Πλησιάζει το τέλος του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, και στη μοτοσυκλέτα;

Τέλος το μηχανικό κιβώτιο...και στη μοτοσυκλέτα;

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τους πειραματισμούς των κατασκευαστών δείχνουν ότι είναι πολύ πιθανόν, στα επόμενα χρόνια, να ξεχάσουμε τα κιβώτια ταχυτήτων των μοτοσυκλετών όπως τα ξέρουμε.

Έρχεται η στιγμή που το πατροπαράδοτο, «μηχανικό» κιβώτιο ταχυτήτων που όλοι ξέρουμε και αγαπάμε στις μοτοσυκλέτες, να μας αποχαιρετήσει; Είναι πιθανόν, θα λέγαμε εμείς. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι απαιτήσεις των σύγχρονων αναβατών αποτελούν το πλέον πρόσφορο έδαφος για την διάδοση μιας νέας τάξης πραγμάτων, ενώ μάρκες όπως η Honda και η Aprilia ήδη έχουν προωθήσει δικά τους συστήματα. Τι γίνεται, λοιπόν, σε αυτό το καίριο για πολλούς αναβάτες θέμα;

Ας το παραδεχτούμε: Τα μηχανικά σασμάν είναι πλέον απαρχαιωμένα

Στα 100 και πλέον χρόνια ύπαρξης της μοτοσυκλέτας και της αυτοκίνησης παράλληλα, κάτι που σταθερά δηλώνει το «παρών» –πέρα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο είναι ένα άλλο θέμα εξολοκλήρου…- είναι το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί να έχει αλλάξει μορφές από δεκαετία σε δεκαετία, αλλά το γεγονός ότι αφήνει το 100% του ελέγχου της σχέσης στον αναβάτη είναι αμετάβλητο. Όμως πέρα από την απλότητα λειτουργίας και κατασκευής και τον έλεγχο που προσφέρει, είναι αλήθεια ότι το μηχανικό σασμάν είναι πλέον απαρχαιωμένο, με βάση την σημερινή τεχνολογία. Όπως και στα περισσότερα σημεία της μοτοσυκλέτας όπως τα φρένα και οι αναρτήσεις, έτσι και στην μετάδοση υπάρχουν πια πολύ καλύτεροι τρόποι για να εκτελεστεί η αποστολή της μετάδοσης.

Δεν σκοτώνει την οδηγική απόλαυση η αυτόματη μετάδοση!

Όχι πια, τουλάχιστον! Παλαιότερα, όσο τα συστήματα ήταν ακόμα στα σπάργανα, ήταν φανερό ότι υπήρχαν πολλά θέματα που τα καθιστούσαν μη επιθυμητά στις μοτοσυκλέτες, όπως το βάρος και οι αργές αλλαγές σχέσεων. Πλέον όμως οι μοντέρνες λύσεις είναι ελαφρύτερες και σημαντικά ταχύτερες. Τολμάμε μάλιστα να πούμε, ότι όχι μόνο δεν θα σκότωνε ένα τέτοιο κιβώτιο την οδηγική απόλαυση, αλλά θα μπορούσε και να την προάγει, να την φτάσει στο επόμενο επίπεδο. Φανταστείτε, για παράδειγμα, την οδήγηση μιας ισχυρής sport touring ή naked μοτοσυκλέτας, αλλάζοντας ταχύτητες αστραπιαία με δύο πλήκτρα, χωρίς καμία υστέρηση και καμία διακοπή επιτάχυνσης. Ή, στο άλλο άκρο, σκεφτείτε την ευκολία οδήγησης μια αυτόματης μοτοσυκλέτας σε περιβάλλον πόλης, χωρίς ο αναβάτης να χρειάζεται να αλλάζει ο ίδιος τις ταχύτητες, ούτε και να κουράζει το χέρι του με τον συμπλέκτη…

Πάντα δυσπιστούμε μπροστά σε κάτι καινούργιο

Οι αναβάτες σχεδόν πάντα αντιμετωπίζουν τις νέες τεχνολογίες στη μοτοσυκλέτα, με επιφυλακτικότητα. Σκεφτείτε για παράδειγμα, την αρχική αποδοχή των συστημάτων ABS, που ήταν μάλλον αρνητική αλλά πλέον οι περισσότεροι αναβάτες δεν ψάχνουν καν μοτοσυκλέτα χωρίς αυτό. Αν πάμε μάλιστα καμιά 15ετία πίσω, κάποιοι θυμούνται τον…μαζικό αφορισμό του ψεκασμού στις πρώτες του εμφανίσεις, για να επικρατήσει ολοκληρωτικά στο μέλλον. Κατανοεί λοιπόν κανείς ότι οι αναβάτες σαν σύνολο, χρειάζονται μάλλον χρόνο για να αποδεχθούν μια νέα τεχνολογία, που αλλάζει δραστικά μάλιστα τα όσα ήδη ξέρουν.

Η «μοίρα» των αυτόματων είναι στα χέρια των αγοραστών –ακόμα.

Στην τελική ανάλυση, οι εταιρείες, όσο και να θέλουν να προωθήσουν την νέα τεχνολογία, έχουν ένα σημείο αναφοράς και αυτό είναι, απλά, οι πωλήσεις που κάνουν. Ακόμα οι αναβάτες φαίνεται να μην επιθυμούν να αποκτήσουν μοτοσυκλέτα με αυτόματο κιβώτιο και αυτό αντικατοπτρίζεται άμεσα, στα μοντέλα που προσφέρονται από τις εταιρείες σήμερα. Θα μπορούσε όμως στο μέλλον, τα αυτόματα κιβώτια να είναι υποχρεωτικά, όπως είναι το ABS πλέον; Δεν αποκλείεται, αν το υπόβαθρο είναι το κατάλληλο. Πως όμως οι αναβάτες θα υποδεχθούν και αυτή την αλλαγή, στις μοτοσυκλέτες που αγοράζουν;

Τι πιστεύετε εσείς; Πλησιάζει το τέλος του μηχανικού κιβωτίου; Θα θέλατε μια μοτοσυκλέτα με αυτόματη μετάδοση; Πιστεύετε, τέλος, ότι το αυτόματο κιβώτιο θα σημάνει και το θάνατο της οδηγικής απόλαυσης;
 
 

  • Πάνος

    Καλοκαίρι του '87, εν μέσω θητείας στην Σπάρτη, νοικιάζω παπι YAMAHA με κλασσικό αυτόματο κιβώτιο, με πολύ ομαλή μετάδοση και χωρίς πολύ έξτρα βάρος! Οι Ιάπωνες, ειδικά, πάντοτε εφάρμοζαν καινοτόμες και τολμηρές λύσεις, δυστυχώς, όμως, οι κατεστημένες ελληνικές νοοτροπίες δεν επέτρεψαν πολλά πέρα από τα καθιερωμένα, με προεξάρχοντα τα χειροκίνητα κιβώτια στα τροχοφόρα

      1
  • Κουρουμπλής Δημητριος

    Αργά η γρήγορα τα αυτόματα κιβώτια θα επικρατήσουν αυτό εξαρτάται βέβαια και από την τιμή στην οποία θα προσφέρεται το αντίστοιχο μοντέλο. Το μελλον είναι συνάρτηση και των εξελίξεων στους αγώνες Οτι εφαρμόζετε εκεί ακολουθεί στην παραγωγή

      1