Την βλέπεις, την ακούς και την οδηγείς. Όμως χρειάζεσαι ακόμα μια αίσθηση για να περιγράψεις πώς νιώθεις στη σέλα της νέας Moto Guzzi V85TT, η οποία φέρνει τις παραδοσιακές αξίες της Ιταλικής φίρμας στη νέα εποχή.
Τιμή: Από 11.800 ευρώ
TFT πίνακας οργάνων
3 Riding Modes
Αερόψυκτος 2κύλινδρος V κινητήρας 80 ίππων
Ξεχωριστό στυλ στην κατηγορία
Δεν έχει περάσει καιρός από το τελευταίο ταξίδι μας στη Σαρδηνία. Είχαμε βρεθεί εκεί για την παρουσίαση της V85TT (τεύχος 3/2019), οπότε οι πρόσφατες αναμνήσεις ξύπνησαν αμέσως όταν ήρθε η ώρα να παραλάβουμε την μοτοσυκλέτα επί ελληνικού εδάφους. Κάποια σημεία δεν φεύγουν εύκολα από το μυαλό σου, όπως ο χαρακτηριστικός αετός που εμφανίζεται στον διπλό LED προβολέα, θυμίζοντάς σου ότι έχεις να κάνεις με μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα που εκπροσωπεί με τον καλύτερο τρόπο τον όρο classic travel enduro, όπως την αποκαλεί η Moto Guzzi.
Είναι λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι η V85TT τιμά σε κάθε της γωνιά την μεγάλη ιστορία της εταιρίας, η οποία μετρά σχεδόν έναν αιώνα στο Mandello del lario της Ιταλίας. Εκεί κατασκευάζονται οι Moto Guzzi και η V85TT δεν εξαιρείται, υιοθετώντας τα αναγκαία τεχνολογικά καλούδια μιας σύγχρονης Adventure, αλλά λιτές γραμμές που παραπέμπουν στο παρελθόν και δίνουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα, γνώρισμα κάθε Moto Guzzi. Κλασσική εμφάνιση με Enduro προσανατολισμό, καθώς αυτός τονίζεται από το ψηλό μπροστινό φτερό, τις χούφτες, την μεταλλική ποδιά και τους ακτινωτούς τροχούς, με τα πλαστικά να περιορίζονται μόνο στα απαραίτητα, αφήνοντας τον πρώτο ρόλο στο γυμνό μέταλλο. Η ποιότητα δεν χρειάζεται πολλά πλαστικά για να αναδειχθεί και η V85TT το αποδεικνύει, με προσεγμένα υλικά, σωστή συναρμογή και εντυπωσιακή βαφή. Οι Fan της απλότητας θα προτιμήσουν τις μονόχρωμες επιλογές (κόκκινο, μπλέ-ραφ, γκρί), ενώ οι πιο ενθουσιώδεις θα εντυπωσιαστούν από τους δίχρωμους συνδυασμούς, όπως αυτός της δοκιμής που εμπνέεται από το παρελθόν της εταιρίας στον δημοφιλή αγώνα Paris-Dakar και συνδυάζεται με έντονο κόκκινο στα μεταλλικά μέρη. Τα τελευταία εμφανίζονται τόσο στο εμπρός μέρος (στο σημείο όπου στηρίζεται ο προβολέας), όσο και στην πίσω σχάρα υπό την μορφή χωροδικτύωματος. Το κόκκινο χρώμα συναντάται και στο σωληνωτό πλαίσιο το οποίο είναι εντελώς νέο και διαθέτει αλουμινένιες πλάκες στο κάτω μέρος, εκεί που φιλοξενούνται τα μαρσπιέ αλλά και η έδραση του αλουμινένιου-ασύμμετρου ψαλιδιού.
