Γκάζια vs οικονομία: Εσύ τι επιλέγεις;
Μπορεί οι νέοι κινητήρες με τα πολλά άλογα να είναι πλέον οικονομικότεροι, όμως με την τιμή της βενζίνης στα ύψη, η διαφορά στις επιδόσεις κοστίζει ακόμα και τώρα αρκετά.
Μήπως η τιμή της βενζίνης άλλαξε τον τρόπο που σκεφτόμαστε; Κάποτε αγοράζαμε χωρίς πολύ σκέψη όσες επιδόσεις άντεχε η τσέπη μας, τώρα όμως ο λογαριασμός έρχεται μετά. Τι άλλαξε λοιπόν στον τρόπο που διαλέγουμε μοτοσυκλέτα; Τη γρήγορη ή την οικονομική;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η αλήθεια είναι πως με τις διαθέσιμες επιλογές που υπάρχουν σήμερα είναι δύσκολο να μην κοιτάξεις τις επιδόσεις. Σήμερα οι μοτοσυκλέτες είναι ισχυρότερες από ποτέ. Τα 100 άλογα τα θεωρούμε μέσο όρο και προσπαθούμε η μοτοσυκλέτα μας να μην ξεφεύγει πολύ από αυτό το νούμερο. Υπάρχει όμως και το θέμα της κατανάλωσης. Δύσκολα αλλάζει η συνήθεια που βάζει το πάθος πρώτο κατά την αγορά. Στην επιλογή του ίδιου μοντέλου με τους 70 ή 100 ίππους, η προτίμηση για το δεύτερο είναι σχεδόν βέβαιη. Είναι σίγουρο όμως ότι θα καίει και περισσότερο.
Η τεχνολογία είναι σύμμαχος του αναβάτη και έτσι έχουμε στη διάθεση μας επιδόσεις συνδυασμένες με οικονομία, καθώς ποτέ άλλοτε οι πολλοί ίπποι δεν έκαιγαν τόση λίγη βενζίνη. Το ίδιο όμως ισχύει και για τους 100 ίππους, αφού ποτέ δεν κατανάλωναν τόσο λίγο καύσιμο. Αυτό που διαφημίζουν και διαλαλούν οι κατασκευαστές, είναι πως τώρα μια μοτοσυκλέτα με σεβαστή ιπποδύναμη, μπορεί να την συντηρήσει ο οποιοσδήποτε, χωρίς να βγάζει μια περιουσία σε χρήματα. Στην ουσία έχουν δίκιο, αυτό όμως δεν θα έπρεπε να μας επηρεάζει.
Η ισχυρότερη απόδοση του κινητήρα με τους περισσότερους ίππους, δεν θα έπρεπε να μας παρασύρει. Όσο οικονομικό και να είναι ένα γρήγορο μοντέλο, συγκριτικά με 5 ή και 10 χρόνια πριν, σίγουρα στοιχίζει παραπάνω σε καύσιμο, απ ότι το ίδιο μοντέλο με μικρότερο κινητήρα. Μπορεί να θέλουμε 100 ίππους, όμως και οι 70 είναι επαρκέστατοι και φυσικά καίνε λιγότερο. Το θέμα είναι πόσες επιδόσεις είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε ώστε να πετύχουμε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Κάνοντας πρόχειρους υπολογισμούς, το 1 λίτρο καυσίμου κάθε 100 χιλιόμετρα, αντιστοιχεί σε 150 λίτρα το χρόνο, το οποίο μεταφράζεται σε σχεδόν 230 ευρώ επιβάρυνση στη βενζίνη. Σε βάθος πενταετίας φτάνει τα 1150 ευρώ. Αξίζει για να έχεις καλύτερες επιδόσεις; Η πρώτη σκέψη σε οδηγεί στο να πάρεις το μεγαλύτερο μοντέλο με το δυνατότερο μοτέρ. Αυτό που δεν βάζεις στην εξίσωση είναι ότι το γκάζι είναι γλυκό και πως θα το κυνηγάς περισσότερο. Έτσι το 1 λίτρο που αναφέραμε πιο πάνω μπορεί άνετα να γίνει 2 ή ακόμα και 3 λίτρα στην πράξη. Η διαφορά στο καύσιμο ανά έτος μπορεί να φτάσει στα 690 ευρώ, δηλαδή σχεδόν 2 παραπάνω γεμίσματα του ρεζερβουάρ το μήνα.
Εσείς τι λέτε; Πως διαχειρίζεστε μέσα σας την ισορροπία ανάμεσα σε κατανάλωση και επιδόσεις; Πως το ζυγίζετε και τελικά έχει αλλάξει κάτι στην προτίμησή σας τώρα με την ακριβότερη βενζίνη;
Όταν η μοτοσικλέτα είναι πάθος(ερωμένη) αυτά δεν σε νοιάζουν. Όταν η μοτοσικλέτα είναι εργαλείο(συντροφος -συζυγος) τότε μετράς τα lt/100km. Ανήκω στην πρώτη κατηγορία...