Ο κινητήρας των 645 κυβικών εκατοστών, με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το V-Strom 650 XT, είναι τετράχρονος, υδρόψυκτος V-2 με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, απόδοσης 67 ίππων. Δεν έχει μεταφερθεί αυτούσιος από το προηγούμενο μοντέλο, καθώς έχει βελτιωθεί σε περισσότερα από 60 σημεία. Η ελαστικότητά του είναι παράδειγμα προς μίμηση, αφού μέσα στην πόλη μπορείς να επιλέξεις μια 3η ή 4η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και να ξεχάσεις για ώρα τον μαλακό συμπλέκτη. Πολύ εντυπωσιακό είναι το σύστημα Easy Start, που με μόνο ένα πάτημα στο κουμπί της μίζας, αυτή γυρίζει μόνη της για όσο διάστημα χρειαστεί μέχρι να μπει σε λειτουργία ο κινητήρας.
Ένα ακόμα εξαιρετικό σύστημα είναι το Low RPM Assist, που ανεβάζει μόνο του τις στροφές του κινητήρα, τη στιγμή που αφήνουμε τον συμπλέκτη για να ξεκινήσουμε ή όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες. Είναι πολύ χρήσιμο, καθώς εξομαλύνει την παροχή δύναμης στις χαμηλές στροφές και κάνει δύσκολο το σβήσιμο του κινητήρα κατά την εκκίνηση. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει και το traction control, η παρεμβατικότητα του οποίου μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο επίπεδα ή να απενεργοποιηθεί τελείως από έναν διακόπτη στην αριστερά μεριά του τιμονιού. Η επέμβαση του γίνεται με ομαλό τρόπο και πολλές φορές ο αναβάτης θα αντιληφθεί τη λειτουργία του, μόνο από την πορτοκαλί ένδειξη που αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων.
ε οχι και αναβατες χαμηλου αναστηματος τη κουμανταρουν !!! θελει χαμηλωμα 4 ποντους !!