Μοτοσυκλέτες σε δίαιτα

H νέα μόδα θέλει τα καινούργια μοντέλα ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, παρότι μεγαλύτερα σε διαστάσεις και πιο φορτωμένα σε εξοπλισμό. Προς τι λοιπόν η νέα αυτή τάση;

mototriti Team

Τα καινούργια μοντέλα είναι πλέον ελαφρύτερα

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα νέα μοντέλα που έρχονται στην αγορά είναι ελαφρύτερα από εκείνα που αντικαθιστούν. Ακόμα και στις πιο mainstream κατηγορίες, παρότι παρουσιάζονται πιο στιβαρές και άκαμπτες μοτοσυκλέτες, έχουν χάσει κιλά από την σιλουέτα τους. Μέχρι και τα κατά παράδοση βαριά Adventure, είναι ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους. 

Αυξημένο βάρος σημαίνει αυξημένη κατανάλωση

Είναι προφανές πως οι κατασκευαστές προσπαθούν να κρατήσουν το συνολικό βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλά. Τα αρνητικά του βάρους δεν έχουν να κάνουν μόνο με το προφανές, δηλαδή ότι μειώνει τις  επιδόσεις του κινητήρα και αυξάνει την κατανάλωση. Οι κατασκευαστές ψάχνουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις με τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση. Και το βάρος σε συνδυασμό με την αεροδυναμική τους χαλάνε τα σχέδια.

Η δυναμική συμπεριφορά επηρεάζεται ανάλογα από το βάρος της μοτοσυκλέτας

Το βάρος όμως επηρεάζει τη δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη αδράνεια σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής. Η μεγαλύτερη αδράνεια με τη σειρά της αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος, κάνει την αλλαγή στην κατεύθυνση νωχελική και απότομη, και δυσκολεύει την ανάρτηση να κρατήσει τη μοτοσυκλέτα στην τροχιά της. Δυσχεραίνει επίσης την άνεση αφού αναγκάζει σε πιο σκληρές ρυθμίσεις ώστε να μπαίνει καλύτερα στις στροφές. 

Οι κατασκευαστές πετυχαίνουν μείωση βάρους χωρίς επιπτώσεις στην αντοχή και την ασφάλεια

Ο μόνος περιοριστικός παράγοντας στη μείωση βάρους είναι το κόστος, αφού τα ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο, είναι ακριβά και απαιτούν ειδικές τεχνικές κατασκευής και επισκευής. Από την άλλη τα ανθρακονήματα, το τιτάνιο και το μαγνήσιο είναι ακόμη πιο ακριβά και σπάνια στην ευρεία χρήση για αυτό και τα συναντάμε κυρίως σε πολύ ακριβά μοντέλα παραγωγής. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι κατασκευαστές όμως καταφέρνουν μείωση του βάρους χωρίς όμως εκπτώσεις σε θέματα αντοχής, ασφάλειας και ακαμψίας.

Εσείς τι λέτε; Είναι θετικό που οι νέες μοτοσυκλέτες είναι ελαφρύτερες; Θα επιλέγατε ένα βαρύ μοντέλο με δυνατό κινητήρα ή ένα ελαφρύ με λιγότερα άλογα, αλλά ανάλογες του πρώτου επιδόσεις;

VITALIOTIS
PROION