Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.
Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.
Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.
  • Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.
  • Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.
  • Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.

Εδικός χώρος στα φανάρια αποκλειστικά για δίκυκλα στον νέο Κ.Ο.Κ.

Ειδικά διαμορφωμένα πλαίσια αποκλειστικά για δίτροχα πριν από τα φανάρια, μπορεί να γίνουν πραγματικότητα στους ελληνικούς δρόμους, σύμφωνα με τις νέες προσθήκες του Κ.Ο.Κ.

Σκοπός η ενίσχυση της ασφάλειας τω δικυκλιστών

Στα πλαίσια του συνεδρίου «Sustainable Ride» με θέμα: "Το μέλλον της μοτοσυκλέτας: Βιώσιμη και ασφαλής κινητικότητα" η κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι στην νέες προσθήκες του Κ.Ο.Κ. προτείνεται η εισαγωγή ενός τμήματος με διαγράμμιση αποκλειστικά για δίτροχα πριν από τους φωτεινούς σηματοδότες, ώστε να εκκινούν με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Η ιδέα αυτή συνδυάζεται και με την νομιμοποίηση της διήθησης των μοτοσυκλετών, αφού εκείνες περνώντας ανάμεσα από τα αυτοκίνητα θα έχουν έναν χώρο όπου θα μπορούν να σταματούν μέχρι ο φωτεινός σηματοδότης να γίνει πράσινος. Παρόλο που η διήθηση είναι πρακτικά παράνομη οι δικυκλιστές στην χώρα μας περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, ώστε να βγουν μπροστά στα φανάρια και επειδή τα αυτοκίνητα σταματούν ακριβώς πριν από αυτά, πολλές φορές βλέπουμε μοτοσυκλέτες πάνω στις διαβάσεις εμποδίζοντας την διέλευση πεζών. Παράλληλα, όταν δεν υπάρχει άλλος χώρος πίσω από το φανάρι, τα δίκυκλα σταματούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα περιμένοντας να εκκινήσουν, γεγονός που εκθέτει τους αναβάτες τους σε κίνδυνο. Για αυτόν λοιπόν τον λόγο προτείνεται η εισαγωγή της ειδικής διαγράμμισης, ενώ θα συμβάλλει περαιτέρω στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος.


Θα παρεμβάλεται ανάμεσα από την διάβαση και το σημείο που θα σταματάνε τα υπόλοιπα οχήματα ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος για δίκυκλα με διαγράμμιση 

Παρατηρείται καμιά φορά μία άτυπη "κόντρα" μεταξύ οδηγών μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτων, όπου οι μεν διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι δεν τους δίνεται η απαραίτητη και ισάξια με τα υπόλοιπα οχήματα προσοχή από τους δε και οι δε ενοχλούνται από τους ελιγμούς των δικυκλιστών και από το γεγονός ότι σταματούν μπροστά τους στα φανάρια. Η αλήθεια είναι ότι παρόλο που η διήθηση ευνοεί όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου, πολλοί δικυκλιστές εκτελούν επικίνδυνους ελιγμούς, είτε περνώντας με μεγάλη ταχύτητα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα είτε αλλάζοντας απότομα λωρίδες, είτε με το να έρχονται σε απόσταση αναπνοής με τα αυτά. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει αυτή η διαμάχη μεταξύ τους αλλά ένας ακόμα λόγος είναι ότι δεν δέχονται ίσως κάποιοι οδηγοί αυτοκινήτων, πως οι δικυκλιστές εξοικονομούν χρόνο στις μετακινήσεις τους. Μια τέτοια αλλαγή στον Κ.Ο.Κ. λοιπόν μπορεί να δυσαρεστήσει κάποιους, είναι όμως θέμα ασφάλειας που αφορά μία ομάδα οδηγών, που είναι πιο ευάλωτη στον δρόμο και απαιτεί την προσοχή όλων.   
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »