Με μια σχεδίαση που κεντρίζει τα βλέμματα και τα ισχυρότερα ηλεκτρικά μέρη της γκάμας της ESF, το νέο S6 έρχεται με premium καταβολές για τον αναβάτη που θέλει να ξεχωρίζει τόσο στην εμφάνιση όσο και στην πράξη.
Η ESF, μια από τις μάρκες που έκαναν δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση και στην χώρα μας τον τελευταίο χρόνο, επεκτείνει περαιτέρω την γκάμα της με νέα μοντέλα, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς και τις προτιμήσεις των αναβατών. Με το νέο S6, που δοκιμάζουμε εδώ, η ESF κάνει την δική της πρόταση για ένα στιλάτο lifestyle scooter, που παρουσιάζει αυξημένες επιδόσεις και αυτονομία για μεγαλύτερη χρηστικότητα και θέλοντας να προσεγγίσει μια μεγάλη μερίδα αναβατών κάθε ηλικίας και φύλου. Πως λοιπόν αποδίδει στην πράξη, το νέο μοντέλο; Ας δούμε μαζί.
Απόλυτα κομψό, πολύ στυλάτο, στα σημεία φουτουριστικό: Το σχέδιο του ESF S6 είναι χάρμα οφθαλμών.
H εμφάνιση του S6 είναι αναμφισβήτητα ένα από τα δυνατά του χαρτιά, αφού το μοντέλο ασπάζεται το «ιταλικό» στυλ του premium scooter πόλης που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Τα ρετρό στοιχεία του σχεδίου είναι παραπάνω από έκδηλα, με τις καμπύλες να κυριαρχούν σε όλη την έκταση του μοντέλου και τις στοχευμένες λεπτομέρειες φινιρίσματος να «δένουν το γλυκό». Το εμπρός κυκλικό φωτιστικό σώμα συνδυάζεται άψογα με τις γραμμές τις ποδιάς, ενώ τα πλευρικά καλύμματα θυμίζουν «φτερά» που εκτείνονται προς τα πίσω. Νότα χειροποίητου τμήματος, δίνει η καφέ σέλα σε look δέρματος, με ρομβοειδή ραφή για τον αναβάτη και έντονο διαχωρισμό των δύο θέσεων. Λίγο χρώμιο στολίζει τους καθρέφτες και τις βάσεις τους, ενώ τα ελαστικά έχουν λευκά πλευρά, σε μια πολύ ασυνήθιστη και ξεχωριστή επιλογή.
Το πίσω φωτιστικό σώμα ίσως ήταν πιο ταιριαστό στο όλο σύνολο αν ήταν κυκλικό ή οβάλ, όμως και το υπάρχον δεν αλλοιώνει την όλη εικόνα. Πολύ αξιόλογη είναι και η προσπάθεια της ESF στον τομέα της ποιότηταςκατασκευής, με το S6 να δείχνει ότι κάνει το επόμενο βήμα για την εταιρεία. Τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι από το «πάνω ράφι» και, αν και σε (λίγα) σημεία υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, η συναρμολόγηση και η βαφή του S6 είναι άρτια, με το τελικό αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται σε κάθε περίπτωση στο επίπεδο της κατηγορίας.
Το κυκλικό φανάρι είναι στην πραγματικότητα μια μονάδα πολλαπλών LED στοιχείων και με φώτα ημέρας.
Φανερές οι custom νότες στην σέλα δύο τμημάτων. Απόλυτα επαρκής η άνεση που προσφέρει.
Η θέση οδήγησης του S6 είναι ιδιαίτερα φιλόξενη, με την ειδικής εμφάνισης σέλα να σε προσκαλεί και να καθίσεις, αλλά και να βολτάρεις με το scooter. Η σέλα αποδεικνύεται ευμεγέθης, με το σχήμα της που ανοίγει στο πίσω μέρος να βελτιώνει την προσφερόμενη στήριξη. Το γέμισμα της τείνει προς το σκληρό, όμως στην πράξη η σέλα δεν μας κούρασε στα τυπικά σενάρια αστικών διαδρομών και θα γίνει αισθητή σε μεγαλύτερες διαδρομές. H σέλα του συνεπιβάτη, απλούστερη σε σχήμα, είναι αρκούντως άνετη για την φιλοξενία ενός δεύτερου ατόμου, με την σχάρα να είναι εύκολα προσβάσιμη στον ρόλο της ως χειρολαβή. Η θέση του τιμονιού φέρνει τον κορμό του αναβάτη σε όρθια θέση, ενώ το πλάτος του είναι σωστά ρυθμισμένο χωρίς να είναι πολύ μικρό ή πολύ μεγάλο. Το πάτωμα ικανοποιεί επίσης καθώς παρά το μικρό πλάτος του scooter, ο αναβάτης θα τοποθετήσει άνετα τα πόδια του, ενώ ο χώρος για τα γόνατα είναι επαρκής και με το παραπάνω.
