Οι πιο παλιοί, θα θυμάστε βέβαια τα 250άρια ιαπωνικά τετρακύλινδρα που ήταν μικρογραφίες των «μεγάλων», χωρίς εκπτώσεις όμως σε πλαίσιο και περιφερειακά, με μοτέρ που… λύσσαγαν κοντά στις 20.000 σ.α.λ. Αυτή λοιπόν την φιλοσοφία και προσέγγιση θέλουν να επαναφέρουν στο προσκήνιο οι Ιάπωνες, αναφορικά με το τι σημαίνει «πραγματική sport μικρού κυβισμού μοτοσικλέτα»
Την αρχή έκανε η Honda με το CBR 250RR Concept που παρουσίασε στο Tokyo Motor Show. Η μοτοσικλέτα -χάρμα οφθαλμών- εντυπωσίασε τους πάντες, με την ιδιαίτερα «αιχμηρή» σχεδίαση της, το USD μπροστινό και το μόνο Ohlins αμορτισέρ πίσω, το carbon τελικό από την Akrapovic και τον όμορφο ψηφιακό πίνακα οργάνων, με το… πολλά υποσχόμενο κόκκινο στις 14.000 σ.α.λ.
Σύμφωνα με τον ιαπωνικό τύπο, η Honda φέρεται ότι θέλει να εκμεταλλευτεί την εντύπωση που προκάλεσε στο concept, με το CBR 250RR να μπαίνει σε διαδικασία παραγωγής και να παρουσιάζεται πολύ σύντομα. Θα διατηρήσει άραγε την σχεδίαση και τα εκπληκτικά - για την κατηγορία- περιφερειακά του;
Δεν το γνωρίζουμε ακόμη αλλά αυτό που υποθέτουμε είναι ότι μιας και η Honda έχει ήδη sport - commuter εκπρόσωπο στα 300 κ.εκ. δεν μπορεί να παρουσιάσει κάτι που θα δημιουργεί εσωτερικό ανταγωνισμό. Οπότε μάλλον για full sport προορίζεται… ή έτσι θα θέλαμε, για να είμαστε ειλικρινείς…
Όπως ήταν φυσικό όμως, το CBR 250RR δεν θα μπορούσε να μείνει… «αναπάντητο» από τους υπόλοιπους τρεις του καρέ των Ιαπώνων κατασκευαστών. Έτσι λοιπόν ακούγεται (μερικοί στην Ιαπωνία το επιβεβαιώνουν μάλιστα), ότι Kawasaki, Suzuki και Yamaha, ετοιμάζουν τις δικές τους αντίστοιχες προτάσεις!
Είμαστε βέβαια ακόμα στο επίπεδο της γενικευμένης φημολογίας, ωστόσο η Suzuki κατέθεσε πρόσφατα σχέδια προς κατοχύρωση, στα οποία απεικονίζεται μια μοτοσικλέτα με αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών, το οποίο έχει το χαρακτηριστικό άνοιγμα των δοκών αμέσως μετά τον λαιμό, «μαρτυρώντας» τετρακύλινδρο κινητήρα!