Πρωί, ο δρόμος στριφτερός με εξαιρετική άσφαλτο, έχουμε μόλις βγει στα περίχωρα της παραλιακής πόλης Alicante και βρισκόμαστε στη σέλα του MΤ-09. Από τους καλύτερους τρόπους για να ξεκινήσει κάποιος την μέρα του, με τις αλλαγές στον ψεκασμό να κάνουν άμεσα την εμφάνισή τους, τόσο άμεσα ώστε να μπορούμε να μιλάμε για πραγματική βελτίωση. Ένα τόσο καλό πακέτο, όπως είναι το MT-09 πρέπει να είναι εκμεταλλεύσιμο παντού και ειδικά σε δρόμο με στροφές. Η στάνταρ χαρτογράφηση της πρώτης γενιάς δεν το επέτρεπε αυτό και ο αναβάτης έπρεπε να καταφύγει στην επιλογή Β. Πλέον αυτό δεν είναι απαραίτητο αφού η απόδοση είναι σαφέστατα πιο γλυκιά σε σχέση με πριν. Η στάνταρ ρύθμιση σε αφήνει να οδηγήσεις γρήγορα το “09” και να απολαύσεις το στιβαρό πλαίσιο και τη γρήγορη γεωμετρία του. Το MΤ είναι μια πραγματική απόλαυση σε τέτοιους δρόμους, μια μοτοσικλέτα που σε βάζει στην πρίζα να πας όλο και πιο γρήγορα. Η θέση οδήγησης σου προσφέρει τον απόλυτο έλεγχο, οι αναρτήσεις καταφέρνουν να φιλτράρουν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες και τα φρένα είναι πανίσχυρα και με πολύ καλή αίσθηση. Παράλληλα, για να αλλάξει η μοτοσικλέτα κατεύθυνση χρειάζεται μικρή πίεση στο τιμόνι και ελάχιστη προσπάθεια από τον αναβάτη. Ο κινητήρας από την άλλη είναι απλά μαγικός σε απόδοση. Δεν χρειάζεται να τον ξεζουμίσεις για να κινηθείς πολύ γρήγορα, αφού και ροπή έχει χαμηλά και μικρό βάρος έχει το “09”. Το μόνο που παραμένει αν και πλέον δεν κάνει τόσο αισθητή την παρουσία του είναι ο μικρός τζόγος στη μετάδοση όταν το γκάζι ανοίγει από τέρμα κλειστό. Το MT δεν κρύβει τα λίγα του κιλά που συνδυάζονται με άψογο ζύγισμα. Σε κάθε στροφή σου ζητά να το ρίξεις και να το σηκώσεις όλο και πιο γρήγορα για να ανοίξεις έπειτα το γκάζι και να το νιώσεις να εκτοξεύεται μπροστά σαν πύραυλος σηκώνοντας παράλληλα τον εμπρός του τροχό, αν το θελήσεις.
Για το σύστημα πρόσφυσης δεν έχουμε να πούμε πολλά πράγματα αφού η ισπανική άσφαλτος δεν το άφησε να δείξει πραγματικά τις δυνατότητές του. Το γεγονός ότι ενεργοποιήθηκε άμεσα και αποτελεσματικά μόνο σε χαμηλές ταχύτητες, καθώς διασχίζαμε κατοικημένες περιοχές με “λερωμένους” δρόμους, δείχνει ότι δουλεύει σωστά αλλά ότι το ίδιο κάνει και ο ψεκασμός στον τρόπο που αποκρίνεται. Τέλος, η απόκριση στον χάρτη Β είναι ακόμη πιο προοδευτική και γλυκιά, ενώ στην επιλογή Α τα πράγματα παραμένουν ως είχαν. Αν θέλετε να νιώσετε την αδρεναλίνη να ρέει από τα αυτιά σας και να πάρετε μια πολύ καλή γεύση από τη “Σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας”, χρησιμοποιείστε τον, ειδικά στο αστικό περιβάλλον...