Γιατί πουλάνε μόνο τα ηλεκτρικά με τελική 25-45 χλμ. στην Ελλάδα;

Γιατί πουλάνε μόνο τα ηλεκτρικά με τελική 25-45 χλμ. στην Ελλάδα;

- Τα 25 χλμ. δεν θέλουν δίπλωμα, τα 45 χλμ. με δίπλωμα μοτοποδηλάτου ή αυτοκινήτου.
- Έχουν πολύ χαμηλό κόστος απόκτησης με την επιδότηση και ελάχιστο κόστος συντήρησης.
- Με τις αποσπώμενες μπαταρίες μπορείς να τα φορτίσεις παντού.
- Βολεύουν (ειδικά στην επαρχία) για μικρές διαδρομές, αντικαθιστώντας τα πόδια.

Τα 25 χλμ. δεν θέλουν δίπλωμα, τα 45 χλμ. με δίπλωμα μοτοποδηλάτου ή αυτοκινήτου

Τα ηλεκτρικά σκούτερ προς το παρόν κατέχουν ένα αρκετά μικρό (αν και συνεχώς ανερχόμενο) μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα. Από αυτά είναι οι μικρότερες κατηγορίες που πουλάνε περισσότερο, δηλαδή ηλεκτρικά που φτάνουν μέχρι τα 25 χλμ./ώρα και ηλεκτρικά που φτάνουν μέχρι τα 45 χλμ./ώρα. Ένα βασικό τους πλεονέκτημα σε σχέση με τα μεγαλύτερα αδέρφια τους, είναι ότι η πρώτη κατηγορία δεν χρειάζεται δίπλωμα για να οδηγηθεί, κάνοντας έτσι την διαδικασία ακόμα πιο εύκολη για κάποιον που ψάχνει ένα βασικό μέσο μετακίνησης για μικρές αποστάσεις. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η μικροκινητικότητα (δηλαδή οι μετακινήσεις μικρών αποστάσεων) αποτελεί ένα μεγάλο μέρος των συνολικών μετακινήσεων για πολλούς συμπολίτες μας. Από την άλλη, η κατηγορία των ηλεκτρικών σκούτερ που πιάνουν μέχρι 45 χλμ./ώρα τελική, μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα μοτοποδηλάτου (που μπορεί κανείς να αποκτήσει από 16 ετών) ή με δίπλωμα αυτοκινήτου, «κλείνοντας έτσι το μάτι» σε κάποιον που θέλει να κάνει τη μετάβαση από 4 σε 2 τροχούς.

Έχουν πολύ χαμηλό κόστος απόκτησης με την επιδότηση και ελάχιστο κόστος συντήρησης

Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα είναι ότι αυτά τα σκούτερ έχουν ένα πολύ χαμηλό κόστος απόκτησης, καθώς έχουν στις περισσότερες περιπτώσεις τιμή λιανικής μέχρι 3.000 ευρώ, μια τιμή που πέφτει ακόμα περισσότερο με την επιδότηση. Έτσι είναι πολύ εύκολο για μια μεγάλη μερίδα κόσμου να αποκτήσει ένα τέτοιο σκούτερ, χωρίς να στερηθεί και σχετικά γρήγορα. Από την άλλη, το κόστος συντήρησης από εκεί και πέρα είναι πραγματικά ελάχιστο, καθώς το κόστος φόρτισης είναι μηδαμινό σε σχέση με το κόστος βενζίνης, γλιτώνεις το service και επίσης τα ηλεκτρικά δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει ότι πραγματικά μπορείς να συντηρήσεις το ηλεκτρικό σου σκούτερ σχεδόν τσάμπα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Με τις αποσπώμενες μπαταρίες μπορείς να τα φορτίσεις παντού

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή κάποιες πιο μεγάλες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, οι μπαταρίες σε αυτές τις δύο κατηγορίες ηλεκτρικών σκούτερ είναι αποσπώμενες. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να έχεις πυλωτή, κλειστό γκαράζ ή θέση στο γκαράζ της εργασίας σου. Μπορείς να βγάλεις την μπαταρία και να τη φορτίσεις σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα, στο σπίτι ή στο γραφείο, αυξάνοντας έτσι τους πόντους «βολικότητας» για αυτές τις κατηγορίες. Αυτό το γεγονός εξουδετερώνει και το μεγάλο αρνητικό που έχουν τα ηλεκτρικά (δηλαδή τον χρόνο φόρτισης), καθώς δεν τρώει ενεργές ώρες από την καθημερινότητά σου, κατά τις οποίες θα ήθελες να το χρησιμοποιείς.

Βολεύουν (ειδικά στην επαρχία) για μικρές διαδρομές, αντικαθιστώντας τα πόδια

Έχοντας λοιπόν αυτά τα πλεονεκτήματα, ήρθε η ώρα να δούμε ποιο είναι το βασικό πεδίο χρήσης αυτών των σκούτερ. Τα στοιχεία των πωλήσεων μας δείχνουν ότι ειδικά όσον αφορά την πρώτη κατηγορία, το κύριο πεδίο πωλήσεων είναι η επαρχία και η κύρια χρήση τους να αντικαθιστούν τα πόδια σε μικρές μετακινήσεις. Αυτό είναι αρκετά λογικό καθώς, χωρίς το κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας και ειδικά σε πεδινές περιοχές χωρίς πολλές ανηφοροκατηφόρες, ένα σκούτερ με τελική 25 χλμ./ώρα μπορεί επάξια να αναλάβει το μεγαλύτερο κομμάτι των καθημερινών μετακινήσεων, χωρίς να «κρεμάσει» τον αναβάτη του πουθενά. Η κατηγορία των 45 χλμ./ώρα μπορεί να αναλάβει σχεδόν όλες (ή και όλες κατά περιπτώσεις) τις μετακινήσεις κάποιου και έτσι οι δύο αυτές κατηγορίες προσφέρουν ένα οικονομικό, εύκολα προσβάσιμο και ευκολοσυντήρητο πακέτο  για τις καθημερινές μετακινήσεις.