Μακρύ το κλειδί, μεγάλη η απόλαυση, θα σκέφτηκε η Suzuki, καθώς το κλειδί του GSX-S 1000 είναι... προικισμένο σε μήκος. Προικισμένη όμως είναι και η μοτοσικλέτα, σε πολλούς μάλιστα τομείς, με την πώρωση να αρχίζει με το καλημέρα. Το μουγκρητό που ξεχύνεται από το μονόκαννο τελικό σου φτιάχνει τη διάθεση στο ζέσταμα, ενώ μόλις καθίσεις στη σέλα αντιλαμβάνεσαι πόσο εύκολο και μανιτζέβελο είναι το GSX-S. Το τιμόνι κόβει πολύ, τα πόδια πατάνε εύκολα στο έδαφος, η σέλα άνετη, το κιβώτιο άμεμπτο σε όλες τις αλλαγές αλλά και στην εύρεση νεκράς, ο συμπλέκτης δεν κουράζει στο τράβηγμα. Βγάζω off το Traction Control (προσωπική συνήθεια), το οποίο ρυθμίζεται μέσα σε 2 δευτερόλεπτα, ενώ παραμένει ανενεργό μέχρι εσείς να αποφασίσετε να το ενεργοποιήσετε και πάλι. Βγαίνω από το γκαράζ, ανοίγω το γκάζι, και το κτήνος εκτοξεύεται στον ορίζοντα. Σημειώστε πως στην παρουσίαση της η Suzuki υποστηρίζει πως το GSX-S 1000 στα χέρια των δοκιμαστών της έγραψε 10,1 δευτερόλεπτα στο τετρακοσάρι από στάση, ίδιο χρόνο με το BMW S 1000 R, και καλύτερο από εκείνο του Kawasaki Z1000, με 10,5. Ίσως και να είναι έτσι, στα επίσημα στοιχεία το S 1000 R έχει 160 επίσημους ίππους έναντι 144 του GSX-S 1000, όμως το BMW είναι και αρκετά βαρύτερο. Ως προσωπική εντύπωση το GSX-S δεν δείχνει να επιταχύνει με ακριβώς τον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό με το BMW, βρίσκεται όμως πολύ κοντά. Διαφωνώ με τη Suzuki που μείωσε μόλις κατά ένα δόντι την τελική μετάδοση του GSX-S 1000 σε σχέση με το GSX-R 1000, καθώς και η ίδια η εταιρεία δήλωνε πως το κοινό της κατηγορίας ΔΕΝ ενδιαφέρεται για μέγιστες τελικές. Αλήθεια, τι να τα κάνω τα 260+χλμ/ώρα με ένα γυμνό όταν στις μάχες των δρόμων μετράει η άμεση απόκριση σε χαμηλές και μεσαίες. Παρά το μακρύ γρανάζωμα όμως, ο Κ5 κινητήρας τα καταφέρνει πολύ καλά και στην πόλη, καθώς είναι απίστευτα ελαστικός, και κτηνωδώς ροπάτος, με τις αλλαγές ταχυτήτων να περιορίζονται στο ελάχιστο. Αστικά, το GSX-S 1000 εκπληρώνει τον ρόλο του δίχως να βαρυγκωμά, παρέχοντας... χρηστικότητα και φιλικότητα, μαζί με αδρεναλίνη. Ευελιξία, δυνατές επιταχύνσεις, παντιλίκι σε κάθε στροφή, αρχοντικές σούζες σε καλό οδόστρωμα, και ακαριαίο φόρτωμα χιλιομέτρων που σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς και που θα σταματήσεις. Ας είναι καλά το μουγκρητό του κινητήρα που κάνει τους οδηγούς να παραμερίζουν ενστικτωδώς, η σταθερότητα πλαισίου και αναρτήσεων που παρέχουν άριστο έλεγχο, και τα δυνατά φρένα με την απουσία αρχικού δαγκώματος, που μαζί με το ABS ομαλοποιούν τις εξωπραγματικές καταστάσεις στις οποίες βρίσκεσαι αναμεμειγμένος δίχως να καταλάβεις το πώς και το γιατί. Έξω από την πόλη, και πάμε σε ανάβαση και κατόπιν κατάβαση Πάρνηθας. Παναγίτσα μου! Εκτόξευση σε κάθε ευθεία, προοδευτικές άγκυρες (δίχως δάγκωμα αρχικό) πριν κάθε φουρκέτα, κλίσεις σε κάθε στροφή με συνοδεία ελεγχόμενου γλιστρήματος στο γλιστερό, και με γράπωμα σε καλή άσφαλτο, και φυσικά σούζα σε κάθε επιτάχυνση. Ειδικά στην κατάβαση, δεν έχω ξανακάνει τέτοιο πανηγύρι ever με οτιδήποτε έχω οδηγήσει. Πιασμένοι πήχεις, πρησμένο σβέρκο, και banzai ενθουσιασμού μέσα από το κράνος! Παράπονο έχω από τον ψεκασμό, καθώς στο άνοιγμα γκαζιού από τέρμα κλειστό, η μοτοσικλέτα τινάζεται μπροστά και σου χαλάει ισορροπία και γραμμές. Το φαινόμενο δεν είναι το ίδιο έντονο με άλλες μοτοσικλέτες που υποφέρουν κυρίως λόγω κακά σεταρισμένου ride by wire (το GSX-S έχει ντίζα στο γκάζι), όμως είναι αισθητό, και γίνεται χειρότερο σε διαδρομή με πολλές κλειστές στροφές. Εξομαλύνεται με εξαιρετικά γλυκιά χρήση στο γκάζι, και κάποιες φορές πατώντας στιγμιαία το πίσω φρένο στο άνοιγμα του γκαζιού. Υποδειγματική είναι η δεμένη αίσθηση και η σταθερότητα της μοτοσικλέτας παντού, ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική της. Όσον αφορά στο προσφιλές σπορ της ανόρθωσης του μπροστινού τροχού, η μοτοσικλέτα θα σηκωθεί με 1η και τράβηγμα, και με 2α και συμπλέκτη, ενώ προσωπικά δεν κατάφερα να σηκώσω το GSX-S με 3η –μακρύ στο Θεό είπαμε το γρανάζωμα. Δεν μου άρεσε το γεγονός πως δεν μπορείς να απενεργοποιήσεις εύκολα το ABS (βγαίνει εκτός λειτουργίας αν κάνεις rolling burnout ή μεγάλη σε μήκος σούζα), ενώ τα ελαστικά κρίνονται αρκετά καλά για μεικτή χρήση, αλλά αν γυαλίζει το μάτι του αναβάτη, θα πρέπει να τα βάλετε στο ράφι (γλιστράνε σε οριακές καταστάσεις) για χάρη ενός ζεύγους με πιο μαλακή γόμα, ώστε να αναδείξουν όπως πρέπει τις sport δυνατότητες του GSX-S.