Πόση αξία δίνεις στο After Sales;

Πόση αξία δίνεις στο After Sales;

Αγόρασες τη μοτοσυκλέτα που ήθελες αλλά το μετάνιωσες την πρώτη φορά που η αντιπροσωπεία έπρεπε να λύσει ένα πρόβλημα. Μήπως τελικά το after sales μετράει περισσότερο από όσο νομίζεις;

Από τη στιγμή που κάποιος περνάει το κατώφλι της έκθεσης, για να αγοράσει μια μοτοσικλέτα και σε όλη την μετέπειτα πορεία, από τα προβλεπόμενα σέρβις μέχρι και τις καλύψεις σε τυχούσες βλάβες αναπτύσσεται μια ιδιάζουσα σχέση μεταξύ πελάτη - εταιρίας. H σχέση αυτή είναι και ο βασικός λόγος που σε κάθε χώρα υπάρχουν διαφορετικά μερίδια αγοράς των εταιριών, καθώς η συμπεριφορά των αντιπροσωπειών σε κάθε κράτος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και τις επιλογές των αγοραστών. Μιας και η  Ελλάδα δεν είναι χώρα κατασκευής μοτοσικλετών, ο ρόλος των εταιριών περιορίζεται στην προσφορά υπηρεσιών και αυτός είναι ουσιαστικά ο μόνος τρόπος που έχουν για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Πώς ξεχωρίζουν οι καλές από τις κακές αντιπροσωπείες;
Έχεις σκεφτεί ποτέ κατά πόσο η μοτοσυκλέτα σου είναι όντως αξιόπιστη ή αν απλά οι after sales υπηρεσίες λειτουργούν τόσο υποδειγματικά που την κάνουν να φαίνεται αξιόπιστη;   Η κάθε αντιπροσωπία έχει τη δική της πολιτική όταν έρχεται η ώρα να πληρώσει η ίδια τα σπασμένα. Και δε μιλάμε μόνο για τις ανακλήσεις ή τις εγγυήσεις. Εάν η μοτοσικλέτα σου παρουσιάσει κάποια βλάβη και η αντιπροσωπεία σε εξυπηρετήσει και σκύψει άμεσα πάνω στο ζήτημά σου, τότε το πρόβλημα μικραίνει στα μάτια σου και νιώθεις δικαιωμένος για την επιλογή σου. Αν όμως αδιαφορήσει και κρυφτεί πίσω από ανούσιες δικαιολογίες ώστε να σε ξεφορτωθεί χωρίς να συμμερίζεται τις ανησυχίες σου, τότε το πρόβλημα 10πλασιάζεται και απογοητεύεσαι για την επιλογή σου, ρίχνοντας ίσως και το φταίξιμο στη μοτοσυκλέτα.

Δεν κερδίζει μόνο ο πελάτης
Εάν ο αγοραστής είναι ικανοποιημένος από τη μοτοσυκλέτα αλλά και από την εξυπηρέτηση που λαμβάνει, αυτόματα γίνεται πιστός στην εταιρεία και πρεσβευτής της παραέξω. Αυτός που είναι τρισευτυχισμένος για την επιλογή του σίγουρα θα διαδώσει τα καλύτερα λόγια για τη μοτοσυκλέτα του, βάζοντας ακόμη και χωρίς να το θέλει το δικό του λιθαράκι ώστε η φήμη της εταιρίας να μεγαλώσει, κάτι που στο τέλος μεταφράζεται και σε περισσότερες πωλήσεις. Αυτό φυσικά δεν ισχύει μόνο σε καινούργιες μοτοσυκλέτες. Παρότι λίγοι λαμβάνουν υπόψη το After Sales πριν την αγορά μια μεταχειρισμένης, είναι εξίσου σημαντικό αφού η αντιπροσωπεία θα πρέπει να είναι δίπλα σου από το πιο μικρό service μέχρι το μεγαλύτερο πρόβλημα.  

Στη μοτοσυκλέτα το after sales είναι πίσω σε σχέση με το αυτοκίνητο
Δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος μόλις τελειώσει η εγγύηση φεύγει και πάει σε ένα απλό συνεργείο.Οι εταιρίες (με λίγες εξαίρεσεις) τώρα ξεκινούν να προβάλουν το After sales και να δίνουν  αξία σε αυτό. Σκεφτείτε το λίγο. Ποιες εταιρείες διαφημίζουν το after sales τους και ποιες κρύβονται πίσω από αυτό χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτα;
Στον αντίποδα στα αυτοκίνητα, το after sales είναι λόγος αγοράς ενός μοντέλου (κυρίως επιλογής εταιρείας) από ένα άλλο.
Βέβαια  όποιος ψάχνει καλές υπηρεσίες βλέπει ποια εταιρεία έχει και την επιλέγει. Το θέμα δεν είναι αυτό, το θέμα είναι πόση τελικά αξία δίνουμε εμείς στο After sales μίας εταιρείας πριν και όχι μετά την αγορά. Επάρκεια ανταλλακτικών, άμεση ανταπόκριση και επίλυση ενός θέματος είναι μόνο ένα κομμάτι. Υπάρχουν και άλλα, όπως επέκταση εγγύησης, ενημέρωση για ανάκληση, προγράμματα service κτλ. Μήπως όμως δεν είμαστε διατεθειμένοι να τα πληρώσουμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο; Οι υπηρεσίες κοστίζουν και για να στις προσφέρει μία εταιρεία θα πρέπει να τις πληρώσεις.

Εσείς τι λέτε;  Πόσο σημαντική είναι μετά την αγορά η συμπεριφορά της εταιρίας που επιλέγουμε;

«Οι μοτοσυκλέτες είναι τόσο καλές όσο αυτοί που τις πουλάνε» 
Οι υπηρεσίες κοστίζουν, είμαστε διατεθειμένοι να τις πληρώσουμε για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο;