net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
2009 Triumph Daytona 675
Τριπλή απόλαυση
Διαβάστηκε από 5296 αναγνώστες
Στην τεχνική πίστα της Cartagena στη Νότια Ισπανία έγινε η παρουσίαση της ανανεωμένης έκδοσης της Daytona 675 από την Triumph. Πρόκειται για μία ιστορική στιγμή, καθώς η Triumph, ως η μόνη ευρωπαϊκή κατασκευάστρια, τα βάζει με τους μεγάλους τετρακύλινδρους ανταγωνιστές της!
Θα χαρακτήριζα αυτή την παρουσίαση όχι τόσο σημαντική, για το μόνο λόγο πως πρόκειται για μία επιεικώς μικρή αλλαγή όσον αφορά στο αναβαθμισμένο μοντέλο της Triumph. Σαφώς όμως μία τέτοια επίσκεψη στην πίστα, με αυτή τη μοτοσικλέτα, δεν θα χαρακτηριζόταν ασήμαντη! Φυσικά, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε και ως ιστορικό γεγονός το ότι πλέον η εταιρεία, με τη νέα Daytona 675, εδραιώνεται στον προσοδοφόρο και ανταγωνιστικό τομέα των supersport. Η 675 είναι μία από τις πιο προσιτές μοτοσικλέτες δρόμου που υπάρχουν.
Συνεχίζω να το αναφέρω, αλλά πιστεύω πως αξίζει τον κόπο κάθε φορά. Η Triumph πέρασε από πολλά κύματα αφότου παρουσίασε την TT600 και ύστερα την Daytona 600/675, για να φτάσει επιτέλους στην Daytona 675 Triple που οδηγήσαμε. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι η 675 σημειώνει πλέον αυτή την επιτυχία στις μέρες μας.
Οι αλλαγές…
Ας δούμε τι άλλαξε (από το 2006) στην έκδοση του 2009… Ελαφρύτερο, γρηγορότερο και με περισσότερο στιλ, ήταν οι στόχοι των ανθρώπων της Triumph. Πρώτα απ’ όλα, το μοντέλο του ’09 έχει μεγαλύτερη τελική, αλλά και περισσότερες στροφές για να μπορεί κάποιος να «παίξει». Η επανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή και η τροποποιημένη εξάτμιση έχουν αυξήσει τη μέγιστη δύναμη από 125 σε 128 ίππους. Δεν χάνεται όμως τίποτα σε ό,τι αφορά τη ροπή -για την ακρίβεια η Daytona 675 κερδίζει κάτι λίγο- έχοντας ως αποτέλεσμα μία ομαλότερη καμπύλη. Το «ταβάνι» των στροφών ανέβηκε από τις 13.500 στις 13.900 σ.α.λ., ενώ είχα το προνόμιο να οδηγήσω και μία Daytona 675 με το quick shifter της Triumph και εξάτμιση Arrow. Αυτό και αν ήταν αποκάλυψη!
Το μοντέλο του 2009 έρχεται με νέες καλωδιώσεις και λογισμικό, έτσι ώστε πολύ απλά να μπορεί κάποιος να συνδέσει το quick shifter χωρίς να δυσκολευτεί. Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί πως το quick shifter δεν είναι συμβατό με τα παλαιότερα μοντέλα, οπότε θα χρειαστεί να τοποθετηθούν τα νέα καλώδια σύνδεση. Επίσης, το νέο μοντέλο θα φέρει και το πρόγραμμα TRACS (Triumph Race Calibration Software), το οποίο θα επιτρέπει στις αγωνιστικές ομάδες να ρυθμίζουν τον αγωνιστικό εγκέφαλο από το laptop.
Έπειτα έχουμε τις νέες, υψηλών προδιαγραφών, αναρτήσεις από την Kayaba που επιτρέπουν το χαμήλωμα/ανέβασμα των ρυθμίσεων της συμπίεσης. Να σημειωθεί παράλληλα πως η Cartagena είναι και η πίστα όπου η Triumph ξοδεύει αρκετό χρόνο για τις δοκιμές νέων χαρακτηριστικών στη Daytona. Η νέα ανάρτηση παρέχει προπάντων περισσότερη ακρίβεια. Η 675 επωφελείται επίσης από τα νέα monoblock έμβολα της Nissin, ενώ έχει και νέο πίσω τροχό που μειώνει κατά ένα κιλό το βάρος της, συμβάλλοντας σημαντικά στη συνολική μείωση των 3 κιλών (από 165 σε 162 kg).
