O κινητήρας βελτιώθηκε και χαρίζει περισσότερο νεύρο στο HD2, χωρίς, όμως, να τρομάζει τους άπειρους.
Η καρδιά με την οποία συνεχίζει τη ζωή του το HD2 είναι επίσης ανανεωμένη. Πρόκειται για έναν μονοκύλινδρο και τετραβάλβιδο κινητήρα νέας γενιάς που εμφανίζεται ισχυρότερος και με βελτιωμένη λειτουργία σχεδόν σε ολόκληρο το φάσμα στροφών. Η αλλαγή αυτή γίνεται περισσότερο αισθητή στις χαμηλές στροφές, όπου το νέο HD είναι σαφώς βελτιωμένο. Αν και η SYM δεν ανακοινώνει τις νέες επιδόσεις, το HD2 μοιάζει συνολικά ισχυρότερο, αλλά και πιο σπιρτόζικο στις αποκρίσεις του γκαζιού. Στο τελευταίο, όπως και στις κατά τη SYM μειωμένες εκπομπές ρύπων, παίζει μεγάλο ρόλο και η προσθήκη του νέου συστήματος ηλεκτρονικού ψεκασμού της Keihin. Μειωμένη, αν και κατά μικρό ποσοστό, είναι και η κατανάλωση σε καύσιμο, η οποία δεν ξεπερνά τα 3,8 λίτρα/100 χλμ. Συνολικά, λοιπόν, ο νέος κινητήρας χαρίζει μεγαλύτερη σπιρτάδα στο HD2, που, αν και θα ήταν υπερβολή να χαρακτηριστεί "νευρικό", είναι σίγουρα πιο ευπρόσδεκτο στην… κακοποίηση του γκαζιού και σαφώς πιο άμεσο στις αντιδράσεις του.