Επίπεδο πάτωμα: κάτι που ζητούν πολλοί και το S6 το έχει. Τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη θα μπορούσαν να είναι και λίγο καλύτερα.
Κάτω από την σέλα βρίσκεται φυσικά ο κύριος χώρος αποθήκευσης του S6, ο οποίος θα φιλοξενήσει αρκετά αντικείμενα, όχι όμως και οποιοδήποτε κράνος αφού συγκεκριμένα, ανοικτού τύπου μοντέλα χωρούν εκεί. Οι δύο μεγάλες μπαταρίες του μοντέλου παίζουν ρόλο σε αυτό, αξίζει όμως να σημειώσουμε ότι υπάρχει ειδικό καπάκι-πάτος του χώρου αποθήκευσης, που τις διαχωρίζει πλήρως από αυτόν (σε αντίθεση με τα άλλα μοντέλα της εταιρείας), οδηγώντας τελικά σε ένα πολύ πιο πρακτικό σχήμα. Στον ίδιο χώρο, υπάρχει και μια υποδοχή επαναφόρτισης για τον ειδικό φορτιστή. Στην ποδιά βρίσκουμε το ντουλαπάκι του μοντέλου, που ενσωματώνει μια θύρα παροχής ρεύματος USB και κλειδώνει –άρα μπορείτε να το ανοίξετε μόνο σε στάση. Το επίπεδο πάτωμα και ο γάντζος προσφέρουν ένα ακόμα μεταφορικό ατού, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και top-box.
Τα όργανα του μοντέλου είναι ξεχωριστά σε εμφάνιση, ακολουθώντας την σχεδιαστική ταυτότητα του και έχουν κυκλική διάταξη. Οι ενδείξεις περιλαμβάνουν φυσικά ταχύμετρο και ένδειξη στάθμης μπαταρίας σε 2 μορφές, ενώ περιλαμβάνουν και ρολόι αλλά και ένδειξη θερμοκρασίας περιβάλλοντος.
Σκληρό το πιρούνι, πολύ καλό το σύστημα φρένων. Τα ελαστικά με το λευκό προφίλ ξεχωρίζουν αμέσως.
Το S6 φορά τον ισχυρότερο κινητήρα τύπου Hub-Center της γκάμας της ESF, με το μοτέρ της Bosch να φτάνει τα 4 kW ή 5,44 ίππους για την περίσταση. Ο ηλεκτροκινητήρας υπόσχεται τελική ταχύτητα 75 χιλιομέτρων την ώρα και περισσότερη ισχύ διαθέσιμη σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων, υπογραμμίζοντας την τοποθέτηση του S6 στην κορυφή της γκάμας. Το σύστημα ελέγχου του προσφέρει 3 χαρτογραφήσεις ισχύος (από 1 έως 3) οι οποίες επεμβαίνουν στην τελική ταχύτητα, όχι όμως και στην αποδιδόμενη ροπή η οποία σε κάθε περίπτωση παραμένει η μέγιστη.
Ο ηλεκτροκινητήρας της Bosch ωθεί το S6 μέχρι και τα 75 χιλιόμετρα την ώρα. Τα πίσω αμορτισέρ ρυθμίζονται σε προφόρτιση.
Το σύστημα τροφοδοσίας του ηλεκτροκινητήρα διαφέρει από τα υπόλοιπα μοντέλα της ESF, καθώς χρησιμοποιεί δυο μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες ταυτόχρονα, σε παράλληλη σύνδεση. Οι μπαταρίες λειτουργούν στα 60 Volt και έχουν συνολική χωρητικότητα 64 Ah (32 Ah η μία). Η δυνατότητα αφαίρεσης τους παραμένει, ωστόσο χάρη στην συνδεσμολογία τους μπορούν να φορτιστούν και στο scooter, μέσω της ανάλογης υποδοχής που βρίσκεται κάτω από την σέλα. Την δουλειά αναλαμβάνει ένας ειδικός φορτιστής με απλό οικιακό φις, ενώ μια φόρτιση (από περίπου 20% μέχρι 100%) θα σας πάρει περίπου 6-7 ώρες.
Οι δύο μπαταρίες συνεπάγονται και αυξημένη αυτονομία η οποία θα ανέλθει στο επίπεδο των 100-120 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, ανάλογα και με τον τρόπο που οδηγείτε, όπως μετρήσαμε σε πολλαπλές φορτίσεις. Δυστυχώς στο μοντέλο δεν συναντάμε σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, κάτι που θα χάριζε σίγουρα κάτι παραπάνω στα χιλιόμετρα και τείνει να γίνει κανόνας για την κατηγορία. Όμως, ένας… τριψήφιος αριθμός αυτονομίας για ένα κατά κόρον αστικό όχημα μόνο μειονέκτημα δεν χαρακτηρίζεται.
