Τελικά, είναι επικίνδυνες οι μοτοσυκλέτες;

Συχνά γίνεται λόγος για το πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση μοτοσικλέτας, χαρακτηρίζοντας τρελούς, όσους κυκλοφορούν με δίκυκλο. Πόσο όμως αυτή η αντίληψη, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;

Τελικά είναι όντως επικίνδυνη η οδήγηση σε δύο τροχούς σε σύγκριση με την οδήγηση ενός αυτοκινήτου; Η επικρατούσα άποψη είναι πως αδιαμφισβήτητα και πέρα από κάθε αμφιβολία, η μοτοσικλέτα είναι το πλέον επικίνδυνο όχημα για να κινείται κανείς. Υπάρχει όμως μια μεγάλη παρανόηση σε αυτό το θέμα! Τα συμπεράσματα του κόσμου, προκύπτουν με βάση τον βαθμό έκθεσης ενός αναβάτη, όταν το ατύχημα θεωρείται δεδομένο. Επί της ουσίας δηλαδή, οι περισσότεροι δίνουν μια απάντηση που δεν έχει σχέση με την ερώτηση. Η απάντηση τους αφορά στον βαθμό παθητικής ασφάλειας, όπου ναι, ένα αυτοκίνητο, ειδικά με τα σημερινά standards ασφάλειας, δεν συγκρίνεται με μια μοτοσικλέτα στο τομέα αυτό. 

Είναι επομένως επικίνδυνη η οδήγηση μοτοσικλέτας; Η απάντηση είναι εξαρτάται, αλλά τι εννοούμε με αυτό; Εξαρτάται από την χρήση και από τον βαθμό επίγνωσης των δυνητικών απειλών που συναντάει κανείς κάθε μέρα στο δρόμο. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα: Κανένα αυτοκίνητο δεν πετάγεται ξαφνικά από STOP. Τουλάχιστον όχι, αν ο οδηγός μια μοτοσικλέτας πλησιάσει μια διασταύρωση, έχοντας προετοιμαστεί για αυτό το ενδεχόμενο. Οφείλουμε λοιπόν, ακριβώς γιατί είμαστε πιο εκτεθειμένοι, να οδηγούμε αμυντικά. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να κάτσουμε να εξετάσουμε το ποιος έχει δίκιο ή άδικο βάση του ΚΟΚ, ποιος έκανε παράβαση ή αν είναι λογικό να πρέπει να φυλάμε τα νώτα μας, από τον κάθε απρόσεκτο που δεν έχει οδηγική παιδεία. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο αναβάτης θα υποστεί τις μεγαλύτερες υλικές ζημιές και τους πιο σοβαρούς τραυματισμούς όλα τα υπόλοιπα, είναι να χαμε να λέγαμε και να χαμε να πούμε.

Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι ένας αναβάτης που έχει σωστά συντηρημένη την μοτοσικλέτα του και οδηγεί, μέσα στο κυκλοφοριακό χάος της πόλης, αλλά και εκτός αυτής, βλέποντας και προβλέποντας τους ενδεχόμενους κινδύνους, μειώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ποσοστά εμπλοκής του σε ένα ατύχημα,  συγκριτικά με έναν άλλο που θεωρεί δεδομένο ότι όλα τα αυτοκίνητα βγάζουν φλας για να αλλάξουν κατεύθυνση, που δεν σκέφτεται ότι μπορεί κάποιος να παραβιάσει κόκκινο σηματοδότη στην διασταύρωση που πάει να διασχίσει με πράσινο κ.ο.κ. Για να μην θεωρηθεί ότι βλέπουμε μόνο τις απροσεξίες των άλλων και η δική μας οδήγηση παίζει τεράστιο ρόλο. Επομένως, ποιος θεωρείται καλός οδηγός μοτοσικλέτας; Όχι δεν είναι ο αναβάτης που οδηγεί γρήγορα, κάνει σούζες και παντηλίκια. Μπορεί να έχει ικανότητες αλλά δεν λογίζεται σαν καλός οδηγός.  Ενώ, αυτός που χωρίς έπαρση αλλά με ρεαλισμό, κρίνει το επίπεδο του και προσαρμόζει ανάλογα την οδήγηση του σε αυτό, ώστε να μη αποτελεί κίνδυνο για τον εαυτό του και τους  υπόλοιπους, μπορεί να χαρακτηριστεί ως καλός οδηγός. 