Βέβαια όπως σε κάθε Moto Guzzi, αυτό που τραβά τα βλέμματα είναι ο εγκάρσια τοποθετημένος δικύλινδρος κινητήρας, που στην περίπτωση της V85 TT εκτελεί πολλαπλές λειτουργίες, καθώς αποτελεί και ενεργό τμήμα του πλαισίου. Είναι φυσικά αερόψυκτος, με γωνία 90 μοιρών, 853 κ.εκ και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ η απόδοσή του αγγίζει τους 80 ίππους οι οποίοι έχουν αρκετά εύκολο έργο, καθώς το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας δεν ξεπερνά τα 229 κιλά με πλήρη υγρά. Μπορεί να βασίζεται στο V9 αλλά είναι νέος και φυσικά ο πιο ο σύγχρονος κινητήρας της εταιρίας, καθώς έχει εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Οι αλλαγές ξεκινούν από το κάτω μέρος με επανασχεδιασμένο στρόφαλο και μπιέλες για μείωση του βάρους και των κραδασμών, συνεχίζονται στους νέους χαμηλότερους κυλίνδρους και τα νέα ελαφρύτερα πιστόνια και ολοκληρώνονται στις κεφαλές που χρησιμοποιούν ελαφριά υλικά όπως το τιτάνιο για τις βαλβίδες εισαγωγής. Το κάρτερ είναι ημίξηρο, ενώ νέο είναι και το σύστημα λίπανσης με δύο αντλίες λαδιού. Υπεύθυνο για την σωστή λειτουργία όλων τον παραπάνω είναι το σώμα ψεκασμού 52χιλ και το ηλεκτρονικό γκάζι Ride by wire που παρέχει 3 χαρτογραφήσεις (Rain, Road, Off-Road) διαφορετικές ως προς την απόκριση του γκαζιού και του traction control, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται με άξονα (η V85TT είναι η μοναδική μοτοσυκλέτα αυτού του κυβισμού που υιοθετεί μια τέτοια λύση) που βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του ψαλιδιού και λειτουργεί εξαιρετικά. Όπως κάθε μοτοσυκλέτα με άξονα έτσι και η V85TT παράγει τον χαρακτηριστικό ήχο, με το κούμπωμα των ταχυτήτων να ακούγεται ειδικά όταν είναι κρύο. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι το 6τάχυτο κιβώτιο είναι σκληρό ή ασαφές, αντιθέτως είναι αρκετά μαλακό και διαθέτει σωστή κλιμάκωση, ενώ συνεργάζεται με ανασχεδιασμένο-ενισχυμένο συμπλέκτη που χαρίζει ελαφριά αίσθηση στην αριστερή μανέτα.
Όταν λοιπόν θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα, ακούς τον γνώριμο-αυθεντικό ήχο Moto Guzzi και νιώθεις τους χαρακτηριστικούς ¨δικύλινδρους¨ κραδασμούς που σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν, αλλά αντιθέτως, δίνουν τον χαρακτήρα που λείπει από πολλές σύγχρονες μοτοσυκλέτες. Αν θέλεις αλλάζεις εύκολα χαρτογράφηση (πατάς απλώς το κουμπί της μίζας ενώ κινείσαι) μέσω της έγχρωμης TFT οθόνης, ενώ κάθεσαι άνετα ¨μέσα¨ στη μοτοσυκλέτα, με τον κορμό σε όρθια θέση και τα χέρια αρκετά μακριά από το τιμόνι. Η σέλα έχει το απαραίτητο αφρώδες, τα πόδια πατούν ανενόχλητα στα μαρσπιέ αλλά και στο έδαφος, οπότε ξεκινά η αναζήτηση στριφτερής διαδρομής, καθώς στην Σαρδηνία είχαμε μείνει με τις καλύτερες εντυπώσεις από την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Φυσικά οι δρόμοι της Ελλάδας δεν συγκρίνονται με αυτούς της Σαρδηνίας, αυτό όμως δεν εμπόδισε την V85 TT να δείξει τον καλύτερο της εαυτό ακόμη μια φορά. Πραγματικά δεν σταματά να σε εκπλήσσει με τον τρόπο που στρίβει σε κάθε είδους καμπή. Βουτά χωρίς κανέναν ενδοιασμό στις εισόδους και διατηρεί τα χιλιόμετρα χωρίς τάσεις πλεύσεις, δίνοντας στιβαρή αίσθηση που επιτρέπει να κινηθείς πολύ πιο γρήγορα από ότι θα περίμενες κοιτώντας τα ελαστικά μεικτής χρήσης της Michelin Anakee Adventure, τα οποία με την σειρά τους χαρίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης μέχρι τα μαρσπιέ να αρχίσουν να ξύνουν την άσφαλτο. Και μπορεί η V85TT να μην προορίζεται για τέτοια χρήση, γι΄αυτό εξάλλου τα μαρσπιέ βρίσκονται αρκετά χαμηλά, είναι όμως τόσο πρόθυμη που πολλές φορές θα πιάνεις τον εαυτό σου να μην ψάχνει την συντομότερη διαδρομή για τον προορισμό σου, αλλά αυτή με τις περισσότερες στροφές και την καλύτερη άσφαλτο.
