Ηλεκτρικό VS βενζινοκίνητο scooter

Ηλεκτρικό VS βενζινοκίνητο scooter

Η επιλογή του ιδανικού scooter για καθημερινή μετακίνηση έχει γίνει δύσκολη υπόθεση με την επέλαση των ηλεκτρικών. Αναλύουμε τα υπέρ και τα κατά κάθε τύπου για να κάνεις την πιο ψαγμένη επιλογή.

Σαν να μην έφταναν οι ήδη πολλές επιλογές σε scooter βενζίνης, που έκαναν την επιλογή σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, ήρθαν σε αυτά να προστεθούν και τα ηλεκτρικά, τα οποία πολλαπλασιάζονται συνεχώς και διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στην πίτα. Ποια είναι όμως τα υπέρ και τα κατά κάθε τύπου; Δες όλα όσα πρέπει να ξέρεις για να απλοποιήσεις την επιλογή και να πάρεις τη σωστή απόφαση.

 

Ένα scooter βενζίνης μπορεί να ανεφοδιαστεί οπουδήποτε σε δευτερόλεπτα, αλλά η βενζίνη έφτασε τα 2 ευρώ το λίτρο.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός βενζινοκίνητου scooter είναι η ανεξαρτησία που προσφέρει ο ανεφοδιασμός ανά πάσα στιγμή. Σου τελειώνει το καύσιμο; Πηγαίνεις στο πλησιέστερο βενζινάδικο και σε δευτερόλεπτα έχεις φουλάρει βενζίνη. Αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα ηλεκτρικό scooter, καθώς μια μπαταρία, ανάλογα με τη χωρητικότητά της χρειάζεται από 3 έως και 8 ώρες, σε γενικές γραμμές, για μια πλήρη φόρτιση. Επίσης, η αυτονομία ενός ρεζερβουάρ είναι μεγαλύτερη από μιας μπαταρίας, που σημαίνει ότι με ένα γέμισμα κάνεις συνήθως περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με μια φόρτιση. Όμως, το κόστος της μετακίνησης με ηλεκτρικό scooter είναι μηδαμινό και μια φόρτιση κοστίζει μερικά λεπτά του ευρώ, ενώ η τιμή της βενζίνης αυξάνεται συνεχώς και έφτασε τα 2 ευρώ το λίτρο.

 

Κάποια ηλεκτρικά πιάνουν ήδη 130 χιλιόμετρα και θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Οι επιδόσεις είναι ακόμα ένας παράγοντας που επηρεάζει την τελική επιλογή. Έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στην αγορά ηλεκτρικά scooter που μπορούν να πιάσουν τα 120 – 130 χλμ. / ώρα, αλλά ακόμα δεν έχουμε δει επιδόσεις αντίστοιχες με maxi scooter 500 – 550 κυβικών. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δίνοντας τα ίδια χρήματα έχεις περισσότερο γκάζι με ένα scooter βενζίνης, αλλά ο υποψήφιος αγοραστής ενός ηλεκτρικού scooter επιλέγει με γνώμονα την οικονομία και όχι τις επιδόσεις. Η τεχνολογία βέβαια για δυνατές επιδόσεις υπάρχει ήδη στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και αναμένουμε σταδιακά να περάσει και στα scooter, οπότε δεν θα υστερούν σε αυτό τον τομέα.

 

Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν τον περισσότερο χώρο κάτω από τη σέλα και αφαιρούν πόντους από την πρακτικότητα.

Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που κάποιος θα επιλέξει scooter για τις μετακινήσεις του είναι η πρακτικότητα που προσφέρουν με τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και τα ντουλαπάκια στην ποδιά. Στα ηλεκτρικά scooter που έχουν αποσπώμενες μπαταρίες, αυτές βρίσκονται κάτω από τη σέλα για να είναι εύκολα προσβάσιμες, οπότε καταλαμβάνουν τον μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο. Τις περισσότερες φορές βέβαια περισσεύει λίγος χώρος για μικροαντικείμενα ή τον φορτιστή, αλλά χοντρικά μόνο όσα έχουν ενσωματωμένη μπαταρία έχουν αρκετό χώρο ώστε να φιλοξενήσουν κάποιο κράνος κάτω από τη σέλα.

 

Με τα ηλεκτρικά ξεχνάς το κόστος συντήρησης του κινητήρα και εξοικονομείς χρήματα.

Εκτός από το πολύ χαμηλός κόστος μετακίνησης, ένα ηλεκτρικό scooter έχει και πολύ μικρό κόστος συντήρησης. Η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης σημαίνει ότι απαλλάσσεσαι από τις τακτικές αλλαγές λαδιών και φίλτρων, από την κοστοβόρα ρύθμιση βαλβίδων και γενικά δεν έχεις ένα σύνθετο μοτέρ με πολλά εξαρτήματα που αυξάνουν την πιθανότητα μιας βλάβης. Επίσης τα περισσότερα ηλεκτρικά scooter έχουν τον ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο απευθείας στο κέντρο του πίσω τροχού, οπότε δεν υπάρχει ιμάντας μετάδοσης, που απαιτεί και αυτός τακτική αλλαγή. Η συντήρηση ενός ηλεκτρικού scooter περιορίζεται στην αντικατάσταση κάποιων αναλώσιμων μικρής αξίας όπως ελαστικά, τακάκια, υγρά φρένων κλπ.

 

 

    Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
    Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

  • Ένα scooter βενζίνης μπορεί να ανεφοδιαστεί οπουδήποτε σε δευτερόλεπτα, αλλά η βενζίνη πλησιάζει τα 2 ευρώ το λίτρο.
  • Κάποια ηλεκτρικά πιάνουν ήδη 130 χιλιόμετρα και θα βελτιωθούν ακόμα περισσότερο στο μέλλον.
  • Οι μπαταρίες καταλαμβάνουν τον περισσότερο χώρο κάτω από τη σέλα και αφαιρούν πόντους από την πρακτικότητα.
  • Με τα ηλεκτρικά ξεχνάς το κόστος συντήρησης του κινητήρα και εξοικονομείς χρήματα.

Αποτελούν πιστεύετε τα ηλεκτρικά σοβαρή απειλή για τα scooter βενζίνης ή όχι ακόμα;