Εσείς τι λέτε; Μπορεί ένας αναβάτης να μειώσει το ποσοστό των κινδύνων στο δρόμο με αμυντικό τρόπο οδήγησης; Είναι εφικτή η οδήγηση που προλαμβάνει τους κινδύνους; 

  • ΤΑΚΗΣ ΛΑΙΝΑΣ

    Πιστευω οτι παιδεια και αισθηση κινδυνου δεν υπαρχει ουτε στους οδηγους αυτοκινητων ,ουτε στους οδηγους μοτοσυκλετων.Ο ενας ριχνει την ευθυνη στον αλλο.Στους Ελληνικους δρομους ο καθενας ειναι καλυτερος οδηγος απ τον αλλον.Εχω δει οδηγηση δικυκλων στη Γερμανια και δεν διαφερει απο αυτη των αυτοκινητων.Στην μεση της λωριδας με αποσταση απο τον μπροστινο,με φλας,προσπεραση απο αριστερα,χωρις προτεραιοτητα στα φαναρια,χωρις δημιουργια επιπλεον λωριδας αναμεσα απο τα αυτοκινητα κ.λ.π Εγω πιστευω οτι η συμπεριφορα μας οφειλεται στην νοοτροπια που εχουμε καλιεργησει οτι οσο καλυτερο οχημα,πιο γρηγορο,πιο ακριβο εχουμε θα πρεπει να το επιβαλλουμε στους γυρω μας μη τυχον και το αμφισβητησουν .Ακομα με την ανωνυμια που υποτιθεται μας εξασφαλιζει το οχημα βγαζουμε τα ζωοδη ενστικτα της επιβολης του ισχυρου.

     
  • Τάκης

    Χρυσός κανόνας όταν οδηγείς μοτοσυκλέτα : Μην θεωρεις τίποτα δεδομένο . Πάντα να φέρεσαι σαν να μην σε έχει δει ο άλλος.

      5
  • Ανδρεας Παπιδας

    Οι μοτοσυκλετες δεν ειναι επικυνδινες.Ισα ισα κανουν την οδηγηση απολαυστικη και μας χαριζουν πολλα ομορφα συναισθηατα.Επικυνδινοι ειναι σε πολυ μεγαλο ποσοστο οι οδηγοι τετρατροχων που δεν δινουν ιδιαιτερη σημασια στους δικυκλιστες ,δεν εχουν καμια οδηγικη ικανοτητα ουτε και κουλτουρα.Οι ασχετοι και ασυνηδειτοι οδηγοι ειναι το μεγαλο προβλημα δυστιχως

      7
  • ΙΩΑΝΝΗΣ

    Βεβαίως και όχι δεν είναι επικίνδυνες η μοτο αν οδηγάμε με συνεση και προσόχη και παντα με κράνος.

      3
  • Γιάννης

    Οδηγάω από τα 16 μου και ξεκίνησα με μοτοποδήλατο και πλεον έχω ένα cbf600. Έχουν περάσει απο τα χέρια μου σχεδόν όλα τα στυλ μοτοσυκλέτας... Από εντούρο, custom μέχρι και ss. Η γνώμη μου είναι ότι επικίνδυνοι είναι αυτοί που οδηγούν ένα όχημα... Από πατίνι μέχρι τριαξονικό! Όταν οδηγάς μοτοσυκλέτα και έχεις αμυντική και συντηρητική συμπεριφορά δεν έχεις και ατυχήματα! Δηλαδή ακολουθείς τον δεκάλογο του μοτοσικλετιστή... Ποτέ δεν έχεις προτεραιότητα, ανοίγεις εκεί που μπορείς να προβλέπεις, δεν υπερεκτιμάς τις δυνατότητες σου, σέβεσαι όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου ακόμα και άσχετους και επιβιώνεις ώστε να γυρίσεις σπίτι σου!

      38
  • Fil

    Σε συνέχεια του προηγούμενου σας καλεί δικυκληστης 35+ χρόνων να σκεφτείτε ότι ανταλλακτικές ζωές και ανθρώπινα μέλη δεν υπάρχουν. Απολαύστε το δίκυκλο σας με φρόνηση. Ευχαριστώ για τον χώρο σας.

      8
  • Fil

    Κύριοι που οδηγείτε δίκυκλο χωρίς φρόνηση και αυτογνωσία των δυνατοτήτων σας διακινδυνεύετε με με την ζωή σας και την ζωή των άλλων συνοδοιπόρων σας. Δεν φταίνε οι μοτοσυκλέτες αλλά το μυαλό σας. Επιτέλους να καταλάβετε ότι ο σεβασμός και η τήρηση του ΚΟΚ είναι και δική σας ευθύνη

      10