Τι γίνεται όμως όταν η άσφαλτος τελειώνει; Κανένα πρόβλημα, TT ούτως η άλλως σημαίνει Tutto Terreno = παντός εδάφους, οπότε δεν θα έχεις κανέναν ενδοιασμό για να εξερευνήσεις καινούργια μέρη που μόνο με μια χωμάτινη μοτοσυκλέτα θα μπορούσες. Οι διαδρομές των αναρτήσεων (170χιλ) , ο 19άρης μπροστινός τροχός και η ελαφριά αίσθηση συμβάλλουν σε αυτό, όπως και η θέση οδήγησης που σου επιτρέπει να οδηγείς όρθιος και κρατώντας το φαρδύ τιμόνι να έχεις τον απόλυτο έλεγχο όταν απενεργοποιήσεις το traction control και αρχίσουν τα γλιστρήματα του πίσω τροχού. Αν έχεις επιλεγμένη την χαρτογράφηση Off-Road το ABS της Continental απενεργοποιείται από τον πίσω τροχό, κάτι που θα φανεί πολλές φορές απαραίτητο στο χώμα. Οι αναρτήσεις θα φανούν σχετικά μαλακές μόνο σε σκληρή enduro χρήση, ενώ η ροπάτη λειτουργία του κινητήρα κάνει τους 80 ίππους να αρκούν και με το παραπάνω όταν κινείσαι εκτός δρόμου.
Μπορεί το 80 σαν απόλυτο νούμερο να μην εντυπωσιάζει τους δήθεν ¨σκληροπυρηνικούς¨ που ζητούν από μια Adventure ιπποδύναμη εφάμιλλη με superbike, η V85TT όμως δεν τα πάει καθόλου άσχημα στον τομέα των επιδόσεων. Χρειάζεται 5,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 και είναι ικανή να στείλει το κοντέρ στα 200χλμ/ώρα , πράγμα που σημαίνει ότι κινείται με ιδιαίτερη άνεση και στον αυτοκινητόδρομο. Με το cruise control ενεργοποιημένο κρατάς ταχύτητες ταξιδίου κοντά στα 140χλμ/ώρα που συνοδεύονται με αρκετά χαμηλή κατανάλωση, καθώς η μέση τιμή αυτής κυμάνθηκε στα 5,4 λίτρα/100χλμ. Η προστασία από τον αέρα επαρκεί σε αυτές τις ταχύτητες και η θέση οδήγησης σε κρατά ξεκούραστο, κάτι που θα φανεί χρήσιμο τόσο στην πόλη όσο και στα ταξίδια που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της συμβίωσης μαζί της. Όταν χρειαστείς τα φρένα θα παρατηρήσεις ότι οι τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo έχουν σωστή αίσθηση και δύναμη που κάνει την V85TT να χρειάζεται μόλις 38 μέτρα για το 100 -0 (αντίστοιχη επίδοση με sport μοτοσυκλέτες) αποδεικνύοντας τον ισορροπημένο χαρακτήρα του μοντέλου.