Ο κινητήρας της V100 μόνο εξωτερικά θυμίζει τον γνωστό αερόψυκτο V2 90ο -σήμα κατατεθέν- της ιταλικής εταιρίας, αφού εκτός από τη διάταξη όλα τα υπόλοιπα είναι διαφορετικά. Παρότι λοιπόν κρατά την παράδοση της ιταλικής εταιρίας, σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί και δεν μοιράζεται ούτε ένα από τα εξαρτήματα των προηγούμενων κινητήρων με αποτέλεσμα να αποδίδει 115 ίππους στις 8.700 σ.α.λ και 10,7 χλγμ ροπής στις 6.750 σ.α.λ. με το 82% αυτής να είναι διαθέσιμο από τις 3.500 σ.α.λ. Προσαρμοσμένος στα δεδομένα της εποχής, ο νέος εγκάρσιος V2 1000άρης (1.042 κ.εκ) είναι πλέον υγρόψυκτος, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο που κινούνται με κοκοράκια, ενώ οι διαστάσεις του είναι πιο μαζεμένες από ποτέ, καθώς το συνολικό του μήκος είναι κατά 103χιλ μικρότερο από αυτό του V85TT. Το κάρτερ είναι υγρό, ο αντικραδασμικός περιστρέφεται αντίστροφα από τον στροφαλοφόρο για να μειώσει την περιστροφική αδράνεια του τελευταίου αλλά και για ομαλότερη λειτουργία κατά την επιτάχυνση-επιβράδυνση, ενώ οι κεφαλές περιστράφηκαν κατά 90ο δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τα γόνατα.
Αύξησε την ισχύ του Moto Guzzi V 100 Mandello με φίλτρο αέρα DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Πλέον η εισαγωγή και το σύστημα ψεκασμού ¨κοιτούν¨ προς τα μέσα, με τις σωλήνες της εξάτμισης να βγαίνουν από το πλάι και να συνδέονται χαμηλά στο κέντρο μέχρι να φθάσουν στο διακριτικό τελικό που αφήνει σε κοινή θέα το μονόμπρατσο ψαλίδι. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται φυσικά με άξονα ο οποίος τοποθετήθηκε αρκετά χαμηλά στην αριστερή πλευρά και σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος του αποτρέπει το φαινόμενο του ανασηκώματος στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού -θυμίζοντας μοτοσυκλέτα με αλυσίδα- έχοντας όμως τα γνωστά πλεονεκτήματα του άξονα στο θέμα της συντήρησης. Νέο είναι επίσης το 6τάχυτο κιβώτιο καθώς σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τον νέο κινητήρα και συνεργάζεται με υγρό, μονόδρομο, υδραυλικό συμπλέκτη καθώς και με quickshifter δύο κατευθύνσεων το οποίο συμπληρώνει το υπερπλήρες πακέτο ηλεκτρονικών.
Η V100 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα σύγχρονο Superbike στον τομέα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, αφού το ηλεκτρονικό γκάζι συνδυάζεται με την κορυφαία ECU 11MP της Magnetti Marelli –ναι, αυτή που διαθέτει και το νέο RSV4- καθώς και με μονάδα IMU 6 αξόνων. Ο αναβάτης έχει στην επιλογή του 4 riding modes (tour, rain, road, sport) που διαφέρουν ως προς την χαρτογράφηση, το φρένο του κινητήρα (2 επίπεδα), τον τρόπο παρέμβασης του Traction control (4 επίπεδα-λειτουργεί και ως wheelie control) αλλά και τη λειτουργία των ημιενεργητικών αναρτήσεων, ενώ όλα τα παραπάνω μπορούν να ρυθμιστούν και ξεχωριστά, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα για διαφορετικούς συνδυασμούς σύμφωνα με τις ανάγκες και τον τρόπο οδήγησής σου.