Απόδοση VS Εξοπλισμός

Απόδοση VS Εξοπλισμός

Ο μοτοσυκλετισμός περνάει σιγά σιγά σε μια νέα εποχή, με τον εξοπλισμό να παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο. Νέοι κατασκευαστές που εστιάζουν εκεί μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι και οι αγορές τους ακολουθούν. Εσύ που εστιάζεις περισσότερο; Στους ίππους ή στην TFT οθόνη;

Πότε ήταν η χρυσή εποχή της μοτοσυκλέτας; Αυτή είναι μια ερώτηση που έχει τόσες απαντήσεις όσοι και οι άνθρωποι που θα απαντήσουν. Για τον καθένα είναι κάτι διαφορετικό και εξαρτάται από τις εμπειρίες του, τις αναμνήσεις του, αλλά και κάτι άλλο πολύ βασικό. Το που ρίχνει το βάρος όταν κοιτάει μια μοτοσυκλέτα.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή ενός μεγάλου μεριδίου της αγοράς από τη «στεγνή» απόδοση στον εξοπλισμό. Θα αποφύγουμε να πέσουμε στο κλασσικό ερώτημα του αυγού και της κότας, δηλαδή αν οι απαιτήσεις του κόσμους έσπρωξαν εκεί τις εταιρείες, ή αν οι εταιρείες προσφέροντάς τα έκαναν τον κόσμο να τα ζητάει.



Τι είναι όμως ο εξοπλισμός; Ο,τιδήποτε δεν είναι απευθείας συνδεδεμένο με την αυτή καθαυτή λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Cruise Control, TFT οθόνες, συστήματα παρατήρησης της πίεσης των ελαστικών, riding modes και ούτω καθεξής.
 

Νέα εποχή, νέες ανάγκες;


Είναι μια τάση που προηγήθηκε στον χώρο των αυτοκινήτων και τώρα φτάνει στον χώρο των μοτοσυκλετών. Αμέσως σχηματίζονται δύο διαφορετικές σχολές σκέψης. Οι παλιοί, κλασσικοί μηχανόβιοι συνεχίζουν να είναι παθιασμένοι με την απόδοση και την τεχνολογία που κάθε κατασκευαστής βάζει στον κινητήρα του, τον αριθμό των κυλίνδρων κ.ο.κ.



Όμως υπάρχει μια ολόκληρη νέα στρατιά αναβατών, τα κριτήρια της οποίας είναι διαφορετικά. Σε έναν κόσμο (ας το δούμε σε παγκόσμια κλίμακα, μακριά από τον μικρόκοσμο της Ελλάδας), όπου τα όρια ταχύτητας είναι χαμηλά και σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό ελεγχόμενα από κάμερες σε όλο και περισσότερα σημεία, η απόδοση αυτή καθαυτή έχει πλέον μικρότερη σημασία.

Οι τελικές ταχύτητες των 220 και 230 χιλιομέτρων έχουν όλο και λιγότερα μέρη που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και με αυτόν τον νέο κόσμο έρχεται και μια νέα τάση/ανάγκη των αναβατών. Τα έξτρα, τα gadgets, ο εξοπλισμός.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

2 σχολές σκέψης


Οι Ευρωπαίοι και οι Ιάπωνες κατασκευαστές συνεχίζουν σε μεγάλο βαθμό να ποντάρουν στην απόδοση και να έχουν για παράδειγμα το Traction Control στον στάνταρ εξοπλισμό, αφήνοντας έναν LCD πίνακα οργάνων, ενώ οι Κινέζοι και οι Ινδοί έκαναν το αντίθετο.

Οι νέοι αυτοί κατασκευαστές που έρχονται πολύ επιθετικά και αποκτούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς μέσα στην Ευρώπη, δεν προσπαθούν να κοντράρουν τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες στην απόδοση, αλλά στον εξοπλισμό. Στον στάνταρ εξοπλισμό τους βρίσκουμε βαλίτσες, θερμαινόμενες σέλες και γκριπ, καλότεχνα φουλ LED φωτιστικά σώματα, συνδεσιμότητα και θύρες USB, προστατευτικά κάγκελα, σχάρες καθώς και τη νέα μόδα, οθόνες TFT, όλο και μεγαλύτερες και με όλο και περισσότερες πληροφορίες και δυνατότητες. Και σε καλύτερη τιμή.



Οι περισσότεροι αναβάτες τείνουν σήμερα να προτιμούν αυτά τα χαρακτηριστικά και εν τέλει, να μετακινούν ολόκληρες αγορές προς τα εκεί, όπως δείχνουν οι ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη. Στο μυαλό τους ο αριθμός των κυλίνδρων ή τι είναι η ροπή και πως αποδίδεται σε ποιές στροφές δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, όσο έχει η μοτοσυκλέτα με την οποία θα πάνε στη δουλειά τους,  θα πάνε ταξίδι, θα πάνε στο μπαρ να έχει τον νέο εξοπλισμό που θα κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και πιο άνετα.

Κανείς από τους 2 δεν είναι λάθος, όσο και αν η μια πλευρά θα αντιμετωπίσει την άλλη σαν την απόλυτη προσωποποίηση του διαβόλου. Οι εποχές αλλάζουν και μαζί τους αλλάζουμε και εμείς. Ή προσαρμοζόμαστε για να είμαστε πιο σωστοί. Και όπως έλεγε και ο Δαρβίνος, τα είδη που επιβιώνουν δεν είναι απαραίτητα τα πιο μεγάλα και τα πιο δυνατά, αλλά τα πιο προσαρμοστικά.