Επανασχεδιασμό υπέστη και το μπροστινό φέρινγκ της μοτοσικλέτας, με νέα φανάρια, όργανα και ζελατίνα προστασίας από τον αέρα. Στη συνέντευξη Τύπου, ο διευθυντής παραγωγής κ. Simon Warburton δήλωσε πως οι αλλαγές σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι μελή επιτυχία που είχε η Triumph με το 675. Λόγω των αναγκών της μαζικής παραγωγής, η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα της ζελατίνας έχουν βελτιωθεί για το μοντέλο του ’09 ώστε να τοποθετείται γρήγορα, επιταχύνοντας με αυτόν τον τρόπο τη διαδικασία της συναρμολόγησης. Η ψηλότερη ζελατίνα που συμπεριλαμβάνεται στα αξεσουάρ επωφελείται επίσης της ίδιας διαδικασίας, ως ένα αυθεντικό κομμάτι. Τα όργανα, η οθόνη και τα φανάρια έχουν νέα σχεδίαση για τους ίδιους λόγους, αλλά και για να ξεχωρίζουν από τα αντίστοιχα της πρώτης έκδοσης. Φτάνοντας στο σημείο της συνολικής ποιότητας και του φινιρίσματος, η Triumph συνεχίζει να γίνεται καλύτερη, όμως υπάρχουν κάποιοι άλλοι κατασκευαστές που κρατούν ακόμη τα ηνία αυτού του τομέα. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία έχει κοστολογήσει σωστά το Daytona 675, έτσι ώστε να μην είναι το φθηνότερο, αλλά όχι και το ακριβότερο μοντέλο της κατηγορίας.
Οδηγώντας στην πίστα…
Αρχικά ανέβηκα πάνω στη στάνταρ έκδοση και όσο ήμουν στα pits κοιτούσα την εργονομία της μοτοσικλέτας. Είναι αξιοπερίεργο πώς το στενό σουλούπι της συμβάλλει στην ελαφριά αυτή αίσθηση. Τα 162 -στεγνά- κιλά είναι αρκετά καλά, χωρίς ωστόσο να χάνεται η αίσθηση του όγκου. Εκπληκτικό είναι δε το πόσο άνετη είναι παράλληλα. Επίσης, ο χώρος από τα μαρσπιέ μέχρι τα γόνατα ήταν άνετος και τα πόδια «κούμπωναν» άψογα στο ρεζερβουάρ.
Η αναμονή δεν διήρκεσε πολύ και ξεκίνησα τους πρώτους γύρους στην Cartagena. Η τελευταία μου εμπειρία σε πίστα ήταν κατά τη διάρκεια των δοκιμών της μεγάλης Ducati 1198 στο Portimao της Πορτογαλίας, όμως ακόμα βρίσκω τον εαυτό μου ενθουσιασμένο με τη ροπή που υπάρχει διαθέσιμη από τις πρώιμες μεσαίες στροφές μέχρι τις ψηλές στην 675. Υπήρξαν και κάποια άλλα πράγματα που με ενθουσίασαν, επίσης σε σύγκριση με τη μεγάλη Ducati (όπου το 848 της ιταλικής εταιρείας πιθανότατα να ανταγωνιστεί την 675 στις πωλήσεις), όπως ο γρήγορος χειρισμός της. Δεν ήταν λίγες οι φορές που έμπαινα πολύ νωρίς στις στροφές! Τότε συνειδητοποίησα πως θα έπρεπε να δώσω σήμα στον εγκέφαλό μου πως έχω να κάνω με τεράστια ευελιξία που σημαίνει και μεγαλύτερες ταχύτητες στη στροφή.
Κάποια κομμάτια με γρήγορα εσάκια βάζουν σε μία καλή δοκιμασία το πλαίσιο και τα ελαστικά, κάτι που δεν φάνηκε να έχει πρόβλημα να αντιμετωπίσει το Daytona. Ακόμη, με τη στάνταρ έκδοση, συχνά ένιωθα μια μικρή αντίσταση στο ανέβασμα των ταχυτήτων από δευτέρα σε τρίτη, κάτι που δημιουργούσε μια κάπως… άβολη στιγμή στην ώρα της αλλαγής σχέσεων. Αργότερα μέσα στην ημέρα, δοκίμασα το quick shifter που είναι μέρος του αγωνιστικού κιτ της Triumph. Δεν ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιούσα quick shifter, όμως σίγουρα ήταν η καλύτερη στιγμή στην πίστα. Στην Daytona 675, το quick shifter συμβάλλει στη βελτίωση των χρόνων στην πίστα, αλλά και στην ομαλότητα αλλαγής σχέσεων στην Cartagena. Απλά φανταστείτε να αλλάζετε σχέση από τις 12.000 σ.α.λ. χωρίς συμπλέκτη και χωρίς διακοπή στο γκάζι. Δεν υπάρχει καμία απώλεια, μόνο πολύ καλή επιτάχυνση που σε πάει από στροφή σε στροφή μέσα σε λίγη χρονική διάρκεια. Σε συνδυασμό με τον ήχο της ανοιχτής slip-on εξάτμισης Arrow, είχα μία συναρπαστική ημέρα σε αυτήν την πίστα.