Οι αναρτήσεις του μοντέλου αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ, ρυθμιζόμενα στην προφόρτιση. Στα φρένα, χρησιμοποιούνται δύο δίσκοι με δαγκάνες 3 και 2 εμβόλων εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ ένα σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS συνδέει την μανέτα του πίσω φρένου, με το 1 από τα 3 έμβολα της εμπρός δαγκάνας.
Ευκολία χειρισμών, εμπιστοσύνη στο δρόμο και καλό φρενάρισμα χαρακτηρίζουν το S6.
Η ύψιστη δοκιμή για κάθε μοντέλο δικύκλου είναι ο δρόμος και το S6 θέτει ψηλά τον πήχη με τις προδιαγραφές του. Ώρα να το αξιολογήσουμε και στην πράξη. Ξεκινάς τις διαδρομές σου και διαπιστώνεις ότι ο εντελώς αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας έχει ρυθμιστεί για ομαλή απόδοση της ισχύος του, χωρίς ξεσπάσματα ροπής που μπορεί να ξαφνιάσουν. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, χρησιμοποιήσαμε την χαρτογράφηση 3 που απελευθερώνει την πλήρη ισχύ και πρακτικά θα αποτελέσει την συχνότερη επιλογή των αναβατών που θα επιλέξουν το S6. Η τελική στα 75 χλμ/ώρα επιβεβαιώνεται και στις δοκιμές, ενώ η ροπή του κινητήρα στις ρεπρίζ ικανοποιεί απόλυτα και ειδικά εντός πόλης. Θα μας άρεσε δε, η μονάδα ελέγχου να επέτρεπε την απόδοση λίγης παραπάνω ροπής στο μεσαίο φάσμα, όμως σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για πρόβλημα.
Ευκολία χειρισμών, εμπιστοσύνη στο δρόμο και καλό φρενάρισμα χαρακτηρίζουν το S6.
Το scooter είναι ευέλικτο και έχει ελαφριά αίσθηση, με αποτέλεσμα οι μανούβρες να είναι πανεύκολες αλλά και ακριβείς, ενώ το στήσιμο πλαισίου, αναρτήσεων και τροχών εμπνέει εμπιστοσύνη από στροφή σε στροφή. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο και ειδικά όσο η άσφαλτος είναι καλής ποιότητας. Η σκληρή ρύθμιση των αναρτήσεων συμβάλλει δραστικά στα παραπάνω αλλά κάνει αισθητές περισσότερες κακοτεχνίες, από όσες θα θέλαμε. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι μιλώντας με την αντιπροσωπεία, μας ενημέρωσε ότι το θέμα βρίσκεται στα υπ όψιν τους και είναι πιθανόν να αλλάξουν οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων στα μοντέλα που θα διατεθούν. Τα φρένα του S6 μας άφησαν εξαιρετική εντύπωση, κυρίως από την πολύ μεγάλη ισχύ και το επίπεδο αίσθησης στην μανέτα. Το σύστημα CBS διαμοιράζει ορθά την πίεση μεταξύ εμπρός και πίσω φρένου, ενώ σε εντονότερη πέδηση η προοδευτικότητα του συστήματος θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους. Χάρη στην τελική των 75 χιλιομέτρων την ώρα το S6 μπορεί να βγει και στον αυτοκινητόδρομο αλλά και εκτός πόλης, παρουσιάζοντας μάλιστα υποδειγματική συμπεριφορά και ανοίγοντας περισσότερες δυνατότητες χρήσης στον ελεύθερο χρόνο.
To ESF S6 έρχεται ολοκληρώνοντας το πάνω άκρο των μοντέλων της εταιρείας, καθώς εκτός από τα ανώτερα επίπεδα αυτονομίας και ισχύος που προσφέρει, προβάλλει ένα εντυπωσιακό στυλ και σχεδίαση που έλκει τα βλέμματα. Η οδηγική του συμπεριφορά ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις προσδοκίες από ένα (όχι μόνο) αστικό scooter, σε μια ολοένα και αναπτυσσόμενη κατηγορία. Φυσικά οι επιδοτήσεις των ηλεκτροκίνητων δικύκλων έχουν εφαρμογή και εδώ με το S6 να επωφελείται από τα 800 ευρώ της έκπτωσης. Με την τελική τιμή στα επίπεδα των 4.000 ευρώ, το S6 προτάσσει ένα πολύ χαμηλό κόστος χρήσης (επαναφόρτιση-συντήρηση) ως έναν βασικό πόλο έλξης. Πρόκειται εντέλει για μια σοβαρή πρόταση ηλεκτρικού scooter, αν θέλετε κάτι στιλάτο, αλλά και ικανό για την καθημερινή σας μετακίνηση.