότητα, το XSR 125 ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την γκάμα της Yamaha στην Α1. Η τιμή του θα κυμαίνεται στο άνω άκρο της κατηγορίας, όπως όμως και τα χαρακτηριστικά του καθώς αυτά διαμορφώνουν μια πρόταση που αξίζει να δεις αν θέλεις να ξεχωρίζεις στο αστικό τοπίο και όχι μόνο.