Το πλαίσιο παραμένει το ίδιο με του προηγούμενου μοντέλο και δεν είναι καθόλου κακό. Η Daytona 675 ανταποκρίνεται σε οποιοδήποτε κάλεσμα. Παρατήρησα μια κίνηση από τις αναρτήσεις όταν οδηγούσα κάπου στις 12.000 σ.α.λ., όμως αυτό ήταν με τις στάνταρ ρυθμίσεις και το μόνο που χρειαζόταν ήταν μία αύξηση στην προφόρτιση ώστε να κατανέμεται καλύτερα το βάρος.
Τα νέα Pirelli Diablo Supercorsa SP έρχονται με το Daytona σε διαστάσεις 120/70-ΖR17 στον μπροστινό τροχό και 180/55-ZR17 στον πίσω και παρέχουν τεράστιες ποσότητες κρατήματος σε στεγνή πίστα. Στην Cartagena τα ελαστικά υπέστησαν αρκετή πίεση, ειδικά με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και τέρμα γκάζι μέσα στις στροφές.
Στην, όχι και πολύ μεγάλη, ευθεία της πίστας κατάφερα να δω πάνω από 200 χλμ./ώρα μέχρι το τέλος της. Η Triumph, βάσει των δοκιμών που έχει κάνει, δηλώνει πως η Daytona 675 του 2009 φτάνει τα 257 χλμ./ώρα τελική, κάτω από ευνοϊκές συνθήκες.
Μια μικρή γεύση από δρόμο…
Καταφέραμε να οδηγήσουμε τη μοτοσικλέτα για λίγο και στο δρόμο, κάτι που ομολογώ πως ήταν κάπως βαρετό μετά από όλη αυτή τη δράση στην πίστα. Όμως, παρ’ όλα αυτά, η Daytona υπερέχει σε σημεία όπου ένα τετρακύλινδρο εν σειρά θα ζοριζόταν. Όπως π.χ. στις μεσαίες στροφές, οι οποίες σου επιτρέπουν να διασκεδάσεις λιγάκι, χωρίς να πας οριακά. Οδηγήσαμε σε μερικούς ορεινούς επαρχιακούς δρόμους κοντά στην ακτή, όπου η ευελιξία της 675 φάνηκε ιδιαίτερα χρήσιμη στις φουρκέτες. Δεν σε κουράζει γρήγορα και σίγουρα δεν θα είχα πρόβλημα με ένα μεγαλύτερο ταξίδι πάνω σε αυτή τη μοτοσικλέτα. Κάποιοι συνάδελφοι οδήγησαν με τη gel σέλα στο δρόμο, όμως αυτό είναι κλεψιά. Η στάνταρ σέλα είναι αρκετά καλή, αλλά για πιο μακρινά ευρωπαϊκά ταξίδια η gel θα αποτελέσει σίγουρα ένα από τα καλύτερα αξεσουάρ…
Συμπεραίνοντας…
Παρά το γεγονός ότι η Daytona 675 2009 μοιάζει να έχει ελάχιστα αναβαθμιστεί στα χαρτιά, η Triumph στην πραγματικότητα την βελτίωσε σε 50 σημεία! Αυτό που καθιστά το μοντέλο ’09 καλύτερο από τα προηγούμενα είναι η επιπλέον δύναμη σε ομαλή καμπύλη, που κάνει αυτή τη μοτοσικλέτα δυνατότερη σε οποιοδήποτε πεδίο λειτουργίας του μοτέρ, σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Είναι επίσης η νέα ανάρτηση που φέρνει την ακρίβεια σε ανώτερα επίπεδα. Πιστεύω πως η Daytona 675 είναι μία από τις καλύτερες supersport μοτοσικλέτες που θα μπορούσε κανείς να αγοράσει για τη μετακίνησή του στο δρόμο, αλλά και μία από τις γρηγορότερες στην πίστα! Ο τρικύλινδρος κινητήρας στο στενό αυτό πλαίσιο, πραγματικά καθιστά το 675 ιδιαίτερη μοτοσικλέτα που όντως ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες, όπως ήθελε άλλωστε η Triumph.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